بازگشت به صفحه کامل
به بهانه شرکت در سخنرانی کارشناس امور تربیتی صورت گرفت

معلمان زحمتکش میبدی، پای صحبت استاد دهنوی نشستند/ وقتی عطای مدرسه به لقای کارشناس بخشیده می شود!


در حاشیه تعطیلی امروز مدارس که به مناسبت هفته معلم و حضور معلمان میبدی در سخنرانی حجه الاسلام حسین دهنوی صورت گرفت دو نظرمردمی به خبرنگار میبد خبر منعکس شد که خواندنش خالی از لطف نیست.

به گزارش میبد خبر؛ در حاشیه تعطیلی امروز مدارس که به مناسبت هفته معلم و حضور معلمان میبدی در سخنرانی حجه الاسلام حسین دهنوی صورت گرفت دو نظرمردمی به خبرنگار میبد خبر منعکس شد که خواندنش خالی از لطف نیست.

مورد اول:

مدارس میبد امروز تعطیل است/  تعطیلی بی مناسبت به مناسبت هفته معلم

به دلیل  برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم فردا بیشترمدارس میبد تعطیل است 
واقعا تمام بهانه ها و ادله از جمله نوروز، سرما، گرما و آلودگی هوا و آخریش که پنجشنبه ها بود ....دیگه هیچ بهانه ای نمونده بود که برای تعطیلی مدارس پیش بکشند، جالب اینجاست که وقتی تلفنی با رئیس آموزش و پرورش این مسأله را مطرح کردیم، دلیلشان را محدودیت زمانی سخنران این همایش دانست که: روز دیگه ای نمیتونستن بیایند ویا تمام شهرستانهای استان یکی از روزهای هفته رو تعطیل کردن و ما هم این روز رو تعطیل کردیم

آیا این درست است ؟! آن هم در روزهای پایانی سال که معلمهای عزیز باید تلاش مضاعف برای به ثمر نشستن زحمات یکساله شان بکشند. 

 

مورد دوم:

با سلام

نظر این دوست عزیز قابل تامل است 

راستش دلم می سوزد برای دانش آموزانی که این هفته در به در به دنبال مرخصی بودند و موفق نشدند!

می پرسید چرا؟ عرض می کنم. 

معلم آموزش و پروش نیستم ولی چند سال است که برای دانش آموزان کلاس های درسی یا قرآنی دارم. 

هر سال اگر معتکف هم نباشم به مساجد سر می زنم و با بچه ها وعده می کنم.

امسال از اکثر مشتری های هرساله اعتکاف که پرسیدم معتکف می شوید یا نه، می گفتند: مدرسه اجازه نمی دهد.(که دلیل عمده اش عقب ماندن از دروس است)

دانش آموزانی را دیدم که حتی حاضر بودند یک روز زودتر معتکف شوند تا فقط یکشنبه را مرخصی بگیرند یا سه روز با دهان روزه به کلاس درس بروند و فورا به مسجد برگردند که البته ایراد فقهی داشت... اما...

کاش این تعطیلی را به اول هفته انداخته بودند که این عده که تعدادشان کم هم نبود به خلوت اعتکافشان می رسیدند. حالا با استاد دهنوی عزیز نشد با کارشناسی دیگر برنامه را برگزار می کردند.

در این چند سا ل که در اعتکاف ها برنامه و حلقه و... داشته ام تاثیرات عجیبی از این مراسم دیده ام. کاش مسئولان و مدیران این فرصت پرورشی را جدی تر بگیرند.یا حق

 

پس از انتقال نظرات مردمی به خبرنگار میبد خبر، به سراغ مراسم تجلیل از معلمان که در سالن کانون شهید رجایی میبد برگزار شده بود رفتیم، ساعت 8 تا 10 صبح مخصوص بانوان و 10 تا 12 ویژه برادران بود.

تصاویری از این مراسم که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی آموزش و پرورش و سخنرانی دکتر دهنوی برگزار شد میبینیم.

وجود صندلی های خالی در مراسمی که بواسطه ی آن مدارس شهرستان تعطیل شد، بسیار تامل برانگیز است.




رای شما
میانگین (3 آرا)
The average rating is 3.6666666666666665 stars out of 5.


مدیر مدرسه
درسته که باید در غم از دست رفتن دانش آموز فوت شده همدردی کرد؛ ولی نباید آنرا به تمام معلمین بسط داد؛ چون معلمین تنها یک همین روز را داررند که امسال آ.پ. میبد به بهانه فوت دانش اموز، مراسم شام و اینها را لغو کرد و به همین سخرانی بسنده کرد.
میشد تنها معلمین آن مدرسه خاطی شرکت نکنند و انها همدردی کنند.
بنظرم موحدی فر باید از مدیر مصطفی خمینی تقدیر اساسی بکنه که باعث شد امسال با صرفه جویی (بخوانیدگدابازی!!!)مراسم تمام بشه .
چاپ کن که دلم خونه میبدخبر
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۹ ۱۲:۱۰
میبدی میبدی
ای کاش من هم یک فرهنگی بودم
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۸ ۱۲:۱۲
عبدالله عبداللهی
با سلام
در جواب نظرات همشهریان عزیز ,من یک معلم هستم وبه شغلم افتخار می کنم و از اینکه بعضی افراد همیشه تعطیلات فرهنگیان را بوق وکرنا می کنند ,به پای عدم اطلاع ونا آگاهی آن عزیزان می دانم.
بعضی از اولیاء در طول سال حتی یک بار هم به مدرسه سر نمی زنند وخبراز اینکه فرزندشان کلاس چندم است را ندارند, حالا تحمل یک روز نگه داری فرزندشان در منزل را ندارند و خبر از این ندارند که معلم روح و روان وجسمش را وقف فرزندان عزیز شما می کند و حتی این معلم در طول سال حق ندارد مریض شود!شاید بپرسید چرا؟بله اولیاء محترم ,فرزند شما از درس وعلم باز می ماند ومعلمان با وجود تمام مشکلات سر کار حاضر می شوندتا فرزندان شمارا از علم سیراب سازند.
ودر جواب دوست عزیزی که از اعتکاف فرمودند باید عرض کنم که درپی تماس های مکرر معتکفین عزیز که درخواست داشتند به دانش آموزان اجازه ی اعتکاف را ندهید چرا که با حضور دانش آموزان ما حالات معنوی اعتکاف وآرامش لازم در مسجد را نداریم که باعث ایجا بی نظمی وشلوغی در مسجد می شوند.
ومن الله توفیق
+7 (7 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۰۸:۱۷
رضا
این تصویر در ابتدای شروع مراسم گرفته شده است وچرا تصویر حضور بانوان در مراسم وجود ندارد؟
+5 (5 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۲/۱۷ ۱۰:۰۳