بازگشت به صفحه کامل
دفتر رسانه‌ای سفارت ایران در آلمان تائید کرد

مرگ 2 خبرنگار ایرانی در سقوط هواپیمای آلمانی +مشخصات وعکس


دو خبرنگار ایرانی در سانحه سقوط هواپیمای آلمانی در جنوب فرانسه جان خود را از دست دادند.

به گزارش میبد خبر، میلاد حجت الاسلامی (خبرنگار خبرگزاری تسنیم) و حسین جوادی (خبرنگار روزنامه وطن امروز) که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال به اتریش رفته و از آنجا برای پوشش خبری دیدار ال کلاسیکو راهی بارسلونای اسپانیا شده بودند، هنگام بازگشت و در سانحه سقوط هواپیمای آلمانی در جنوب فرانسه جان خود را از دست دادند.

 

برپایه این گزارش، وزارت امور خارجه ایران مرگ دو خبرنگار ورزشی ایرانی مسافر هواپیمای جرمن وینگز آلمان را که در جنوب فرانسه سقوط کرد، تایید کرد.

 

این وزارتخانه در تماس خبرگزاری جمهوری اسلامی، تایید کرد که دو ایرانی مسافر هواپیمای آ ۳۲۰بوده اند که از بارسلونا عازم دوسلدورف بوده و دیروز (سه شنبه) در جنوب فرانسه سقوط کرده است.

 

در سقوط این هواپیما ۱۴۴ مسافر، ۲خلبان و ۴خدمه فوت کردند.

 

سفارت ایران در برلین نیز در تماس خبرنگار ایرنا تایید کرد که این دو نفر مسافر این هواپیما بوده اند.

 


دفتر سفیر ایران در آلمان هم خبر فوت دو خبرنگار در سقوط هواپیمای آلمانی را تایید کرد

همچنین دفتر سفیر ایران در آلمان در گفت‌وگو با فارس ضمن تایید وجود دو خبرنگار ایرانی در هواپیمای ایرباس ۳۲۰ سقوط کرده در فرانسه خبر فوت آنان را اعلام کرد.

 

دفتر سفیر نام این دو ایرانی را میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن اعلام کرده و گفت اسامی آن‌ها در لیست مسافران بوده است.

 

صبح امروز هم پایگاه خبری «نیوز اگزکیوتیو» اعلام کرد که دو ایرانی و سه قزاق در این پرواز حضور داشته‌اند، اما اشاره‌ای به منبع این خبر نکرده است.

 

با این حال یک سخنگوی شرکت «جرمن وینگز» در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، گفت که هنوز نمی‌تواند هیچ نام یا ملیتی را تائید کند و لیست مسافران تا ۱۲ ساعت دیگر اعلام می‌شود.

 

حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه نیز در گفت‌وگو با فارس گفت تا این لحظه این خبر تائید نشده است.

 

روز گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ که از شهر بارسلون اسپانیا راهی دوسلدورف آلمان شده بود، ساعتی پس از آغاز پرواز، در بخش فرانسوی آلپ سقوط کرد.

 

لوفت‌هانزا:‌ هنوز توضیحی برای سقوط هواپیمای «جرمن وینگر» وجود ندارد

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که خطوط هواپیمایی «جرمن‌وینگز» وابسته به آن است اعلام کرد که هنوز دلیلی برای سقوط هواپیمای که روز گذشته در کوه‌های آلپ سرنگون شده، پیدا نکرده است.

 

«کارستن اسپور» مدیر اجرایی لوفت‌هانزا امروز اعلام کرد که سقوط هواپیما در فرانسه با تعمیرات ناموفق مختصری که قبل از پرواز صورت می‌گیرد، ارتباطی ندارد.کارشناسان فنی لوفت‌هانزا این هواپیما را مورد بررسی قرار داده بودند.

 

اسپور همچنین گفت که خدمه پرواز هم سابقه زیادی داشتند و خلبان این هواپیما سابقه ۶ هزار ساعت پرواز داشته که بیشتر آنها با هواپیمای (A۳۲۰) بوده است.

 

«هایکه بیرلن‌باخ» معاون اروپایی لوفت‌هانزا پپیش از این سقوط هواپیما را به احتمال قوی یک حادثه دانسته بود و هر گونه احتمال دیگری را رد کرده بود.

 

مرحوم میلاد حجت‌الاسلامی خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم

مرحوم حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز

 

انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.