بازگشت به صفحه کامل
در صحن علنی مجلس صورت گرفت

مخالفت مجلس با پیشنهاد اصلاح قیمت حامل‌های انرژی


نمایندگان مجلس با پیشنهاد اصلاح تبصره ۲۱ لایحه بودجه که بر اساس آن اصلاح قیمت حامل های انرژی تا ۶۰ درصد فوب خلیج فارس صورت می‌گرفت مخالفت کردند.

به گزارش  یزدرسا به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی به لایحه بودجه سال 1394 کل کشور تبصره 21 ماده واحده این لایحه که در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده است را بررسی کردند.


در جریان این بررسی، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم پیشنهادی برای جایگزینی تبصره 21 مطرح کرد که بر اساس آن دولت در سال آینده می‌توانست تا مبلغ 62 هزار میلیارد ریال از محل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کسب درآمد کند.


همچنین بر اساس این پیشنهاد، میانگین افزایش قیمت برق و آب برای مصارف خانگی حداقل 60 درصد هزینه تمام شده تعیین می‌شود و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به طور میانگین باید به حداقل 60 درصد فوب خلیج‌ فارس برسد.


در جریان بررسی این پیشنهاد، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم به عنوان پیشنهاد دهنده و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس به عنوان مخالف این پیشنهاد صحبت کردند. همچنین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان نماینده دولت نیز به  این پیشنهاد مخالفت کردند.


نمایندگان ملت در نهایت با 98 رای موافق، 73 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با پیشنهاد حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مخالفت کردند.


انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.