بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

ملت ما شجاعت لازم برای « نه » گفتن به برجام را دارد


خطيب جمعه ميبد تصريح كردند : دنيا بداند شجاعت لازم در ايران براي آري و يا نه گفتن وجود دارد چرا كه ملتي كه بيش از ۳۰ سال در برابر همه تحريم ها و فشارها و جنگ و توطئه ايستاده اند الان هم آماده است.

به گزارش میبد خبر به نقل از  میبد آدینه ، حضرت آيت الله اعرافي با بيان اين كه درست است كه بايد با ديپلماسي قوي و فنون مذاكره كساني وارد صحنه شوند تصريح كرد : اما پايه اساسي پيشرفت در ديپلماسي ، مقاومت ، پايداري و استواري بر مواضع خود است كه جايگاه مهمي دارد.

خطيب جمعه ميبد با تاكيد بر اين كه همان مقاومتي كه در رفتار ملت و در هدايت رهبر عزيز ما تجلي پيدا كرده است گفتند : اين استواري ، صبوري ، پايداري و مقاومت هم پشتوانه پيشرفت ما و هم تضمين كننده عظمت ماست كه اگر كوتاهي كنيم حتما در عرصه هاي ديگر شكست خواهيم خورد .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه ملت ما بر پاي استوار خود ايستاده و مي داند رهبري ما حمايتگر اين راه نوراني بوده اند افزودند : ملتي كه آماده شهيد دادن ، جانبازي ، ايثار و گذشت باشد مي تواند قدرت هاي بزرگ را هم پاي ميز تسليم و گفتگو بكشاند.

ايشان يادآور شدند : به همين دليل امروز هم رهبري نظام و ملت رشيد ما بر اين تاكيد دارند كه بر مواضع انقلابي و حماسي خودمان و دفاع از حق و مقامت اسلامي در دنيا بايد بايستيم .

آيت الله اعرافي تاكيد كردند : همه قدرت هاي عالم بدانند كه ما بر اصول اساسي انقلابمان استوار ايستاديم و اين ملت در اين راه خسته نشده و نخواهند شد .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با اشاره به برجام ، توافق مشترك ، نقاط قوت و ضعف آن را طبيعي عنوان كردند و با بيان اينكه بايد در رسانه ها و ميان گروهها و صاحبان فكر و تحليل بررسي شود افزودند : اين برجام بايد نهايتا با دقت مراجع تصميم گير و با ملاحظه رهنمودهاي رهبري ارزيابي و شجاعانه نظر خودشان را اعلام كنند.

خطيب جمعه ميبد تصريح كردند : دنيا بداند شجاعت لازم در ايران براي آري و يا نه گفتن وجود دارد چرا كه ملتي كه بيش از ۳۰ سال در برابر همه تحريم ها و فشارها و جنگ و توطئه ايستاده اند الان هم آماده است.

ايشان خاطرنشان كردند : ما اهل منطق ، عقلانيت و ضوابط دقيق هستيم اما اگر جايي هم كه لازم شجاعت و رشادت لازم باشد شجاعت لازم را داريم .

امام جمعه ميبد با بيان اينكه اين مسير منطقي بدور از تندروي و ذوق زدگي و افراط و با  منطق چه در شكل مردمي و چه در مراجع قانوني طي خواهد شد گفتند : ياوه گويي ها سردمداران امريكا و اسرائیل را بي ربط و به درد مصرف داخلي آنها توصيف كرد و افزود : اوبا و كري خودشان مي دانند كه ايران كشوري با قدرت منسجمي است كه آنها هيچ كاري نمي توانند بكنند .

آيت الله اعرافي اظهار داشتند : اما ما بايد با متانت ، منطق و استواري و حركات سنجيده و دور از ذوق زدگي در برابر آنها بايستم .

امام جمعه ميبد با اظهار نگراني از وضعيت موجود در كشور بر رعايت ارزشها و توجه به اقتصاد مقاومتي و پايه ريزي درست اقتصادي تاكيد كردند و گفتند : ما بايد با آزاد شدن از منابع نفتي و اتكا به اقتصاد دانش بنيان ساختارهاي اقتصادي خودمان را بالا ببريم .

خطيب جمعه ميبد تاكيد كردند : مسئولان ما با انسجام و توجه به هدايت هاي رهبري و آينده كشور تدابير درست بيانديشند كه اقتصاد قوي داشته باشيم كه موج هاي بيروني نتواند ما را متزلزل كند .

رئيس جامعه المصطفي العالميه در ادامه بيانات خود با گرامي داشت سالروز شهيد صارمي و روز خبرنگار و تبريك اين ايام به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه و مديران نشريات و سايت هاي مجازي به جايگاه والاي اطلاع رساني و خبرنگاري پرداختند.

امام جمعه ميبد با بيان اينكه در قلمرو اطلاع رساني چه در قالب روزنامه ، مجله ، سايت و فضاي مجازي و حوزه خبرنگاري نقاط روشن و واضحي وجود دارد كه مورد تاكيد قرار دادند و گفتند : اطلاع رساني به اهميت انسانيت وابسته است و رسالت آن حساس و مخاطرات آن هم زياد است .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اينكه خبرنگاري منطبق با نظام و انديشه اسلامي است كه در آن راستي و امانت داري بايد موج بزند ؛ انتظار اين است كه خبرنگار سايت ، روزنامه و مجله و روبط عمومي ؛ اطلاع رسان هاي امين و صادق و حلقه هاي اتصال خوب بين مردم و حكومت و نظام باشند.

ايشان حوزه گزارش گري را حوزه مهمي دانست و صداقت ، امانت ، نقد و بررسي بر مبناي انصاف و دور از هواهاي نفس  را از عنصرهاي مهم در كار خبرنگاري و مديران سايت ها و اصحاب رسانه برشمرد .

توسعه صنايع كوچك نقش مهمي در اقتصاد مقاومتي دارد

حضرت آيت الله اعرافي با اشاره به روز صنايع كوچك در كشور و نقش آن در اقتصاد مقاومتي صنايع كوچك را تامين كننده عدالت اجتماعي خواندند و افزودند : صنايع كوچك زود بازده ، اشتغال آفرين ، درون جوش و خود اتكاست كه در كنار صنايع بزرگ با همه ملاحظات مي تواند توسعه يابد .

امام جمعه ميبد با تاكيد بر ريل گذاري و ارائه تسهيلات از سوي مسئولين بر توسعه صنايع كوچك در جامعه اظهار داشتند : ما ظرف سال هاي درپيش رو چند ميليون تحصيل كرده ارشد و دكتري داريم كه اگر فكر نكنيم بيكار خواهند شد و  راه حل آن ، رشد علمي و اقتصاد مقاومتي و توسعه صنايع كوچك و دستي است.

پيشرفت هاي علمي و فناوري خيره كننده است

امام جمعه ميبد در بخش ديگر از بيانات شيواي خود با تبريك روز جهاد دانشگاهي بعنوان نهاد انقلابي و نقش آن در توسعه علم و دانش با شيوه هاي انقلابي و فعال گفتند : پيشرفت هاي علمي و فناوري ايران به رغم همه تحريم ها و جنگ و مشكلات امروز خيره كننده است و بسياري از ملت هاي دنيا و روشنفكران جهان از اين پيشرفت علمي ملت ايران در حيرت اند .

آيت الله اعرافي با بيان اينكه بدون مبالغه سرعت و شتاب پيشرفت ما شتاب بالايي است افزودند : با وجود همه مشكلات ملت و دانشگاههاي ما برپاي خود ايستاده اند و در فناوري هاي گوناگون ارث بزرگ را به ما سپردند كه يكي از آنها فناوري هسته اي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به ابلاغ سياست هاي علم و فناوري در چند ماه اخير توسط مقام معظم رهبري افزودند : چشم انداز هاي مهمي براي جايگاه رفيع تر علمي و فناوري ايران در منطقه و جهان پيش بيني شده است .

خطيب جمعه ميبد تصريح كردند : امروز هم دانشگاهها ، وزارت خانه ها ، مراكز رسمي و مردمي ، حوزه ها و آموزش و پرورش و نهادهايی مثل جهاد دانشگاهي كه وظايف مهمي در دانشگاهها دارند بايد عزم را جزم كنند كه اين پيشرفت و شتاب علمي همچنان ادامه پيدا كند و در نقطه اي توقف نكند.

ايشان با تاكيد بر اينكه بايد تلاش كنيم كه ايران اسلامي نماد علم و دانش و تحقيق شود گفتند : رهبري معظم سكاندار انقلاب در حوزه علم و دانش اهتمام ويژه اي دارند و بسياري از اين پيشرفت هاي علمي با اشراف شخص ايشان است كه محقق شده است.

رئيس جامعه المصطفي العالميه با اشاره به اينكه استاني مثل استان يزد و شهرستان ميبد هم ظرفيت هاي علمي و فناوري خوبي دارد بيان كردند : انتظار ما اين است كه دانشگاههاي ما تحت تاثير هيچ عامل انحرافي قرار نگيرند و مسير رشد علمي را همچنان مد نظر قرار دهند.

امام جمعه ميبد با اشاره به نقش جهاد دانشگاهي در سلول هاي بنيادي و قلمروه هاي گوناگون بر استمرار اين راه تاكيد كردند و افزودند : دانش و دانشگاه ما بايد با صنعت گره و فناوري ها رشد و در همه اينها نگاه اسلامي و انديشه تمدني اسلامي تجلي پيدا كند.

آيت الله اعرافي خاطرنشان كردند : بويژه در حوزه علوم انساني و اجتماعي كه عالمانه بايد اين نكات مورد توجه قرار گيرد اين مسير علمي بايد روبه تعالي باشد و از آموزش و پرورش ، حوزه و تا دانشگاه و نهادهاي مردمي و رسمي سياست بزرگ را در مطمع نظر قرار دهند.

خطيب جمعه ميبد تصريح كردند : ما در اين مسير راه طولاني را به رغم همه مشكلات  طي كرديم كه دنيا تعجب مي كند و جلوي ورود فناوري ها و تئوري هاي علمي را بر ما در خيلي از قلمروها بسته اند ولي مغز ايراني و استعداد ايراني در هاي بسته را شكافت و به جلو رفت كه يكي انرژي هسته اي است كه همه معتجب شدند .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.