بازگشت به صفحه کامل
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد:

مشارکت مردمی محور فعالیتهای شهر قرار گیرد/ بافتهای فرسوده شهری در استان با ایجاد محلات جدید باز آفرینی می شود/ تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران، اولویت مهم مدیران شهری باشد


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر میبد با اشاره به نقش مشارکت مردم برای اداره بهتر شهر گفت: مشارکت مردمی محور فعالیتهای شهر قرار گیرد.

به گزارش میبد خبر، محسن صادقیان صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان میبد برگزار شد، با اشاره به سابقه تاریخی این شهر اظهار داشت: میبد دیار مردمان صاحب اخلاق و ادب و دارای شهرت جهانی است.

وی افزود: در برنامه‌ها و جشن‌های نوروزی، شهرستان میبد به خوبی معرفی شود و درجهت ایجاد نشاط و مشارکت مردمی تلاش شود. در این راستا کمک گرفتن از جوانان و شنیدن درد و دل آنها و برنامه ریزی برای حل مشکلات آنها باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و به جای حذف برنامه ها بهتر است برنامه ها را مدیریت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به نقش مشارکت مردم برای اداره بهتر شهر گفت: مشارکت مردمی محور فعالیتهاو برنامه های شهر قرار گیرد.

 صادقیان با بیان اینکه ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به زیباسازی محیط اداری خود اقدام کنند، ابراز داشت: در ایام تعطیلات نوروز کشیک ادارات برقرار است و بنا به تاکید استاندار در این ایام به‌صورت سرزده از ادارات بازدید صورت خواهد گرفت. 

وی با اشاره به اینکه تردد خودروهای پلاک دولتی خارج از ساعات اداری ممنوع است، تصریح داشت: در ایام تعطیلات نوروز ادارات و نهادهای دولتی به هیچ وجه حق استفاده از خودروهای دولتی در خارج از ساعات ادارای را بصورت شخصی را نداشته و به نیروی انتظامی دستور برخورد جدی با متخلفین داده شده است.

صادقیان با تاکید به معرفی شهر ها و مراکز روستایی استان به گردشگران بیان داشت: کار مشترکی بین میراث فرهنگی و راهداری و حمل نقل جاده ای صورت گرفته که در این طرح میراث فرهنگی روستاهای هدف گردشگری را به اداره راهداری معرفی تا آنها با فرمتهای خاص خود تابلوهایی را طراحی و جاده ها نصب کنند.

وی در رابطه با ساماندهی دستفروشان در ورودی های شهری ابراز داشت: فرمانداری، شهرداری و راهداری و حمل و نقل جاده ای مکان های خاصی را برای این دستفروشان در نظر بگیرند تا این دستفروشان با ماشین ئهای خود متر به متر در جاده ها توقف نداشته باشند. وی همچنین به ساماندهی و چیدمان مناسب بنرها و تابلو های تبلغاتی در محور جاده ها تاکید کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد به سکونت مسافران در مکانهای خاص نزدیک به ورودی شهر تاکید داشت و گفت: نیروی انتظامی بر فضای اسکان و نظارت مردم نظارت داشته باشد. در زمینه مکان هایی که مسافران نباید توقف داشته باشند یا محل هایی که خطراتی برای آنها دارد بروشورهایی طراحی و با مشخص کردن این نقاط به مردم اطلاع رسانی شود. سعی شود همه مسافران در محلهای ورودی شهر در یک یا چند مکان خاص با همه امکانات اسکان داده شوند تا از پراکنده شدن آنها در داخل شهر و پارکها جلوگیری شده تا از این طریق بتوان انتظامات خوبی را برقرار ساخت.

صادقیان توجه به ایتام را در این ایام خواستار شد و خاطرنشان ساخت: یکی از موضوع مهم و مورد تأکید استاندار، در نظر گرفتن ایتام و نیازمندان در جشن‌ها می‌باشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی در ایام عید به این مسئله توجه و از ایتام و خانواده های آنها بازدید کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش بارندگی و کمبود آب در استان یزد عنوان کرد: لازم است دستگاه‌های دولتی در اطلاع‌رسانی‌های خود، توصیه‌هایی را مبنی بر کاهش مصرف و مصرف بهینه آب به مسافران نوروزی داشته باشند.

وی به ضرورت معرفی صنایع دستی شهرستانها به گردشگران و مسافران نورزی اشاره و تصریح داشت: هنر ما این است در ایامی که گردشگر داریم بتوانیم تاریخ، فرهنگ و صنایع دستی خود را به گردشگران معرفی کنیم و در این زمینه باید تلاش کرد تا با ایجاد جاذبه های خاص گردشگران را برای بازدید از شهر ها و روستاهای استان ترغیب کرد. صنایع دستی یا هر محصولی که به مسافران و گردشگران عرضه می شود باید دارای کیفیت و قیمت مناسب باشد تا مسافران خاطره بدی از از خرید محصول بی کیفیت و گران قیمت نداشته باشند.

صادقیان در ادامه با بیان وضعیت نامناسب دولت در مسئله نقدینگی و اعتبارات گفت: شرایط اعتباری و نقدینگی خوبی نداریم و در این مدت بدهی پیمانکاران با اسناد خزانه تسویه شده است. دستگاه‌های دولتی نگاه خود را از اعتبارات دولتی بردارند و برای دستیافتن به موفقیت در حیطه مدیریت خود، در راستای جذب سرمایه‌گذار تلاش کرده واین امر اولویت مهم مدیران شهری باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در ادامه بیان داشت: می‌توان با واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی و ارائه تسهیلات حمایتی مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی را کاهش داد. در این زمینه دولت نیز سرمایه گذاران را در صدور مجوز و دریافت تسهیلات حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه کشور و دولت به بازآفرینی بافتهای نا کارآمد و فرسوده شهرها از طریق ایجاد محلات جدید است، اظهار داشت: برای بافت های نا کارآمد و فرسوده شهری باید سرمایه گذاری کرد و با نگاه ایجاد محله های جدید در جهت بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده گام برداشت. در صورت بروز حوادث و بحران ها امکان خدمات رسانی به بافتهای فرسوده به دلیل دسترسی نامناسب به آنها، کوچه های تنگ و با عرض کم و معابر نامناسب وجود ندارد.

صادقیان در پایان با تاکید بر اینکه با دادن تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی باید در ساماندهی و ایمنی بافتهای فرسوده تلاش کنیم، اذعان داشت: با اجرای این پروژه های عمرانی زمینه ایجاد اشتغال زایی افراد بسیاری فراهم شده و گام مهمی نیز در زمینه فقر زدایی از بافتهای فرسوده و ناکارآمد  و تامین مسکن مورد نیاز جامعه برداشته می شود. در این راستا می توان با حفظ بناهای سنتی و استفاده از معماری سنتی و سنگ فرش در طراحی های جدید در جذب گردشگران نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.