بازگشت به صفحه کامل

معروف‌ترین چهره‌هایی که سال ۹۴ فوت کردند


سال ۹۴ با تمام تلخ و شیرینی‌هایش به پایان رسید اما در این سال چهره‌های با دنیای مادی وداع کردند که جای‌شان در میان مردم و خانواده‌های‌شان خالی است، نفراتی که یادشان هم باعث تاثر خاطر می‌شود.

در سال جاری، علمای بزرگی هم به دیدار حق شتافتند و جای خالی آنها کاملا محسوس است. آیت‌الله محمدمهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب در نجف اشرف، صبح روز پنجشنبه چهاردهم خردادماه و آیت‌الله محمدعلی امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه روز ۲۰ خردادماه و در ۸۹ سالگی به دیار باقی شتافتند. در روز ۱۸ مردادماه، آیت‌الله حاج شیخ علی انتشاری نجف‌آبادی مدرس حوزه‌های علمیه تهران و سه روز بعد هم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالعلی قرهی عالمی پارسا و پرهیزگار، دارفانی را وداع گفتند. در روز بیست و پنجم شهریورماه آیت‌الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، عضو سابق فقهای شورای نگهبان، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمد شجاعی از اساتید اخلاق روز هفتم دی‌ماه و در ۷۵ سالگی و علامه محمدجعفر الکرباسی صاحب کتاب مشهور «اعراب القرآن» روز ۳۰ دی‌ماه و در ۸۹ سالگی در نجف اشرف درگذشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

ازآخرین خبرهای تلخ امسال درگذشت آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در استان‌ خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی بود. وی بامداد جمعه چهاردهم اسفندماه و در سن ۸۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست. مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود در مورد ایشان اینگونه نوشتند: «اکنون با فقدان ایشان اینجانب برادر مهربان و همسنگر دوران غربت و شدت پیش از انقلاب و همکار سخت کوش سالهای پس از انقلاب را از دست داده و از خداوند رحیم پاداش شایسته و غفران و رضوان الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»

یکی از تلخترین اتفاقات امسال برای جامعه هنری ما در دقایق ابتدایی صبح هشتم اسفندماه رقم خورد و فرج‌الله سلحشور کارگردان سینما و تلویزیون که آثاری از جمله سریال «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» را از خود به یادگار گذاشته، پس از مبارزه طولانی مدت با بیماری سرطان در سن ۶۳ سالگی جان به جان آفرین تقدیم تا جامعه هنری کشور یکی از چهره‌های فرهنگی - هنری خود را از دست بدهد

 

 

 

 

 

 

و مهران دوستی گوینده پیشکسوت رادیو و هنرمند توانای عرصه گویندگی در سال‌های دفاع مقدس به دلیل عارضه تنفسی و در ۵۹ سالگی دارفانی را وداع گفت




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.