بازگشت به صفحه کامل

نامه سرگشاده خانواده های آسیب دیده از سرقتهای اخیر در میبد


ما افغانستانی‌ها را با شهدای فاطمیون و مدافع حرم زینب(س) می‌شناسیم تا این دزدان بی‌مایه/ خواستار محاکمه مجرمین به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض هستیم

خانواده های آسیب دیده از سرقتهای هولناک اخیر در میبد با انتشار بیانیه ای ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی، خواستار برخورد قاطع مراجع قضایی با سارقین دستگیر شده شدند.

به گزارش "میبدخبر"، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سی و هفتمین دهه مبارک فجر و نثار سلام و صلوات به ارواح مطهر شهدا و امام شهدا که بزرگترین نعمت الهی یعنی حکومت اسلامی را به این مرزو بوم هدیه نمودند، ما خانواده‌های آسیب دیده در واقعه سرقت های همراه با رعب ، وحشت و زورگیری اخیر، لازم می‌دانیم مطالبی را اعلام داریم:

۱-همانگونه که قبلا نیز اعلام داشته‌ایم از زحمات شبانه‌روزی، مجدانه و خالصانه پرسنل خدوم نیروی انتظامی شهرستان میبد، خصوصا فرمانده محترم این نیرو جناب سرهنگ موسوی و نیز جناب سرگرد امیری مسوول محترم آگاهی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

کشف عوامل و عناصر این واقعه بار دیگر نشان داد در دنیای پرآشوب فعلی و منطقه‌ای پر از جنگ و خشونت، ایران اسلامی همچنان پر صلابت و مقتدر ایستاده و چند عنصر رذل و فرومایه کوچکتر از آن هستند که بتوانند آرامش و امنیت مناطق مختلف آن را مخدوش نمایند.

۲- از مراجع قضایی درخواست داریم همان‌گونه که امام جمعه محترم شهرستان میبد، حضرت آیت ا… اعرافی، در نماز جمعه ۱۶/۱۱ فرمودند، جهت بازگرداندن احساس آرامش به مردم شهرستان و صدور حکم، حداکثر مجازات قانونی تعیین شده در قانون و شرع مقدس را که در عناوین مجرمانه‌ای نظیر محاربه (وفق ماده ۲۸۱ قانون مجازات اسلامی) و افساد فی الارض (وفق ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی) مقرر شده، در نظر بگیرند؛ به خصوص آن که در این واقعه تاسف بار و ناجوانمردانه ساکنین یکی از این منازل به نام آقای حاج صمد برجسته در اثر وحشت، فشار روانی و صدمات ناشی از آن فاجعه جان به جان آفرین تسلیم نمود و خانواده‌ای را داغدار نمود. امید داریم متولیان قضایی این پرونده چنان عمل نمایند تا دیگر هیچ‌کس جرات چنین رفتار جسورانه‌ای را نداشته باشد.

همچنین از مراجع محترم قضایی و دیگر مراجع قانونی مانند شورای تامین شهرستان، درخواست داریم تا با درک آثار روانی سوء این جنایت در افکار عمومی شهرستان، رسیدگی سریع، خارج از نوبت، صدور حکم و اجرای سریع آن را در دستور کار خود قرار دهند تا ضمن تشفی خاطر آسیب دیدگان، آرامش روانی کامل به جامعه بازگردد و زمینه جری شدن سایر بزهکاران فراهم نشود.

۳- ضمن تشکر از ابراز همدردی و محبت‌های همه مردم عزیز مخصوصا جوانان اعلام می‌داریم که لازم است از هرگونه حرکت خودسرانه و تند پرهیز کنند و پیگیری امور را به مراجع قضایی واگذار نمایند. زیرا هرگونه عمل خلاف قانون می‌تواند از سوی متهمین جهت مظلوم‌نمایی استفاده گردد و ممکن است روند این پرونده را به جای برخورد قاطع با جنایتکاران حادثه اخیر، ناخودآگاه به سوی حرکت‌های دلسوزانه اما خلاف قانون افراد منحرف کند و اصل این جنایت را به حاشیه ببرد.

۴- لازم است در آخرخاطر نشان کنیم حساب این چند پسرک رذل و پست از حساب دیگر مهاجرین غیر بومی و افاغنه جداست. همانطور که در قران کریم می فرماید «وَ لَا تَزِرُ وَازِرَهٌ وِزْرَ اُخْرَی» هیچ گناهکاری گناه دیگری را متحمل نمی‌شود و این چند نفر رذل به هیچ وجه نماینده تمام اتباع بیگانه در کشورمان نیستند و ما افغانستانی‌ها را بیشتر با شهدای فاطمیون و مدافع حرم زینب (س) می شناسیم تا این دزدان ددمنش و بی‌مایه. البته این انتظار را از مردم عزیز داریم که با خالی کردن منازل استیجاری خود از اتباع افغانستانی، در انتقال آن‌ها به مهمان‌شهر به مسئولین کمک کنند.

سایه مقام معظم رهبری و حکومت جمهوری اسلامی ایران مستدام باد.

والسلام علیکم و رحمه ا… و برکاته




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.