بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

ملت ایران اجازه محدودسازی تسلیحاتی را نمی‌دهد/ برای احترام به جهانیان پای میز مذاکره حاضر شدیم


امام جمعه قم گفت: آنچه اضافه بر «برجام» در قطعنامه شورای امنیت آورده شود را قبول نداریم و اجازه محدودسازی فناوری موشکی و تسلیحاتی خود را نمی‌دهیم.

به گزارش میبد خبر به نقل از خبرگزاری فارس از قم ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تاکید بر صیانت از میراث گذشتگان از سوی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در عین حال باید این میراث را با توجه به تحولات زمانه، بازسازی و عرضه کرد.

وی افزود: یکی از این قلمروها، فقه و اخلاق خانواده است که این امر در مسائل روایی ما جایگاه مهمی دارند.

امام جمعه قم با بیان اینکه تقسیم وظایف در خانواده بدان معنا نیست که خط کشی مشخصی میان همسران وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: ضروری است که همکاری و تعامل میان زنان و مردان در خانواده باید شکل بگیرد، تربیت صحیح فرزندان و تشکیل خانواده‌ای سالم نیازمند همکاری و خدمت متقابل همسران است.

وی در خطبه دوم با اشاره به برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در پنجم مردادماه عنوان کرد: نماز جمعه در پرتو انقلاب و گفتمان امام راحل جان تازه‌ای گرفت و شبکه‌ای مقدس و نورانی در سراسر کشور به وجود آورد، این تریبون هم به ولایت و امامت تکیه زده و هم در خدمت مردم قرار دارد.

آیت الله اعرافی در ادامه به سالروز تخریب قبور بقیع توسط وهابی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: همین تفکر وهابی است که در یمن جنایات بی‌شماری را رقم زده و امروز لازم است جهان اسلام این جریان انحرافی را از خود دور کند، از این فکر و جریان انحرافی که مصیبت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی زیادی به بار آورده، اعلام انزجار می‌کنیم.

خطیب جمعه قم به برنامه اقدام مشترک ایران و ۱+۵ پرداخت و افزود: این جمع‌بندی با تصویب مجلس شورای اسلامی به پایان می‌رسد.

وی گفت: از تیم مذاکره‌کننده که پنجه در پنجه شیاطین بزرگ عالم افکندند تشکر می‌کنیم ولی باید به نکاتی هم توجه داشت؛ پیشرفت‌های به دست آمده در برجام دارای عوامل متعددی است که نخستین مورد مقاومت ملت ایران است، پیشرفت‌های نظامی و علمی و فناوری‌های برتر جمهوری اسلامی هم در این زمینه تاثیرگذار بوده‌اند و جبهه مقاومت و حضور قوی سپاه و ارتش ما هم جزو این عوامل به شمار می‌روند و هوشمندی و درایت رهبر معظم انقلاب هم بر همه اینها سایه افکنده است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ملت و دولت می‌دانند که اقتدار ایمانی و رهبری‌های هوشمندانه ولایت فقیه، جزو فتوحات جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

امام جمعه قم ادامه داد: ایران اسلامی به احترام افکار عمومی جهان و برای صلح جهانی پای میز مذاکره حاضر شد و دشمنان گمان نکنند تحریم و تحمیل آنها می‌تواند ملت ایران را به عقب براند؛ درگیری‌های میان دولت و کنگره آمریکا برای ما مهم نیست و مردم ما بر سر آرمان‌های خود معامله نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نشان داده که هیچگاه به خاطر سختی و دشواری‌های مادی از ارزش‌های خود دست نمی‌کشد، گفت: برجام با قطعنامه شورای امنیت تفاوت‌هایی داشت که اشکالات برجام باید در مراجع قانونی ما برطرف شوند؛ آنچه اضافه بر اینها در قطعنامه آورده شود را قبول نداریم و اجازه محدودسازی فناوری موشکی و تسلیحاتی خود را نمی‌دهیم.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه روابط ما با دیگر کشورها و گروه‌ها ارتباطی با دشمنان ندارد و دوستان مقاومت را همچنان مورد توجه و حمایت قرار می‌دهیم خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچگاه از آرمان استکبارستیزی خود عقب نمی‌نشیند و بر سر اصول خود استوار می‌ماند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه پیروی از رهبری و حفظ وحدت ملی را از جمله اصول ملت ایران دانست و گفت: دشمنان هیچگاه به ملت ایران رحم نمی‌کنند و حتی حاضر نبودند یک سانتریفیوژ را در داخل ایران تحمل کنند، بنابراین باید هوشیار و آگاه باشیم و در کنار هم قرار بگیریم.

وی افزود: اگر هم گشایشی در اقتصاد ایران به وجود آمد، نباید آن را متکی به نفت و دور از اندیشه مقاومت بنا کنیم، بلکه توجه به اقتصاد و تولید داخلی باید در اولویت قرار گیرد.

آیت الله اعرافی در پایان ضمن تشکر از زحمات استاندار قبلی قم و خیر مقدم به استاندار جدید خاطرنشان کرد: قم دارای ظرفیت‌های ملی و فراملی متعددی است و تعلق به همه جهان اسلام دارد بنابراین این جایگاه نیازمند توجهی بیش از وضع موجود دارد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.