بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز عید فطر:

محیط زیست و آلاینده ها حیات را بر استان یزد تنگ کرده است / مسئولین عدالت را در همه شهرهای استان رعایت کنند


تبیین اصول راهبردی استان، توسط امام جمعه میبد، در خطبه های نماز عید سعید فطر... انتقال آب/آلاینده ها و محیط زیست/ مهندسی جمعیت/ خطرهای اخلاقی در دارالعباده/ عدالت مسئولین نسبت به شهرهای استان

به گزارش میبد خبر، آیت الله اعرافی در خطبه نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید و پیروزی مردم در انجام وظایف الهی، اظهار داشت:

امروز استان یزد و شهرهای آن نیازمند سیاستگذاری اساسی در چند مساله است.

خطیب نماز عید فطر، مسئله ی آب را از مشکلات اساسی امروز و آینده استان یزد و استانهای مرکزی کشور دانست که در این زمینه هم مسئولان موظفند که بحث کشاورزی را علمی و کارشناسی کنند، هم صنعت در این مورد دقت کند و ما نیز در صرفه جویی دقت داشته باشیم.

وی همچنین بیان کرد: برای حفظ استان های مرکزی بخصوص استان یزد، نیازمند پروژه های مهم انتقال آب هستیم که یک پروژه ی آن به بهره برداری رسیده و پروژه های انتقال آب دیگر، سرعت لازم را ندارد.

اعرافی ادامه داد: درخواست مردم از مسئولان، پیگیری جدی تر پروژه های انتقال آب به استان یزد و استان های مرکزی است.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه تبیین نکات راهبردی، خطاب به مسئولان استان تصریح کرد: محیط زیست و آلاینده ها، حیات را بر استان یزد تنگ کرده است و در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و مهار آلاینده ها، امروز  باید اقدام شود، اقدامی که سراسر استان را در بر گیرد.

وی ادامه داد: صنایع سبز و پاک باید به منطقه بیاید، همه ی برنامه ها و توسعه ها باید پیوست محیط زیست و منابع طبیعی داشته باشد و تصمیمات استان باید عادلانه و جامع باشد که همه مناطق و شهرها را در بر بگیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت مهندسی جمعیت و مهاجرت ها تاکید کرد و اظهار داشت: ما از حضور غیربومی ها در استان و شهرمان استقبال میکنیم، اما این حضور باید مهندسی شده و برنامه ریزی شده و با رعایت شاخصه های فرهنگی باشد، همچنین مهاجرت ها باید کنترل شود و جلوی مهاجرت مغزها و نخبگان گرفته شود.

خطیب نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه استان ما، دارالعباده و جایگاه انسان های پاک بوده است، بیان داشت: وضع امروز، خطرهایی را در دارالعباده نشان می دهد که بنیان های اخلاق و خانواده و ارزشهای اجتماعی و اسلامی و انقلابی را می تواند متزلزل کند، همه ما مردم باید پیام آور صفا و پاکی و وحدت و همبستگی در استان باشیم.

اعرافی پنجمین نکته راهبردی را عدالت در استان دانست و افزود: همه شهرهای استان در توسعه و برخورداری از امکانات باید عادلانه مورد توجه قرار بگیرندو تقسیم ها و حوزه های انتخابی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 1.0 stars out of 5.