بازگشت به صفحه کامل

رئیس بهزیستی میبد:

نداشتن مهارت های زندگی، مهم ترین علت طلاق عاطفی است


رئیس اداره بهزیستی میبد علت اصلی طلاق‌ های زودهنگام و عاطفی را عدم آگاهی زوجین، دخالت خانواده ها و اهمیت ندادن به نظرات جوانان برشمرد.

به گزارش میبد خبر، جلسه آموزشی تحکیم بنیان خانواده جهت بانوان  روستای نیوک در حسنیه این روستا و با سخنرانی سید محسن فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد برگزار شد.

فلاح در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها نهاد متولی سلامت اجتماعی در جامعه می باشد، ابراز داشت: خانواده از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین نهادهای تشکیل‌دهنده جامعه است و شرکت کردن زوجین در دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی قبل و بعد از ازدواج و دوره آموزشی اختلالات ژنتیک از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی با اشاره به طرح دانشنامه ازدواج که برای اولین بار در میبد راه اندازی شده اظهار داشت: شرکت کلیه اقشار جامعه در این کلاس‌ها جهت تحکیم بنیاد خانواده امری ضروری بوده و زوجین باید در این کلاس‌ها مشارکت بالایی داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی میبد با اشاره به رشد آمار طلاق در استان و به‌ویژه شهرستان میبد، عنوان کرد: اهمیت ندادن به نظرات جوانان، ازدواج اجباری، برخورد تکانشی با پدیده‌ی ازدواج، خواستگاری و عقد بدون هیچ‌گونه آموزش از زمینه های ایجاد این آسیب اجتماعی می باشد.

وی در ادامه نداشتن مهارت های زندگی در جوانان را مهمترین علت طلاق‌های زودهنگام و عاطفی برشمرد و گفت: ازدواج های احساسی و هیجانی از جمله دلایل دیگر این مسئله است که متاسفانه در جوامع کنونی رو به افزایش بوده ودر نهایت منجر به طلاق عاطفی می شود. 

فلاح با تأکید بر اینکه آموزش مهارت‌های زندگی باید در تمامی مقاطع سنی از دوره مهدکودک و پیش‌دبستانی، دوره جوانی، دانشجویی، سالمندی انجام شود، عنوان کرد: امیدواریم که با شرکت مؤثر تمام زوجین در دوره‌های مهارت‌های زندگی این آسیب اجتماعی کاهش یابد و آمار طلاق کاهش پیدا کند.

رئیس اداره بهزیستی میبد در پایان به منظور کنترل و پیشگیری از طلاق عاطفی و زود هنگام در میان زوجین خاطر نشان کرد: آموزش مهارت خودآگاهی، کنترل خشم و اضطراب، مهارت حل مسئله، تصمیم‌گیری خلاق و مهارت همدلی در طول زندگی برای هر فردی ضروری است و این آموزش‌ها باعث کاهش آمار طلاق و تعامل بهتر افراد با یکدیگر شده و امیدواریم با گسترش آموزش دوره‌های مهارت‌های زندگی میزان اختلافات و دعاوی غیرضروری مردم خصوصاً زوجین کاهش‌یافته و شاهد استحکام بنیان خانواده‌های موفق در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 1.0 stars out of 5.