بازگشت به صفحه کامل
مدیر حوزه های علمیه:

مجموعه ای از اقدامات را پایه ریزی کردیم و حوزه از اسناد کلان بالا دستی عبور کرده است


مدیر حوزه های علمیه گفت: علی رغم فقدان بودجه، اما مجموعه ای از اقدامات را پایه ریزی کردیم و برای نخستین بار حوزه علمیه از اسناد کلان بالا دستی عبور کرده و درختواره رشته ای آن در ۱۱ حوزه دانشی تعریف گردیده است.

به گزارش میبد خبر،آیت‌الله علیرضا اعرافی شامگاه سه‌شنبه در هفتمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم که در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: تفاوت عصر حسینی با عصر حسنی از منظر شهید صدر در این بود که در عصر حسنی معرفت و شناخت مشکل داشت و فضای آلوده به‌گونه‌ای بود که آگاهی وجود نداشت و جامعه در شناخت اهل‌بیت (ع) کمبود داشت؛ اما در عصر حسینی وضع شناخت و آگاهی بهتر بود اما انگیزه، جرئت و جسارت و اراده مشکل داشت.

وی افزود: باید این کاری که در خصوص سیره تربیتی اهل‌بیت (ع) دنبال شده تکمیل و نگاه کلان تربیتی، اجتماعی  و سیاسی در آن قوی‌تر شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ازآنجایی‌که یکی  از سیاست‌های دبیرخانه انجمن‌ها؛ ایجاد پایگاه‌هایی برای انجمن‌ها در استان‌هایی که ظرفیت دارند بوده است و از طرفی دربسته استانی مجموعه‌ای از اختیارات به استان‌ها و شهرها واگذار گردیده، لذا از سوی هیئت‌مدیره انجمن تعلیم و تربیت این باید دنبال شود تا شعبه‌ای از آن در دیگر استان‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: علی‌رغم فقدان بودجه، اما مجموعه‌ای از اقدامات را پایه‌ریزی کردیم و برای نخستین بار حوزه  علمیه از اسناد کلان بالادستی عبور کرده  و درختواره رشته‌ای آن در 11 حوزه دانشی تعریف گردیده است، لذا ازنظر سهم علوم تربیتی در این رشته‌ها، انجمن باید بررسی و پیگیری لازم را انجام دهد.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: کمک و همکاری به طرح گفتمان سازی علوم انسانی باید در برنامه‌های این انجمن قرار بگیرد و محصولات انجمن‌ها و دبیرخانه در این زمینه منعکس شود.

وی  همچنین به ارتباط انجمن علمی حوزه  با ستاد همکاری حوزه و آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.