بازگشت به صفحه کامل
یادداشت:

مهمانی باشکوهی بود، میزبانی از فرزندان روح ا...


حاشیه نویسی خاکسپاری شهدای گمنام میبد

میبد خبر؛

دوشنبه- یازدهم آبان ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار-  میبد

همه بودند کوچک و بزرگ ،پیر و جوان ،زن و مردسر از پا نمیشناختند و آماده استقبال و پذیرایی از شهدا شده بودند.

همه در تکاپو بودند و تمام نگاه ها پر بود از غم و منتظر بر دوش کشیدن تابوت شهیدان .

آمده بودند تا تجدید میثاق کنند با شهیدان و امام شهیدان و بگویند ما پشتیبان ولایت فقیه هستیم و میمانیم . از همه بیشتر زنان و مادران بودند مادران شهیدی که بی صبرانه انتظار میکشیدند تا برای این شهیدان گمنام هم مادری کنند . آخر معلوم نیست که مادران این عزیزان در کجای ایران عزیز چشم براه فرزندان خود هستند . بوی عطر شوق و زیارت و مسافران کربلا به مشام میرسید . اشک امان نمیگرفت و بی بهانه به چهره میبارید و با زلال خود دل را صاف میکرد. چند سالی میگذشت که شهرمان میزبان شهید نبودحال با گذشت چند سال ما میزبان سه گل پرپر بودیم سه شهید آنهم گمنام مثل مادرشان فاطمه زهرا

خیل عظیم جوانان و مردم بودند مراسم تشییع پیکر شهدا شروع شد و همراه شد با تکبیر و شعار مرگ بر آمریکا و همراه با بوی عود و اسپند و باران صلوات

این شهیدان در اغوشهای گرم مردم جای گرفتند

خلاصه مهمانی باشکوهی بود مهمانی از فرزندان روح ا...خمینی.

و میهمان ها انقدر گرامی بودند که استقبال باشکوهی شده بود . و همه با همان صفا و صمیمیت و سادگی دلشان را فرش راه کردند .

چشم دل که باز میکردی خیل ملائک را میدیدی که سلام صلوات گویان به دنبال شهیدان بودند و زمینیان نیز افتخار میزبانی داشتند.

حضور با شکوه مردم جلوه خاصی به مراسم داده بود هر کس سعی میکرد خودش را به گوشه تابوت برساند و برای تبرک آنرا لمس کند و در طول مسیر هیچ کس نبود که پشت سرشهید گریه نکند و همه به احترام این شهیدان مصافت طولانی را پیاده و برخی با پای برهنه آمدند.

مداحان میخواندندو جمعیت حاضر بر سینه میزدند و حسین حسین گویان اشک میریختندو تابوت این شهیدان را بر روی دست میبردند . در بین راه روضه مادر پهلو شکسته را خواندند . اخر دوتن از این شهیدان هم سن مادرشان 18 ساله بودند .

مگر میشود شهید گمنام بیاورند و مادرشان حضرت زهرا (س)حضور نداشته باشد. ؟

این شهیدان به مادرشان فاطمه زهرا اقتدا کردند و با پیشانی بندهای (یا زهرا)، (میروم تا انتقام سیلی مادربگیرم )به حسین فاطمه لبیک گفتند.

بیشتر از همه مادران بودند گرد شهید حلقه زدند و با او نجوا میکردند و اشک میریختند و با گذشت چند ساعت مراسم باشکوه و میزبانی بزرگ بعد از اقامه نماز این فرزندان خمینی را با چشم های پر از اشک و دلی مالامال از غم به جایگاه ابدی سپردند .




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.