بازگشت به صفحه کامل
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد مطرح کرد؛

مردم برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو قربانی خود را در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد گفت: با اشاره به گرمی هوا و وجود بیماری تب کریمه کنگو مردم جهت قربانی‌های خود در کشتارگاه‌های مجاز قربانی کنند.

محسن کریمی‌ در گفتگو با خبرنگار  میبد خبر با اشاره افزایش کشتار دام در روز عید قربان در شهرستان میبد گفت: با توجه به گرم بودن هوا و خطرات مرتبط با دام و همچنین تب کریمه کنگو امسال ذبح قربانی باید در کشتارگاه‌های مورد تأیید صورت گیرد.

وی افزود: از همشهریان تقاضا داریم جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌های شایع در دام و انتقال آن به مصرف‌کنندگان از ذبح دام در محل‌های غیربهداشتی و غیرمجاز خودداری کرده و دام‌های خود را فقط در کشتارگاه ذبح کنند.

کریمی در ادامه با اشاره به حضور ناظرین شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌های میبد عنوان کرد: تمام مراحل ذبح دام زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی در محل کشتارگاه صورت می‌گیرد و همچنین اجزا حرام و همچنین خواندن دعای قربانی، در محل انجام می‌گیرد و شهروندان می‌توانند از ساعت ۶ الی ۱۳ در روز عید مراجعه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد تصریح کرد: نظارت بهداشتی بر دام از قبیل، نظارت قبل از کشتار، نظارت بعد از کشتار و حین کشتار توسط مسئول فنی و بهداشتی کشتارگاه صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده هر نوع گوشت ناسالم از ورود به چرخه مصرف جلوگیری خواهد شد.

کریمی عنوان کرد: جهت اطمینان از عواملی چون تب خونریزی کریمه کنگو و تب مالت و غیره گوشت باید ۲۴ ساعت در دمای سردخانه و یخچال نگهداری شود.

وی قاچاق دام از مرزهای پاکستان و افغانستان را علت اصلی تب کریمه کنگو دانست و تصریح کرد: شهروندان جهت خرید دام حتماً به دامداران مجاز و قابل‌اعتماد مراجعه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در پایان ضمن تأکید بر اینکه بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در روز عید قربان اکیپ بازرسی سیار و ثابت جهت نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا سؤالی جهت ذبح در روز عید با شماره تلفن‌ ۳۲۳۳۱۰۳۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.