بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

نسخه ی آرام برای نابودی اسراییل/ مسئولین بیدار شده و به مسئله محیط زیست توجه کنند


آیت الله اعرافی هشدار داد: از این به بعد ،خط قرمز هر توسعه صنعتی در شهر باید توجه به محیط زیست باشد و باید بدانیم که اگر امروز به مسئله محیط زیست توجه نکنیم، آب و منابع طبیعی و محیط زیست ما به باد فنا خواهد رفت

به گزارش میبد خبر، آیت الله اعرافی  با اشاره به حضور پرشکوه مردم در نماز های جماعت و جمعه و شبهای قدر اظهار داشت: در رمضان امسال قریب به 200 نماز جماعت، در شهرمان داشتیم که این موضوع، رونق بخش شهر ما و صفای دلهای ما شد و از همه جوانان و مردم و قشرهای گوناگون، بخاطر حضور شکوهمند در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه: قدسِ ما نشانه ی بیداری و وحدت ماست، این شکوه خدایی را بالاترین سرمایه ی عصر ما دانست و ابراز امیدواری کرد، مردم ما با درک روزهای باقیمانده از ماه رمضان و حضور منسجم در نماز عید فطر، این شکوه حضور را تکمیل کنند.

خطیب جمعه میبد با طرح این سوال که: چرا ما در قصه ی فلسطین اظهار وجود میکنیم؟ پاسخ داد: فلسطین خط مقدم مقاومت است، منافع اسلامی و ملی ما با مقاومت در برابر صهیونیسم گره خورده است. وی همچنین گفت: غزه و فلسطین جزو آرمان و منلفع ملی ماست، آنها که میگویند، نه غزه نه لبنان، بر خلاف اسلام و حتی منافع ملی شعار دادند. فریاد امروز ما در سراسر کشور این است که در برابر ظلم می ایستیم و همچنان فریاد ما فریاد مرگ بر اسراییل است.

اعرافی گفت: ستمی که در فلسطین در جریان است ستمی است که اگر همه انبیاء الهی امروز حضور داشتند، بر مقاومت در برابر این ستم اتفاق نظر داشتند، وی ادامه داد: اینکه یک کشور را غصب کرده و هویت یک کشور را ربوده اند و با  تار و مار کردن یک ملت بزرگ بیش از 60 سال و در کنار آن بی رحمانه ترین آدم کشی و کودک کشی ها را به راه انداخته اند، حرکتی کاملا غیر انسانی است.

رئیس جامعه المصطفی از انگلیس و به دنبال آن آمریکا و قدرت های غربی به عنوان پدیدآورندگان و استمراربخشان این ظلم تاریخی یاد کرد و گفت: ریختن چنین پایه ی ستمی در طول تاریخ عالم کم نظیر است و در پشت صحنه ی آن جریان پلید رژیم صهیونیستی است که در تار و پود  قدرت های غربی نفوذ کرده است و بدتر از آن مزدوران استکبار در منطقه هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز تعجب ازاینکه، امروز آل سعود از ایران اسلامی میترسد و به اسراییل پناه می برد، خطاب به سعودی ها گفت:  اف بر شما که امت پیامبر و ملت اسلام را کنار زده و رها کرده اید و دست در دست دشمنان اسلام و وارثان خیبر و احزاب نهاده اید. مطمئن باشید روزی امت اسلام و دست قدرت الهی انتقام شما خائنان منطقه و مزدوران را خواهد گرفت.

امام جمعه میبد در ادامه خطبه های شور انگیز خود: موضع ملت ما را، نفی توهین به مقدسات مذاهب اسلامی(بردباری مذهبی)، نفی تکفیر و ترور، تاکید و بازگشت به اسلام و ارزشهای اسلام، تکیه بر آراء مردم و مردم سالاری دینی و نفی استبداد و خشونت، نفی تجاوز و ستم در درون جهان اسلام و طرد قدرتهای استکباری دانست و به کشورهای عربی منطقه نسخه ی آرای را برای نابودی اسراییل پیشنهاد داد.

نسخه ی آرام برای نابودی اسراییل

از فردای روز قدس همه روابط سیاسی خود با اسراییل را قطع کنید، سفارت های اسراییل را تعطیل کنید. فردا در همه مجامع بین الملل همراه فلسطین باشید. مقاومت را همراهی کنید و همراهی با شیعه و سنی فرق نمیکند. ما از شما جنگ نمی خواهیم ، ما از شما مردانگی میخاهیم آنهم فقط در حرف و موضع.

وی اظهار داشت اگر این اقدامات را با ادبیات صحیح انجام دهید، یکساله طومار اسراییل برچیده میشود.

خطیب جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه: ما از مذاکره کنندگان حمایت میکنیم، ابراز داشت: ملت ما  در برابر فشار دشمنان تسلیم نخواهد شد و به 5+1 میگوییم: اگر امروز خطوط قرمز را رعایت نکنید و عقب بروید، چندوقت دیگر، خودتان بر میگردید و درخواست مذاکره میکنید چراکه این خودِ شما بودید که با نامه نگاری به رهبر انقلاب درخواست مذاکره کردید.

اعرافی تصریح کرد: ما مرد بدر و خیبر و حنینیم، ما مرد دفاع مقدسیم و در برابر این جریان نباید زور بگویید و با منطق با ما حرف بزنید، وی ادامه داد: ما داعش و تند روهای بی منطق نیستیم ، ما انقلابی های با منطق هستیم، ما رهبری فرزانه داریم و در مقابل ما از سیاست زور استفاده نکنید.

فرهنگ حجاف و عفاف در جامعه و کارخانه و اداره باید ایجتد شود. بد حجابی و بی حجابی و بی توجهی اولین سنگری است که اگر فرو ریخت، خانه و آرمان ها و شرافت ما نیز فرو میریزد. دل ما باید خون شود که مرزهای عفاف زیر پا گذاشته میشود.

مسئولین قدر این مردم انقلابی را بدانند، دست آنها را ببوسند و درب ادارات را به آنها باز کنند و درد آنها را رفع کنند.

جایی مثل شهر ما نباید یک فقیر داشته باشد، یک جوانی که نتواند ازدواج کند.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی که شهرمان را تهدید میکند، هشدار داد: از این به بعد ،خط قرمز هر توسعه صنعتی در شهر باید توجه به محیط زیست باشد و باید بدانیم که اگر امروز به مسئله محیط زیست توجه نکنیم، آب و منابع طبیعی و محیط زیست ما به باد فنا خواهد رفت، وی ادامه داد: مسئولان استان  باید بیدار شوند و مشکلات صنعت مرتفع گردد.

 




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 3.6666666666666665 stars out of 5.