بازگشت به صفحه کامل
همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در شهرستان میبد برگزار شد+ تصاویر


همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی دانش آموزان در آموزشگاه شاهد امام جعفر صادق (ع) میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر،مانور ایمنی برابر زلزله با شعار ' مدرسه ایمن،جامعه تاب آور' صبح امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مسئولین شهرستان میبد در آموزشگاه شاهد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

در این مانور، دانش آموزان با پخش آژیر نخست به تمرین پناه گیری در مکان های مناسب در هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند.
دانش آموزان با به صدا درآمدن آژیر دوم تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام دادند وبا آژیر سوم عملیات امداد ونجات آغاز شد. در ادامه دانش آموزان با مشارکت اکیپ‌های امدادی، بهداشتی و امنیتی مانور زلزله را اجرا کردند.
این مانور هرساله به منظور آموزش و آمادگی دانش آموزان در واکنش به زلزله و کاهش خسارت پذیری در هنگام بروز بلایای طبیعی برگزار می شود.

کمال بنا رئیس جمعیت هلال احمر میبد در رابطه با برگزاری این مانور اظهار داشت: مانورها باعث افزایش آمادگی همه نیروها به‌ویژه مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و بحرانی می شود.

وی افزود: وقوع زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی زنگ خطری برای همگان است تا همواره آمادگی خود را حفظ کنند.            

بنا بر خودامدادی و دیگر امدادی تأکید کرد و گفت: آموزش امداد و انجام کمک های اولیه و چگونگی کاهش تلفات و خطرات لازم است که در این زمینه نهادهای امدادی و بهداشتی مسئولیت دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر میبد ادامه داد: هرکس در هر مسئولیتی باید نسبت به حوادث پیرامونی حساسیت داشته باشد و شرایط مقابله را آماده کنند.

مانور امروز زلزله و ایمنی در مدارس با همکاری هلال احمر، اورژانس 115، آموزش و پرورش، ستاد مدیریت بحران، نیروی انتظامی و سپاه ناحیه میبد برگزار شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 3.0 stars out of 5.