بازگشت به صفحه کامل
دکتر میر جلیلی:

میبد در سال گذشته در زمینه سزارین یکی از بدترین شهرستان استان بوده است/هنوز در مورد سقط های ناخواسته جنین در میبد کاری صورت نگرفته است


در همه جای دنیا، مخصوصا کشورهای پیشرفته درصد زایمان طبیعی به سزارین 90 به 10 است. اما در ایران 40 به 60 است و این نشان دهنده این است که ما باید درا ین حوزه خیلی کار کنیم.

به گزارش میبدخبر: در راستای برخی مشکلات پیش رو شهرستان گفتگویی را با دکتر میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

در طرح حمایت از زایمان طبیعی، شما یک سری مشوق هایی را ارائه داده اید، می خواستیم بدانیم با وجود آنها رشد و کاهش آمار شما در این زمینه چگونه است؟

یکی از بدترین شهرها در زمینه سزارین در استان سال گذشته میبد بوده است. میبد با آمار 55 درصد سزارین در سال گذشته بیشترین تعداد این نوع زایمان را به خود اختصاص داده است. اما خدا را شکر امسال حول و حوش 12 درصد از این آمار به خاطر مشوق هایی که گذاشته ایم کم شده است. اگر همین طور پیش برود و مردم درک کنند که زایمان طبیعی بهتر از سزارین است این ماجرا بهتر هم می شود.

در همه جای دنیا، مخصوصا کشورهای پیشرفته درصد زایمان طبیعی به سزارین 90 به 10 است. اما در ایران 40 به 60 است و این نشان دهنده این است که ما باید درا ین حوزه خیلی کار کنیم.

نقش شما خبرنگاران در این  حوزه خیلی مهم است. شما باید دانش سلامت مردم را در این زمینه افزایش دهید. تا خود مردم هم کمتر خواستار این ماجرا باشند.

ما باید تقریبا از هر 9 زایمانمان یکی سزارین باشد، در حالی که این ماجرا در ایران 10 به 5/4 است که زیاد به نظر می رسد.

آقای دکتر شاهد سقط جنین های ناخواسته مکرر در میبد هستیم. در اکثر موارد هم قلب نوزاد تشکیل نمی شود. آیا شما تحلیلی در این زمینه داشته اید؟

نه، هنوز در مورد سقط های ناخواسته جنین در میبد کاری صورت نگرفته است.

اما شاید مهم ترین دلیل، تشخیص های دقیق باشد. قبلا نوزاد سقط می شد بدون کشف علت. اما امروز این سقط ها با دلیل هستند. تحیل این شکل را باید پزشکان زنان و زایمان برعهده بگیرند، از تخصص ما خارج است.

 

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.