بازگشت به صفحه کامل

مدیرجهاد کشاورزی میبد:

میبد 65 درصد گوشت سفید استان را تامین می کند


مدیرجهاد کشاورزی میبد گفت: شهرستان میبد با تولید بیش از 8 هزار و 700 تن انواع گوشت سفید، 65 درصد گوشت سفید استان را تامین می کند.

«صدر پورکوثری» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار ميبد خبر در رابطه با تولید گوشت سفید در میبد بیان داشت: تولید گوشت سفید در شهرستان میبد شامل ماهی، بلدرچین، مرغ و بوقلمون می شود.

وی افزود: 128 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 800 هزار قطعه جوجه ریزی و تولید 7 هزار و 200 تن در سال در شهرستان فعال بوده که 65 درصد گوست سفید مورد نیاز استان را در این بخش تامین می کند.

پورکوثری میبد را خاستگاه بلدرچین در کشور خواند و با اشاره به تولید و تکثیر این پرنده در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 10 واحد مجوزدار پرورش بلدرچین با ظرفیت‌ 1 میلیون 200 هزار قطعه جوجه ریزی و هزار و 200 تن در سال مشغول به فعالیت هستند که در این راستا 90 درصد گوشت بلدرچین کشور در میبد تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میبد در ارتباط با تولید گوشت بوقلمون در شهرستان گفت: یک واحد فعال پرورش بشزوقلمون در شهر ندوشن با ظرفیت 8 هزار قطعه جوجه ریزی، 315 تن گوشت بوقلمون در سال تولید می کند.شز

پورکوثری از فعالیت 20 استخر پرورش ماهی در شهرستان با ظرفیت تولید 10 تن گوشت ماهی از انواع ماهیان قزل آلا و ماهیان گرمآبی(کپور) در سال خبر داد.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های دامی و شرایط کنونی بازار تولیدات گوشتی در این شهرستان کم شده که امیدواریم با رفع این مشکلات بتوانیم شاهد افزایش تولید گوشت سفید در میبد باشیم.

انتهای پیام/اد

 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.