بازگشت به صفحه کامل

خطیب جمعه میبد:

مذاکرات هسته ای، مذاکرات بیم و امید است


امام جمعه موقت میبد در خطبه های این هفته نماز جمعه،مذاکرات هسته ای را مذاکرات بیم و امید دانست؛ احساس بیم از اینکه نمی توان به دشمن و وعده های او تکیه کرد و امید نسبت به اینکه تحریم های ظالمانه از دوش ملت برداشته شود.

به گزارش میبد خبر، نماز عبادی سیاسی این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی، امام جمعه موقت میبد برگزار شد.

 امام جمعه موقت میبد ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره هسته ای و اظهار امیدواری نسبت به منافع ملت ایران در میز مذاکره گفت : این مذاکرات دارای بیم و امید است؛ احساس بیم از اینکه تاریخ به ما نشان داد که نمی توان به دشمن و وعده های او تکیه کنیم و در دوران های پیشین چنین تفاهم نامه هایی را تجربه کرده بودیم. امید نسبت به اینکه تحریم های ظالمانه از دوش ملت بزرگ ایران برداشته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : شرایط اسلام و اقتضای این دوران به گونه ای است که یگانگی در گفتار بین دولت و ملت باید ملموس تر باشد و در زمانی باید جریان آن بیشتر باشد.

همچنین وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی بدون نهادینه کردن آن بین دولت و ملت امکان پذیر نیست ، خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید همدلی و همزبانی از همان اوایل انقلاب در میان مردم بوده است و حضرت امام خمینی (ره) وحدت کلمه را شکل داده اند. همدلی و یکپارچگی اعتقاد ملت و جامعه است و این میسر نیست مگر اینکه خویش را از تفرقه پالایش کنیم.

حجت الاسلام اعرافی در ادامه افزود: همدلی و همزبانی دو روی یک سکه محسوب می شوند ؛ بدین معنا که همزبانی ناظر بر جلوه های ظاهری و همدلی ناظر بر مکنونات قلبی هستند.

خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه دغدغه مشترک ملت و دولت را که حفظ نظام است باید حفظ شود تصریح کرد : البته ممکن است اختلاف هایی بین دولت و مردم وجود داشته باشد که باید فورا بیان و حل شود اگر انتقادی بیان می شود دولت می بایست به آن اهمیت دهد اما انتقادات نباید مخرب باشد.

وی در ادامه تأکیدکرد : به منظور حل اختلافات باید مصالح نظام و ملت را درنظر گرفت و تنها به مناقع شخصی و حزبی نباید اندیشید.

حجت الاسلام اعرافی در ادامه با اشاره به حملات آل سعود به یمن اظهار داشت : کشوری که نظام آن بر پایه سلطنت موروثی اداره میشود نمی تواند داعیه برپایی نظام دموکراسی در کشوری دیگر باشد. این نظام از اسلام خواهی و آزادی خواهی بری است.

وی خطاب به آل سعود گفت : اگرچه در سالهای گذشته حوثی ها و حزب انصار الله طرفدار کمتری داشتند اما اکنون برپایی راهپیمایی های گسترده مردم آن نشان می دهد که شما نمی توانید با اقدامات مذبوحانه به هدف خود برسید.

امام جمعه موقت میبد در پایان خطبه های خود ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان و برگزار کنندگان برنامه های گردشگری در ایام نوروز گفت : خوشبختانه به همت مسوولان نهادهایی همچون میراث فرهنگی ، شورای اسلامی شهر و روستا ، شهرداری ، هلال احمر و دیگر نهادها آمار خوبی در زمینه اسکان و ورود مسافران داشتیم کما اینکه بیش از ۳۰ هزار نفر اسکان ، ۶۰ هزار نفر بازدید و ۲۵۰ نفر گردشگر خارجی صورت گرفت.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.