بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

نزاع های سیاسی، تجمل گرایی مسئولین و شکاف طبقاتی باعث نا امیدی در جامعه می شود/ لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل امروز


امام جمعه میبد با اشاره به اینکه نزاع های سیاسی، تجمل گرایی مسئولین و شکاف طبقاتی باعث نا امیدی در جامعه می شود اظهار داشت: مردم و مسئولان باید نسبت به چالشهای موجود در جامعه حساس و درصدد معالجه آن برآیند.

به گزارش میبد خبر، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته میبد با اشاره به حوادث اخیر و توطئه و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان بیان داشت: حوادث اخیر در قالب اعتراضات بود که با دخالت اغراض شیطانی و بیگانگان به اغتشاش، تخریب و توهین به مقدسات انجامید.

وی افزود: در درون نظام اجرایی، قضایی و مقننه و همه آنهایی که در کشور به نوعی مسئولیت دارند نقطه ضعف هایی وجود دارد که نباید مورد بی توجهی، غفلت و ابزاری برای نزع های سیاسی و جناحی و اختلافات جدید قرار گیرد.

آیت الله اعرافی تصریح داشت: شناخت این نقطه ضعف ها مهم بوده و همه مردم و مسئولین وظیفه دارند که نسبت به چالشهای موجود در جامعه حساس بوده و درصدد معالجه آن برآیند.

مدیر حوزه های علمیه کشور فاصله طبقاتی بین مردم، تجمل گرایی و اشرافیگری در بین مسئولین، فساد و اختلاس، نزاع های سیاسی و اختلافات بین جناح های سیاسی و مسئولین، وجود نقطه نقطه ضعف در مدیریت و نظامات اداری و برنامه ریزی، عدم تبیین درست انقلاب و دستاوردهای آن، وجود فقر آشکار و نهان، توجه سریع به اعتراضات و نقدها، حاشیه روی های بیجای برخی مسئولین و توجه ناکافی به اقتصادمقاومتی را از مهمترین چالشهای موجود در جامعه برشمرد.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه کشور ما وضع بهتری نسبت به سایر کشورها دارد، تاکید داشت: مسئولان در همه سطوح و طبقات نباید دچار تجمل گرایی، اسراف کاری و هرچه که فاصله مردم با آنها را بیشتر می کند، شوند. فرهنگ تجمل گرایی و اشرافیگری یکی از مشکلات مهم در جامعه است که باید برای علاج آن اقدام کرد.

آیت الله اعرافی فساد و اختلاس را حتی به اندازه کم در جامعه اسلامی غیر قابل قبول دانست و گفت: در نظام اسلامی فساد و اختلاس بویژه در مواردی که حالت باند و شبکه پیدا کرده و به مراکز مهم نفوذ می کند خطر بزرگی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت و با متخلفین برخورد جدی داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین درست انقلاب و دستاوردهای آن به نسل امروز را امری ضروری دانست و اظهار داشت: در گذشته ما وابسته به غرب بودیم و زندگی ما به دست بیگانگان اداره می شد ولی انقلاب اسلامی با همه فراز و فرود هایی که داشته و با رهبری و هدایتهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توانسته است در علوم و زمینه های مختلف رشد و توسعه داشته باشد. با تبیین درست آرمان ها و اهداف انقلاب به نسل امروز جامعه را از انحرافات پیشرو مصون داشت.

وی لزوم توجه مسئولین به اقتصاد مقاومتی در شرایط بحرانی جوامع بین المللی متذکر شد و ابراز داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش در بحران هاست و البته نا امیدی دشمنان را در پی خواهد داشت. در این زمینه باید به نیازهای نسل جوان و نشاط درست اجتماعی نیز توجه داشت و با برخی اشتباهات مردم را نا امید نکرد.

آیت الله اعرافی ولایت و رهبری و انقلاب اسلامی را مهمترین اصل در جامع دانست و عنوان کرد: بی توجهی و غفلت از این اصل منجر به بروز اشکالات اساسی در جامعه و کشور می شود.

خطیب جمعه میبد در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دشمان و استکبار جهانی در ایجاد فتنه ها و مشکلات ایران اسلامی اشاره و اذعان داشت: غرب طرح جامعی را برنامه ریزی کرده تا نگذارد گفتمان انقلاب و استقلال در جهان شکل پا بگیرد و نمی خواهند خطی به جزء خط استکبار جهانی در دنیا وجود داشته باشد. دشمن با طرح و شیوه های متنوع این نقشه جامع را پیگیری و دنبال می کند که اغتشاشات اخیر نمونه ای از توطئه های بسیاری است که استکبار جهانی بر علیه ایران اسلامی به ارجا درآورده است.

وی در ادامه بیان داشت: در احوادث اخیر آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و برخی حکومتهای خود فروخته و منافقین تلاش فراوانی کردند تا شرایط جامعه را غبار آلود کنند و تا زمانی که ما از این اسلام، انقلاب و استقلال حمایت می کنیم آنها به دشمنی خود ادامه داده و هروز با بهانه و توطئه ای جدید قصد ضربه زدن به این نظام اسلامی را خواهند داشت.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان با اشاره به اینکه ایران تنها نقطه امن در جهان است، تصریح داشت: حضور همیشگی ملت بصیر و هوشیار ایران اسلامی در صحنه سبب نا امیدی دشمنان خواهد شد و به فضل خدا با همکاری ملت و مسئولان بر مشکلات فائق آمده و در برابر دشمنان قد علم کرده و آرزوهای آنها را به گور می فرستیم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.