بازگشت به صفحه کامل
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد:

نرخ بیکاری شهرستان میبد کمتر از 7 درصد است


سید احمد علائی گفت:طی آخرین آمار بدست آمده نرخ بیکاری شهرستان میبد کمتر از 7 درصد است که این بیکاری بیشتر شامل افراد تحصیل‌کرده می‌شود که بسته به رشته تحصیلی آنها فرصت شغلی کمتری پیش رو دارند.

به گزارش میبد خبر، دومین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان میبد به منظور تبیین سیاست‌های اشتغال استان و شهرستان و بررسی طرح‌های تولیدی ارائه‌ شده به کارگروه اشتغال شهرستان با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، سیدمحسن فلاح، معاون فرماندار میبد ضمن خیرمقدم به مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تبریک به مناسبت هفته دولت در خصوص پروژه‌های هفته دولت در شهرستان میبد گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر اقدامات عظیمی توسط دولت جمهوری اسلامی صورت گرفته که قابل مقایسه با قبل نیست و در این جهت امسال به مناسبت هفته دولت 70 پروژه در شهرستان میبد به بهره‌برداری می‌رسد که از نظر تعداد در مقایسه با سال گذشته 30 طرح افزایش داشته و از نظر اعتبار نیز 100 درصد رشد داشته‌ایم.

در ادامه سید احمد علائی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد با اشاره به مباحث مطرح‌شده در جلسه قبلی کارگروه اشتغال شهرستان گفت: خوشبختانه استان یزد و شهرستان میبد از نرخ بیکاری پائینی برخورداد است که طی آخرین آمار بدست آمده نرخ بیکاری شهرستان میبد کمتر از 7 درصد است که این بیکاری بیشتر شامل افراد تحصیل‌کرده می‌شود که بسته به رشته تحصیلی آنها فرصت شغلی کمتری پیش رو دارند و از این جهت باید به سمتی برویم تا با آموزش‌های لازم و توانمند‌سازی آنها، خودشان مبتکر، کارآفرین و اشتغال‌زا باشند.

سپس فریبا آیت‌اللهی، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، با اشاره به اینکه اشتغال یک متغیر وابسته است و تا زمانی‌که سرمایه‌گذاری انجام نشود اشتغال نیز ایجاد نمی‌شود گفت: اگر به بحث اشتغال‌زایی اهمیت داده نشود موجب افزایش بزهکاری، طلاق، افزایش آمار زندانیان و هنجارشکنی های اجتماعی می‌شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه مشکل کم‌آبی استان، لزوم توجه به مشاغل سبز را دو چندان کرده خاطر نشان کرد: مشاغل سبز با مشاغلی سر و کار دارد که آلایندگی زیست‌محیطی ندارند و در این راستا در استان به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست هستیم تا از این طریق شرایط آموزش، شناسایی و فرهنگ سازی ایجاد مشاغل سبز را در بین همشهریان گسترش دهیم.

وي افزود: مشاغلي مثل توليد آبگرمكن‌هاي خورشيدي و توليد ظروف از مواد گياهي كه آلايندگي ندارند، به مشاغل سبز شهرت دارند و به اقتصاد پاك كمك مي‌كنند.

خانم آيت‌اللهي از ايجاد مركز مشاوره، اطلاع رساني و خدمات كارآفريني در استان یزد هم خبر داد و گفت: راه‌اندازي اين مركز كمك خوبي براي صاحبان سرمايه و كارآفرينان استان است تا از این طریق با صاحبان ایده و طرح‌های تولیدی مرتبط گردند و با مشارکت یکدیگر گام‌های موثری در جهت هدایت سرمایه‌های عموم به سمت تولید کسب و کار و رونق اقتصادی بردارند.

وی با بیان اینکه ایجاد این مراکز در شهرستان‌های استان نیز امکان‌پذیر است تصریح کرد: كساني كه تمايل دارند اين مركز را در شهرستان میبد داير كنند مي‌توانند درخواست خود را به اداره تعاون كار و رفاه اجتماعي شهرستان تحويل دهند تا در صورت داشتن شرايط لازم، درخواست آنها در هيئت فني اشتغال استان مطرح و مجوز فعاليت صادر گردد.

مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در پایان با اشاره به ابلاغ سهميه تسهيلات مشاغل خانگي استان گفت: سهم استان از تسهيلات مشاغل خانگي امسال 8 ميليارد و 200 ميليون تومان است که در آینده‌ای نزدیک سهم شهرستان‌ها از این مبلغ مشخص و ابلاغ خواهد شد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.