بازگشت به صفحه کامل

با اجرای درست اقتصاد مقاومتی محقق شد؛

موفقیت بانوی کارآفرین میبدی در ایجاد کارگاه خانگی تولید روغن های گیاهی و محصولات چرمی+ تصاویر


بانوی کارآفرین میبدی با تلاش و پشتکار خود توانست کارگاه تولید روغن های گیاهی و محصولات چرمی را در منزل خود راه اندازی کند.

عالیه زارعی بانوی کارآفرین میبدی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر در ارتباط با فعالیت خود بیان داشت: در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و به منظور پر کردن اوقات فراغت و کسب درآمد پایدار به فکر کاری افتادم که درشأن یک خانم باشد و بتواند از عهده انجام مراحل و فرایند آن بر آید. با مطالعه و تحقیق و شرکت در کلاسهای طب سنتی که انجام دادم روغن‌گیری از دانه‌های گیاهی را انتخاب کردم.

وی افزود: مدت 5 سال است که کار روغن گیری از گیاهان داروئی و دانه های روغنی را انجام می دهم. این کار را بصورت تجربی از افراد قدیمی و با مطلعه یاد گرفتم. این کار هم اوقات فراغتم را پر می کرد هم منبع درآمد خوبی را برایم فراهم کرد. در ابتدا اجرای کار برایم کمی سخت بود چون برای تامین سرمایه اولیه حمایت خاصی از من نشد و چندین بار هم برای دریافت تسهیلات به بانکهای مختلف مراجعه کردم با مشکلات و موانع زیادی روبرو شدم که کار دریافت تسهیلات را در نیمه راه رها کردم. با توجه به این شرایط و بدون هیچ تسهیلاتی ولی با علاقه و عزم جدی که داشتم کار خود را از صفر شروع کرده و آن را توسعه دادم. مدتی است که با جهاد کشاورزی میبد همکاری داشته و در همایشها، دوره های آموزشی و نمایشگاههایی که برگزار می کند حضور فعال دارم. دوره های آموزشی نیز در این زمینه برای علاقمندان برگزار کرده ام.

زارعی در مورد فروش محصولات خود اظهار داشت: در ابتدا محصولات را به دوستان و فامیل ارائه می کردم. با حضور در نمایشگاههای مختلف استان و شهرستان و معرفی محصولات خود استقبال مردم برای استفاده از این محصولات بیشتر شد و در حال حاضر علاوه بر فروش محصولات خود در استان یزد آنها به استانهای دیگر نیز ارسال می کنم. در استان یزد بخصوص در فصل سرما بخاطر موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی که سرد و خشک می باشد استقبال بیشتری برای استفاده از روغن های گیاهی وجود دارد که معمولا از این روغنها بیشتر جهت درمان خشکی پوست، اگزما، سفره های خشک و ریزش مو و موارد دیگر استفاده می شود.

بانوی کار آفرین میبدی درباره مراحل کار روغن گیری توضیح داد: روغن گیری از دانه های روغنی به سه روش سرد، گرم و تحت فشار صورت می گیرد. تهیه مواد اولیه مرغوب و سالم، شستشوی مواد، آسیاب کردن و روغن گیری بادست از مراحل انجام این کار می باشد. روغن گیری را بیشتر با روش سرد و بصورت دستی انجام می دهم. در کنار روغن گیری انواع سرکه های خانگی، شیره انگور، رب انار و نشاسته خانگی را تهیه می کنم.

وی نبود بسته بندی مناسب و توجه ویژه به مشاغل خانگی و موانع زیاد در راه دریافت تسهیلات را مهمترین مشکلات خود عنوان کرده و گفت: در صورت حمایت و پشتیبانی مسئولین و ارائه تسهیلات مناسب قصد دارم با خرید دستگاه روغن گیر که البته قیمت بالایی را دارد بتوانم کار روغن گیری از سیاه دانه، زیره و دانه هایی راکه نمی توان با دست آنها را تهیه کردم، انجام دهم و علاوه بر توسعه کارگاه خود بتوان با تولید و ارائه روغن های گیاهی سالم و با قیمت پایین مردم را به استفاده از این روغن های سالم و بهداشتی ترغیب کنم.

زارعی در مورد فعالیت چرم دوزی خود ابراز داشت: با توجه به علاقه فراوانی که از بچگی تا کنون به کارهای هنری داشتم کار چرم دوزی رابصورت حرفه ای از 6 سال پیش آغاز کردم. در ابتدا این کار در خانه و بصورت محدود انجام می دادم. با برگزاری کلاس آموزشی در این زمینه و استقبال شاگردان توانستیم محصولات بیشتری را تولید و به بازار ارائه کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: کارهای من بیشتر بصورت فانتزی است که مورد استقبال فراوان بچه ها، مدارس و مهدها می باشد. کار تولید از ابتدا تا انتها بصورت دستی انجام می شود. در نمایشگاههای مختلف استان و شهرستان نیز شرکت کرده ام که خدا را شکر استقبال خوبی از این محصولات توسط مردم شده است.

زارعی در پایان به بانوان توصیه داشت: بانوان می توانند در کنار کارهای روزمره خود زمان مختصری را هم به تولید محصولات مختلفی که شان و توانایی آنهاست اختصاص داده تا هم اوقات فراغت خود را به درستی پر کرده و منبع درآمدی داشته باشند و هم نشاط، سرزندگی و آرامش خاطر خود را فراهم کنند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.