بازگشت به صفحه کامل
گزارشی از تلخ‌ترین و سیاه‌ترین اختلاف‌ ورزش

مرگ یک هوادار؛ تراژدی تلخ فوتبال ایران/ جان انسان‌ها هم VIP دارد؟!+ فیلم


مرگ یک تماشاگر پرسپولیس در دیدار با نفت تراژدی تمام عیاری را در فوتبال ایران رقم زد مرگی که حاصل اختلاف نظر بین دو ارگان خصوصی و دولتی بود دو ارگانی که وظیفه‌شان امدادرسانی به انسان‌هاست.

به گزارش میبد خبر به نقل از خبرگزاری فارس، در فوتبال ایران شاهد دعواهای رنگارنگ و متنوع زیادی بوده‌ایم از دعوای دو ملی‌پوش در وسط مسابقه در جام ملت‌های آسیا در گذشته‌های نه چندان دور تا درگیری بازیکن و مربی در برنامه زنده تلویزیونی و  اختلاف بین رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس فدراسیون فوتبال  و... برخی از این دعواها تا مدت‌ها در جامعه بازتاب داشته و حاشیه‌هایی هم ایجاد کرده حاشیه‌هایی که حتی بُعد بین‌المللی هم پیدا کرده و منجر به تعلیق فوتبال ایران هم شده اما در هیچ کدام این دعواها و اختلاف‌ نظرها جان آدم‌ها بازیچه و دستمایه نشده بود. بدترین دعواهای فوتبال سر پست مقام مدیریتی بوده اما سه‌شنبه گذشته شاهد بدترین و سیاه‌ترین اختلاف نظر در حاشیه فوتبال ایران بودیم. اختلاف و دعوایی که در نهایت باعث شد یک انسان جان خود را از دست بدهد.

طبق گزارشی که شبکه دو در بخش خبری 20 و 30 خود منتشر کرد ظاهرا اختلاف نظر بین دو آمبولانس باعث شده که امدادرسانی به یک هوادار مصدوم به موقع انجام نشود و او سرانجام جان به جان آفرین تسلیم کرد!

آنطور که هواداران حاضر در صحنه می‌گفتند بارها از آمبولانس‌ مستقر در کنار زمین درخواست امداد رسانی شده اما گفته می‌شود که ما نمی‌توانیم به تماشاگران امدادرسانی کنیم و ما آمبولانس خصوصی هستیم!

درک این جمله خیلی سخت است که ما آمبولانس خصوصی هستیم و نمی‌توانیم به هواداران امداد رسانی کنیم! واقعا فلسفه وجودی حضور آمبولانس در کنار زمین مسابقات چیست؟! طبق قوانین برگزاری مسابقات تا آمبولانس کنار زمین حضور نداشته باشد بازی نباید شروع شود ولی انگار این آمبولانس‌ها هیچ وظیفه‌ای در قبال جان تماشاگران ندارند و فقط مسئول امداد رسانی به مربیان و بازیکنان دو تیم هستند یا حداقل اتفاقات دیدار پرسپولیس و نفت تهران بیانگر این مساله است که آمبولانس‌های کنار زمین کاری به کار تماشاگران حتی در بدترین شرایط ندارند. حتی اگر آن تماشاگر فقط چند دقیقه دیگر با زنده ماندن فاصله داشته باشد! نمی‌دانیم شاید جان آدم‌ها هم بخش VIP  دارد و ما نمی‌دانستیم!

در این مورد با سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر تماس گرفتیم تا بدانیم چرا آمبولانس کنار زمین به تماشاگر مصدوم امداد رسانی نکرده که او به فارس گفت: سازمان لیگ در این مورد کاره‌ای نیست. تمامی باشگاه‌های تهرانی در لیگ برتر با آمبولانس ناجی قرارداد دارند و پول‌شان را هم از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند. حتی سال گذشته ناجی به دلیل اینکه استقلال و پرسپولیس پول‌شان را پرداخت نکرده بودند نمی‌خواست دیگر در مسابقات لیگ برتر حاضر شود.

این مسئول در ادامه حرف‌هایش تصریح کرد: «آمبولانس‌های کنار زمین فقط در قبال مربیان و بازیکنان مسئول است و طبق مصوبه شورای تامین آمبولانس اورژانس برای امدادرسانی به تماشاگران فوتبال در ورزشگاه مستقر می‌شود. آمبولانس اورژانس هم در ورزشگاه تختی تهران در دیدار پرسپولیس و نفت حضور داشته و ساعت ورود و خروج‌هایشان هم مشخص است.»

با این حال ظاهرا اختلاف نظر بین اورژانس و آمبولانس‌های خصوصی یک تراژادی را در فوتبال ایران رقم زده است. اختلافی که در نهایت منجر به مرگ یک هوادار شد. ظاهرا مسئولان آمبولانس اورژانس خواستار حضور در کنار زمین شده‌اند که طبق مقررات آنها اجازه چنین کاری را ندارند.

جالب است که در مسابقات لیگ برتر در استان‌های دیگر کار امداد رسانی به تماشاگران و بازیکنان و مربیان را آمبولانس‌های اورژانس انجام می‌دهد زیرا در شهرستان‌ها آمبولانس‌های خصوصی حضوری فعال ندارند! انگار هرچه امکانات کمتر است شرایط برای امداد‌رسانی بهتر است!

به هر حال در مرگ این هوادار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال می‌گویند ما مقصر نیستیم، آمبولانس اورژانس و آمبولانس های خصوصی هم همین حرف را تکرار می‌کنند تا شاهد تلخ‌ترین و سیاه‌ترین دعوا در فوتبال ایران باشیم دعوای که این بار نه باعث تعلیق موقت فوتبال ایران که باعث مرگ یک تماشاگر یک انسان شد! حالا آن تماشاگر دیگر در جمع مانیست ولی ای کاش از مرگ این هوادار درس بگیریم تا بدانیم در امور پزشکی و امدادرسانی به تماشاگران باید همه اختلاف نظرها را فراموش کنیم. امیدواریم که در آینده دیگر شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Video/1394/09/15/13940915000456.flv

 

انتهای پیام/ر

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.