بازگشت به صفحه کامل

مسابقات ملی «طراحی بدنه استاندار کاشی و سرامیک» در میبد+ تصاویر


اولین مسابقه ملی «طراحی بدنه استاندار کاشی و سرامیک» به همت دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ميبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، مسابقات ملی طراحی استاندارد بدنه کاشی و سرامیک، برای نخستین بار در کشور، روز دوشنبه با حضور 23 تیم از واحدهای تولید این محصولات، در میبد برگزار شد.

در این مسابقات که جذب آب، سفیدی پخت، ثبات ابعادی و مقاومت پخت، مهمترین شاخص های ارزیابی و کسب امتیاز درنظرگرفته شده بود تیم های شرکت کننده درسه بخش کاشی کف،پرسلان و دیوار با هم به رقابت پرداختند.

در این مسابقات از 30 تیم شرکت کننده در بخشهای مختلف پس از بررسی آزمایشات اولیه محصولات توسط کارشناسان 11 تیم در بخش کاشی کف، 5 تیم در بخش کاشی بدنه و 7 تیم در بخش کاشی پرسلان به مرحله رتبه بندی راه یافتند.

غلامرضا زارعی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی میبد گفت: میبد به عنوان اصلی ترین قطب تولید کاشی و سرامیک و خواستگاه این صنعت و دانشگاه آزاد نیز که از با سابقه ترین و مجهزترین دانشگاههای کشور در این رشته مي باشد در جهت  تکمیل رسالت خود که همانا بر قراری ارتباط صنعت و دانشگاه است به برگزاری این مسابقه در سطح ملي اقدام کرد.

وی افزود: در این مسابقه دانشجویان از تجارب صنعتگران در عرصه کاشی و سرامیک استفاده و بهره جستند.

زارعی با بیان اینکه گام دوم توانمندی تیم های سرامیک استان و شهرستان میبد است افزود:درمسابقات سال های آینده بحث عملیاتی بودن این اهداف مد نظر است.
وی گفت: ممکن است نمونه های ارسالی درنخستین دوره این مسابقات ازنظر قیمت و هزینه یا امکان انجااش عملیاتی نباشد اما درحال حاضر نمونه های آزمایشگاهی ساخته شده و توانمندی تیم ها امروز مورد آزمایش قرارگرفت.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاداسلامی میبد درباره تیم داوری این مسابقات اظهار داشت: داوری این مسابقه را سه نماینده از هیئت علمی دانشگاه، سه نماینده استاندارد و یک نماینده از مراکز آموزش عالی شهرستان برعهده داشتند.

در حاشیه این مسابقات 2 نفر از کارشناسان کاشی و سرامیک در خصوص فرایند تولید این 2 محصول و نحوه ارتقاء و افزایش کیفت درتولید مباحثی را به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته کاشی وسرامیک دانشگاهها ارائه دادند.

در پایان این مسابقات هیچ یک از تیمهای شرکت کننده در بخشهای مختلف نتوانستند امتیاز لازم را برای کسب عنوان نخست کسب کنند.

در بخش کاشی کف تیمهای ارچین و نفیس، دربخش کاشی بدنه تیمهای عمارت و کیمیا سرام و دربخش کاشی پرسلان تیمهای ارگ و سفید برفی با کسب امتیاز لازم عناوین دوم و سوم مسابقات را به خود اختصاص دادند.

در این دوره از مسابقات به تیم های دوم و سوم هر بخش و داوران تندیس یادبود و جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.