بازگشت به صفحه کامل
محسن رضایی در جمع مردم یزد:

محاکمه سران فتنه باید در تاریخ ایران ثبت شود/اقتصاد؛ کانون مبارزه امروز


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: : در محاکمه سران فتنه باید طوری عمل شود که در تاریخ ایران بماند و در تاریخ ملت و ایران کشور ثبت شود.

به گزارش میبد خبر،  سرلشکر محسن رضایی در بزرگداشت حماسه 9دی در یزد اظهار کرد: خدا را شاکرم که بار دیگر در جمع شما مردم متدین یزد و در جوار مضجع آیت الله صدوقی آمده ام و یاد و خاطره روزهای سخت نظام و دفاع مقدس که از همین مسجد به جبهه ها رفتند گرامی برداریم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یزد سرزمین مقدسی است افزود: یزد؛ سرزمین عالمان، مجاهدین و انقلابیون بزرگ و سرزمین بصیرت است و علمای این سرزمین در عرصه جهاد، دین و اسلام خدمات بزرگی کردند و بخشی از تمدن و امنیت نظام اسلامی مدیون شما مردم استان یزد است .

رضایی با اشاره به اینکه امروز اجتماع شمایزدی ها، یکی از تصاویر پر انرژی دفاع مقدس را یادآوری می کند ادامه داد:حضور امروز شما یادآوری حضور ملت ایران در حماسه بزرگی به نام حماسه 9 دی وانقلاب بصیرت ملت ایران است که در مقابل یکی از فتنه های بزرگ تاریخ ایران ایستادند.

خیلی ها می خواهند 9 دی به فراموشی سپرده شود


وی با بیان اینکه خیلی ها می خواهند 9 دی به فراموشی سپرده شود تصریح کرد: عده ای معتقد اند که فتنه 88 یک موضوعی بود که تمام شد و نباید به آن پرداخت و باید گفت این ها همان کسانی هستند که بعد از انقلاب هم به مردم می گفتند انقلاب تمام شد و بروید به خانه هایتان! و ما انقلاب را اداره می کنیم.
 رضایی عنوان کرد: تاریخ ثابت کرده است که هرگاه مردم از عرصه انقلاب کنار بروند نظام دچار دستخوش تهدید ها شده است اما با این وجود برخی با احترام می گویند که چرا به مسئله حماسه 9 دی و فتنه 88 می پردازید.

فتنه 88 را با وقایع بزرگ انقلابب مقایسه کرد

وی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب فتنه زیاد بوده است گفت: فتنه 88 ویژگی هایی دارد که باید آن را با وقایع بزرگ انقلاب مانند تسخیر لانه جاسوسی بررسی و مقایسه کرد.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با اینکه شاه رفته بود اما از درون سفارت آتش فتنه همچنان روشن بود و دانشجویان انقلابی در ان زمان لانه جاسوسی را گرفتند و با شعار «مرگ بر آمریکا» یک گام در عرصه سیاست جلوتر امدند و آن را اشاعه دادند.

مردم در حماسه 9 دی منتظر تعیین تکلیف خواص نماندند

وی افزود: در روز قدس به واسطه اشغال فلسطین و بیداری اسلامی، مردم ایران با شعار «مرگ بر اسرائیل» بصیرت وبینش سیاسی خود را توسعه داند اما در فتنه 88 بود که مردم همیشه بیدار ایران با شعار«مرگ بر فتنه» موانع جدیدی را از سر راه انقلاب کنار زدند و منتظر خواص نماندند تا برایشان تعیین تکلیف کنند.
رضایی 99 دی را انقلاب بصیرت ملت ایران در عبور از مهم ترین موانع انقلاب باید دانست و اذعان کرد:مردم در زمانی که عده ای با غرور حس تملک و تولیت بر انقلاب داشتند ایستاندند و این نشان از پیشرفت سیاسی ایران است و 9 دی نشان از ایستادگی در مقابل استبداد و استعمار و وابستگی به دیگران  بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: انقلاب 99دی با شعار مرگ بر فتنه گران باعث شد یک گام از نظر سیاسی جلو تر بیاید چراکه ملت ایران سیاسی ترین ملت دنیا است و آن ها با درک مسائل سیاسی از سایر ملت ها بالاتر هستند و این در 9 دی تجلی پیدا کرد.
 وی ادامه داد: نخسین فتنه در انقلاب دو هفته بعد از انقلاب شروع شد و بعد از ان فتنه شریعتمداری و مفتی زاده و همچنین فتنه مهدی هاشمی در قم  اما فتنه 88 از همه آن ها متفاوت بود چرا که آنقدر اسرائیل و آمریکا به آن امیدوار بودند که خیال ساقط کردن نظام را داشتند

فتنه 88 امید را در دل دشمن زنده کرد


رضایی گفت: چند هفته بعد از انتخابات رادیوهای خارجی از کار افتادند و بسیار از سیماهای دشمن تعطیل شد چراکه انتخابات 88 تیری بود بر امیدواری آمریکا و اسرائیل  اما فته 88 این امید را زنده کرد و تبلیغات ماهواره ای جان تازه ای گرفت.
وی با اشاره ایجاد نگرانی در منطقه در فتنه 888 گفت: از لبنان و فلسطین تماس می گرفتند که در ایران چه خبر است و اگر ایران از دست برود همه ما را می کشند و استبداد دوباره بر می گردد.
رضایی ابراز کرد: در فتنه 888 هر کسی که معاند نظام جمهوری اسلامی بود حتی کسانی در اثر انفجارات و ترورها از ایران فرار کرده بودندا در فتنه88 دور هم جمع شدند و تحرک بزرگی را علیه نظام شکل دادند.
وی ابراز کرد:فتنه 88 اقتصاد کشور را 10 ماه تعطیل کرد و به رابطه بین المللی ما آسیب وارد کرد و دموکراسی انتخابات کشور را دچار آسیب کرد اما سختی این فتنه قاطی شدن حق و باطل و عدم تشخیص برای مردم بود پس چرا نباید به آن پرداخت؟

برای هدایت سران فتنه آبرویم را گذاشتم


این مسئول با بیان اینکه در آن زمان سه راه حل برای خواباندن فتنه 88 وجود داشت که متاسفانه هیچکدام از آن ها عملی نشد تصریح کرد: اول اینکه نامزدهای شکست خورده به جای ریختن در خیابان باید به شورای نگهبان می رفتند و انجا شکایت می کردند، خود من تلاش بسیار زیادی کردم و آبرویم را کذاشتم و با سران فتنه  تماس گرفتم که بیایید به شورای نگهبان بروید، یکی از ان ها گفت بذار با میرحسین موسوی تماس بگیریم و موسوی هم در پاسخ به من گفت:  بذار با ستادم تماس بگیرم اما دیگر پاسخ مرا ندادند.
رضایی عنوان کرد: راه حل دوم این بود که نخبگان و سیاسیون که حامیان این دونفر بودند باید وارد عمل می شدند و ان ها را به راه راست می اوردند و سوم اینکه تجربه نشان داده در فتنه های گذشته عده از اصحاب فکر و عقل می رفتند و پا جلو می گذاشتند اما این هم صورت نگرفت و همین موضوعات مردم را به اشتباه انداخت و مردم در شرایطی حماسه 9 دی را شکل دادند که همه راه بسته شده بود.

باید عاقلانه و منطقی به فتنه 88 پرداخت 


وی گفت: باید عاقلانه و منطقی به این موضوع پرداخت و آنقدر مطالب مهم در این حادثه  وجود دارد که باید به دور از جوانب سیاسی به ان پرداخته شود .
رضایی تاکید کرد: در محاکمه سران فتنه باید طوری عمل شود که در تاریخ ایران بماند و در تاریخ ملت و ایران کشور ثبت شود.
این مسئول ابراز کرد: اولین دستاورد این حماسه، تشخیص بین حق و باطل و یاس و ناامیدی دشمن از این ترفند بود چراکه دشمن هم فهمید که با جنگ که هیچ، با فتنه هم نمی توانند کاری کند هرچند باید حواسمان در موضوع فتنه ها جمع باشد چراکه پس از ان بود که تحریم ها به  کشور تحمیل شد.
رضایی ادامه داد: این مسئله شوم، وابستگی و اعتقاد و رابطه مردم با دین و شهدا و امام حسین(ع) را تثبیت کرد و امروز با توجه به وضعیت فجیع اقتصادی کشور و مشکلات اقتصادی، مردم هرگز این مشکلات را به ولایت و رهبری نسبت نمی دهند.
وی با بیان اینکه حادثه 99 دی نیروی معجزه گر مردم را ثابت کرد افزود: امروز تمام دشمان بسیج شدند تا علیه مردم در مسئله اقتصاد و فرهنگ آشوب کنند وبه گونه ای زندگی مردم و بعد معنوی مردم را بمب باران می کنند.
 رضایی با بیان اینکه کانون مبارزه امروز اقتصاد است گفت: امروز از همه موانع عبور کردیم و رسیدیم به مانع اخر و آن اقتصاد و فرهنگ است و نیاز ان الکوی اقتصاد مقاومتی است کع مردم یزد از قدیم تا کنون با سخت کوشی الگوی ان بوده اند.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: مسئولان مجلس و دولت باید انرژی خود را بگدراند تا در این مسئله هم دشمن را مایوس و ناامید کنند و اگر ان مانع را هم رد کنیم ملت ایران در بالاترین قله های جهان قرار خواهند گرفت

اتهای پیام /س*

یزد رسا

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.