بازگشت به صفحه کامل
فرمانده سپاه جیرفت:

مسؤول توهین‌کننده به امام جمعه عذرخواهی کند


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت گفت: فردی که جایگاه امام جمعه را زیر سؤال برده، اگر از طریق همان تریبونی که به این جایگاه مقدس توهین کرده، عذرخواهی نکند ما به روشنگری‌های خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا محمدی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادبود سالگرد شهادت سردار مهدی طیاری و شهیدان گردان خط‌شکن 419 علی‌ابن‌ابیطالب در گلزار شهدای جیرفت اظهار داشت: سردار شهید حاج مهدی طیاری شجاع‌ترین‌، نترس‌ترین و شوخ طبع‌ترین فرمانده گردان لشکر 41 ثارالله بود و وصف حالات وی را باید از خاک‌های شلمچه و ارتفاعات خورنوازان و بیش از 70 درصد شهیدانی که در این گلزار شهدا خوابیده‌اند و حاج مهدی فرمانده‌شان بوده پرسید‌، وی نخستین فرمانده گردانی بود که برای حمله به مواضع دشمن داوطلب می‌شد.

وی با ذکر خاطره‌ای از شهید طیاری فرمانده گردان خط‌شکن 419 در جنگ تحمیلی تصریح کرد: در عملیات والفجر 10 که در ارتفاعات خورنوازان به دلیل محدودیت‌ها و کمبود مواد غذایی رزمندگان غذای کافی برای خوردن نداشتند که بنده با چشمان خودم مشاهده می‌کردم، این شهید والا مقام برای اینکه سهمیه بیشتری نصیب رزمندگان گردان شود، غذایی میل نمی‌کرد، اما دهان خود را برای اینکه سایرین متوجه نشوند، تکان می‌داد.

محمدی با ذکر خاطره دیگری از رعایت حق‌الناس توسط شهید طیاری ادامه داد: سه روز قبل از شهادت وی و در عملیات بیت‌المقدس هفت بنده به عنوان مسؤول مخابرات گردان بودم و پس از اینکه رزمندگان برای قرائت نماز صبح و زیارت عاشورا حضور یافتند و همه آن‌ها از چادر نماز‌خانه خارج شدند، مشاهده کردم، شهید طیاری با حالتی مضطرب نزدیک درب ورودی ایستاده و پوتین‌ها را نظاره می‌کند و به محضی که من پوتینم را پوشیدم به سمت من آمد و صورت مرا بوسید و گفت من از شما عذرخواهی می‌کنم زیرا هنگام خروج برای شرکت در جلسه‌ای در مقر لشکر شتاب داشتم که پایم روی پوتین شما گذاشتم و چون پوتین شما واکس زده بود، خاکی شد و هرچه تلاش کردم، خاک رویش پاک نشد، منتظر ماندم تا ببینم متعلق به کیست و از او حلالیت بطلبم.

وی با اشاره به نحوه شهادت سردار شهید مهدی طیاری عنوان کرد: یک ماه پیش از برقراری آتش‌بس در حالی که رزمندگان برای تک ایزایی خط پدافندی شلمچه عملیات بیت‌المقدس هفت آماده می‌شدند‌، این شهید بزرگوار در کنار حاج ‌قاسم در حال توجیه نحوه عملیات بود که مورد اصابت  ترکش خمپاره قرار گرفت و منجر به شهادت وی شد‌.

محمدی افزود: 99 درصد از شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان گفتند، امام‌، رهبری و ولایت‌فقیه را تنها نگذارید، اما امروز چه شده که امام خامنه‌ای حرف از ولنگاری فرهنگی‌، تهاجم فرهنگی و همچنین در سخنرانی دو روز پیش خود از جهاد فرهنگی سخن به میان می‌آورند‌‌.

محمدی خاطرنشان کرد‌: چه شده که برخی مسؤولان در شهرستان جیرفت که در رأس امور هم هستند، وقتی یادواره شهدا برگزار می‌کنیم، حضور پیدا نمی‌کنند، در نمازهای جمعه و جماعات شرکت نمی‌کنند و همین مسؤولان با وجود اینکه قول همکاری داده و صورتجلسه نوشته‌اند، هنگام برگزاری یادواره 495 شهید شهرستان جیرفت پایشان را کنار کشیده و با وجود گذشت پنج تا 6 ماه هنوز به تعهداتشان عمل نکرده‌اند، این میز و صندلی شما به برکت خون همین شهدا است و در صورتی که توفیق حضور در جبهه را داشتید، قدر آن را می‌دانستید.

وی افزود: چه موضوعی پیش آمده که مسؤولان شهرستان ما که رزمنده و جانباز نبودند به خود اجازه می‌دهند از تریبون‌های رسمی و جراید عمومی جایگاه امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه را زیر سؤال ببرند که از همین جا و با حضور رزمندگان‌، جانبازان و خانواده شهدا گوشزد می‌کنم، مسؤولان نابخردی که جایگاه امام جمعه را زیر سؤال می‌برند یا خیانتکار و یا نادان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جیرفت یادآور شد: وظیفه سپاه نگهبانی و حفاظت از دستاوردهای این انقلاب است و تا زمانی که این افراد قصد تخریب داشته باشند، ما خود را ملزم به دفاع این دستاوردها می‌دانیم‌.

وی اظهار کرد: برخی در جلسات و سخنان خود می‌گویند، هرچه داریم از امام و شهدا است، اما در عمل از نام، خانواده و یادواره شهدا فراری هستند و هنگام کمک به برگزاری یادواره شهدا زیر بار نمی‌روند و مسؤولیت قبول نمی‌کنند.

محمدی بیان داشت: چند در‌صد از بودجه ادارات مربوط به امور فرهنگی از جمله ترویج فرهنگ شهید و شهادت در قالب برگزاری یادواره‌ها است اما این امر تاکنون در جیرفت محقق نشده است.

وی با انتقاد از سیاست‌هایی که به اسم اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده گفت: جلسات ستاد اقتصادی و توسعه می‌گیرند که مشکلات مردم را رفع کنند، اما مشاهده می‌شود، تنها مشکل چند سرمایه‌دار و خودشان را رفع می‌کنند و تعداد انگشت شماری از متمولین شهرستان را پولدارتر می‌کنند.

محمدی ادامه داد: شهر قلعه‌گنج را به عنوان شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی و به نام دولت اعلام می‌کنند، حال آن که اعتبارات آن توسط بنیاد مستضعفان وابسته به مقام معظم رهبری تأمین می‌شود.

محمدی بیان کرد: در جلسات محرمانه تذکر می‌دهیم که کار فرهنگی کنید‌، جلوی بی‌بند و باری‌ها‌، بدحجابی‌ها‌، قلیان فروشی‌ها و مشروب فروشی‌ها را بگیرید که به تمسخر می‌گویند این حرف‌ها را نزنید از مرکز با این موضوع مشکل دارند‌، این در حالی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «شما هر جا که هستید، آن‌جا را مرکز ثقل قرار دهید و آنجا کار فرهنگی کنید» اما حرکت مسؤولان کاملاً خلاف این فرمایشات است.

وی ادامه داد: این سخن که می‌گویند، امام جمعه غیر‌بومی است و دلش برای جیرفت نمی‌سوزد، حرف انسان‌های لائیک و بی‌دین است و در صدر اسلام نمونه‌هایی همچون سلمان فارسی وجود داشتند که از خیلی از بومیان بیشتر خدمت کرده‌اند.

محمدی با اشاره به دوران طلایی دفاع مقدس گفت: از مجموع 920 هزار نفر افرادی که در جنگ حضور یافتند، تعدادی از آن‌ها بومی خوزستان بود‌، اما همه از جمله قریب 12 هزار نفر رزمنده و 495 شهید از شهرستان جیرفت نیز برای دفاع از میهن اسلامی حضور یافتند اما افرادی هم بودند که به بهانه‌های واهی از حضور در جبهه امتناع کردند و اکنون مشاهده می‌کنیم در بعضی پست‌های کلیدی حضور دارند .

وی تأکید کرد: فردی که جایگاه امام جمعه را زیر سؤال برده، اگر از طریق همان تریبونی که به این جایگاه مقدس توهین کرده، عذرخواهی نکند ما به روشنگری‌های خود ادامه خواهیم داد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.