بازگشت به صفحه کامل
معاون سازمان فضای مجازی بسیج:

مسئولان ارشد دولتی بیشتر علاقه‌مند به گفتگو با رسانه‌های خارجی هستند/ دسترسی رسانه‌ها به منابع موثق خبری اعتبار آنها در میان مخاطبین را افزایش می‌دهد


معاون سازمان فضای مجازی بسیج گفت: مسئولان ارشد دولتی ما به شدت علاقه مند به گفتگو با رسانه های خارجی هستند و در تعامل با رسانه های داخلی اگر گفتگویی هم صورت گیرد عموما با رسانه های همسو است به طوریکه دیالوگ به معنای واقعی محقق نمی شود.

به گزارش میبد خبر، بهزاد مهرکش، مسئول مرکز پایش، تحلیل اخبار و اطلاعات سازمان فضای مجازی بسیج ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: روزنامه نگاران و خبرنگاران عمدتا از دو منظر اعتبار پیدا می کنند، یکی توان تحلیلی و قلمی که می زنند و دیگری دسترسی رسانه ها به منابع موثق خبری اعتبار آنها در میان مخاطبین را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رویترز به عنوان یک رسانه معروف اخبار خود را به نقل از منبع آگاهی از وزارت نفت می زند و اتفاقا خبر درستی است، اما متاسفانه این مساله در کشور ما مرسوم نیست.

مهرکش با اشاره به فرار برخی مسئولین از پاسخگویی به اهالی رسانه توضیح داد: متاسفانه مسئولان ارشد کشور ما خصوصا در حوزه هایی که لازم است پاسخگو باشند علاقه ای به تعامل و گفتگو های چالشی با اهالی رسانه ندارند مگر آنکه فرمایشی ونمایشی باشد.

وی افزود: از طرف دیگر مسئولان ارشد دولتی ما به شدت علاقه‌مند به گفتگو با رسانه های خارجی هستند و در تعامل با رسانه های داخلی اگر گفتگویی هم صورت گیرد عموما با رسانه های همسو است به طوریکه دیالوگ به معنای واقعی محقق نمی شود.

معاون سازمان فضای مجازی بسیج با تاکید بر برخورد مثبت سیاسیون در کشورهای غربی با رسانه هایشان تشریح کرد: در کشورهای غربی جایگاه و شان ژورنالیست تا حدی است که میتواند از سیاستمدار بازخواست کرده و به او امر و نهی کند؛ پس مدیریت افکار عمومی در کشورهای غربی به دست رسانه های خودشان است به دو دلیل اول اینکه مسئولین آنها با رسانه های خود گفتگو می کنند دوم میزان سطح دسترسی به اخبار و اطلاعات توسط رسانه ها زیاد است.

مهرکش در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما گاهی در اوج مذاکرات برجام، اخبار و اطلاعات را از رویترز و آسوشیتدپرس و توئیت‌های خبرنگاران خارجی دریافت می‌کردیم پس این ضعف ماست که مدیریت افکار عمومی را به دیگران واگذار کرده‌ایم.

انتهای پیام/

راه آرمان




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.