بازگشت به صفحه کامل
استمداد نخبگان میبدی از آیت الله اعرافی:

مانع از انتقال ناعادلانه تنها نشریه علمی-پژوهشی میبد شوید


... بر هیچ‌کس پوشیده نیست که راه‌اندازی، ارتقاء سطح پژوهشی و رسیدن این نشریه معتبر علمی به موقعیت کنونی، مرهون تلاش و پشتکار اساتید و مسئولین دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد بوده است و اساساً در محافل علمی و آکادمیک، نشریه کتاب قیم را با نام دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد می‌شناسند...

به گزارش میبد خبر، در پی تصمیم بحث برانگیز هیئت نظارت بر مطبوعات اداره ارشاد اسلامی، مبنی بر رد تصمیم قبلی خود و واگذاری امتیاز نشریه کتاب قیم به دانشگاه یزد، سازمان مردم نهاد نخبگان شهرستان میبد با ارسال نامه ای به آیت الله اعرافی، درخواست رسیدگی به این موضوع را کرد.

متن نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

حضرت آیت‌الله حاج شیخ علیرضا اعرافی (دامت توفیقاته)

امام جمعه فرهیخته میبد

با تقدیم سلام و احترام. همان‌گونه که حضرتعالی مستحضر هستید، مدتی است نشریه علمی-پژوهشی «کتاب قیم» که در میان نشریات رشته علوم و حدیث کشور از طراز و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است، مورد اختلاف دانشگاه‌های آیت‌الله حائری(ره) میبد و یزد قرار گرفته است.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که راه‌اندازی، ارتقاء سطح پژوهشی و رسیدن این نشریه معتبر علمی به موقعیت کنونی، مرهون تلاش و پشتکار اساتید و مسئولین دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد بوده است و اساساً در محافل علمی و آکادمیک، نشریه کتاب قیم را با نام دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد می‌شناسند. مع‌الوصف، مسئولین دانشگاه یزد طی ماه‌های اخیر با این استدلال که این دانشگاه «صاحب امتیاز»‌ نشریه مزبور می‌باشد، اقدام به مصادره و انتقال آن نموده‌اند.

این در حالی است که راه‌اندازی نشریه کتاب قیم به هفت سال قبل باز می‌گردد و وقتی اساتید و متولیان دانشکده الهیات میبد در آن زمان درصدد ایجاد این نشریه بودند، از آن‌جایی که این دانشکده شخصیت حقوقی مستقلی نداشت و زیرمجموعه دانشگاه یزد محسوب می‌شد به ناچار، صاحب امتیازی این نشریه را به نام دانشگاه یزد ثبت نمودند؛ چرا که راهی جز این نداشتند. این مسئله نه فقط برای فصلنامه کتاب قیم بلکه درباره تمام اموال دانشکده الهیات آن روز و دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) امروز مصداق دارد.

هیات نظارت بر مطبوعات به عنوان متولی نشریات کشور با آگاهی از این موارد و اینکه تمام مسائل و خدمات مربوط به نشریه (از جمله کادر نشریه، دفتر آن و...) در دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد رفع و رجوع می‌شود، در مرداد ماه امسال با تغییر صاحب امتیاز این نشریه موافقت کرد اما متأسفانه حدود یک ماه بعد، این نهاد با نقض تصمیم قبلی خود، مجدداً صاحب امتیازی این نشریه را به دانشگاه یزد واگذار نمود.

قطعاً حضرتعالی نیز تصدیق می‌فرمایید که این اقدام، خلاف اصل عدالت و انصاف است و به قیمت پایمال شدن تلاش‌های ستودنی این سال‌های اساتید و مسئولین دانشگاه آیت‌الله حائری(ره) میبد تمام خواهد شد و از آن سو مسئولان دانشکده مربوطه دانشگاه یزد، بدون هیچ‌گونه تلاش و زحمتی، صاحب یکی از معتبرترین نشریات علمی-پژوهشی کشور در حوزه علوم قرآن و حدیث خواهند شد.

با این اوصاف از حضرتعالی به عنوان عضو برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز عضو هیات امنای دانشگاه‌های یزد و آیت‌الله حائری(ره) میبد و همچنین امام جمعه شهر میبد درخواست داریم تا به هر ترتیبی که مصلحت می‌دانید، مانع از انتقال ناعادلانه تنها نشریه علمی-پژوهشی مراکز آموزش عالی شهرستان میبد، شوید.

از حسن توجه و عنایت حضرتعالی سپاسگذاریم.

                                                                                                                                                                                                          سازمان مردم نهاد خانه نخبگان شهرستان میبد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


سارا
باسلام وقتی سپاسگزاریم رو اشتباه مینویسید توقع دارید حقوق مجله رو بهتون برگردونن ای نخبگان
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۸/۵ ۰۹:۰۱