بازگشت به صفحه کامل
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

لیست امید و مستقلین ضرورتی برای امضای طرح سؤال از رئیس‌جمهور ندیدند


نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس‌جمهور ریشه چندماهه دارد، گفت: طیف لیست امید و مستقلین ضرورتی برای امضای طرح سؤال از رئیس‌جمهور ندیدند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر در خصوص طرح سؤال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور بیان داشت: در بحث مدیریت و انجام وظایف مدیریتی یکی از وظایفی که مجلس بصورت نظارتی همیشه دنبال می کند نظارت بر حسن اجرای قوانین است این قوانین که هم در قانون اساسی و هم در قوانین داخلی پیش بینی شده مشخص می کند که به چه شکل نمایندگان این وظیفه نظارتی را اعمال کنند.

وی افزود: نمایندگان این ابزار را دارند که هر وقت بخواهند از از رئیس جمهور و وزرا سوال کنند که این حق مجلس برای بالا بردن نظارت و در حقیقت ارزیابی عملکرد مدیران دولت  هست. در این راستا برای هریک از وزرا در مقاطع مختلف کار به جایی می رسد که مجددا استیضاح بشوند و آنها نیاز دارند رای اعتماد بگیرند تا مجلس قانع شود که آنها در کارشان کم نگذاشته اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه طرح سوال از رئیس جمهور تقریبا ریشه ای چند ماهه دارد، اظهار داشت: چند ماه پیش هم دوستان طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرده بودند و نمایندگان بیشتری هم در آن مقطع متقاضی بودند تا رئیس جمهور به صحن علنی مجلس آمده و جوابگو باشد. در حال حاضرطرح سوال از رئیس جمهور با ملاحظات دیگری توسط برخی نمایندگان مطرح شد که به جهت تهدیدات خارجی و لزوم اتحاد و انسجام و احساس مسئولیت مشترک برای گذراندن این دوره برخی نیز این طرح را امضا نکردند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: افرادی که امضا کنندگان این طرح هستند از اصولگرایان مجلس بوده و طیف لیست امید و مستقلین ولایی شاید کمتر در شرایط کنونی و در این مقطع ضرورتی برای امضای طرح سوال از رئیس جمهور ندیدند، شاید دید آنها برای حل مشکلات و برون رفت از آن متفاوت باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص وضعیت کنونی جامعه، آرامش بازار و شرایط روانی مردم ابراز داشت: ما باید اعتراضات و نارضایتی های صریح، درست و قانونی را از اغتشاش جدا کنیم. آنهایی که آنطرف آب هستند متاسفانه در فضای مجازی همان کاری را می کنند که ترامپ، منافقین، اسرائیل و آل سعود انجام می دهند که هدف آنها براندازی نظام بوده که برای آن هم از مدت ها پیش برنامه ریزی کرده اند.

وی با بیان اینکه ما منتظر چنین وضعیتی بودیم، گفت: ما می دانستیم که آنها از مدت ها پیش در فضای مجازی و جاهای دیگر برای ایجاد وضع نابسامان در ایران تلاش کرده و پول خرج می کنند و تابستان امسال منتظر چنین وضعیتی بودیم و مشخص است که این موضوع بی ارتباط با موضع گیری های ترامپ نبود. اما واقعیتی داخل کشور داریم که آن باید به نوبه خود بررسی شود مسایلی نظیر مقوله بانک ها، خلق پول، واسطه گری، گرانی کالاها، تورم و نقدینگی 1500 هزار میلیارد تومان اصلا ربطی به خارج نداشته بلکه از سیاستهای کلان اقتصادی و نحوه بد مدیریتی است. اینها زخمهایی است که دشمن قصد سوء استفاده از آن در جهت بر هم زدن فضای جامعه را دارد.

دهقانی فیروزآبادی اتحاد را سد محکمی در برابر تهدیدات، شایعه پراکنی ها و بازی های سیاسی و اقتصادی دشمنان دانست و عنوان کرد: در شرایط کنونی بحث منافع ملی، مصاح مردم و کشور مطرح است همه باید متحد شوند از رئیس جمهور گرفته تا وزرا و احزاب این موضوع چپ و راست، اصلاح طلب و اصول گرا ندارد با با اتحاد، انسجام و مقاومت به نتیجه خواهیم رسید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص شایعه پراکنی های دشمن و مسائل داخل کشور تصریح داشت: در باب مسائل داخل کشور و شایعه پراکنی هایی که دشمنان در جهت سوء استفاده برای مقاصد خودشان بهره می برند دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی جهت خنثی سازی توطئه ها باید فعالیت بیشتری داشته و مردم نیز هوشیار باشند.

وی با تاکید براینکه مسئولان برای حل مشکلات باید خوابشان را کم و کارشان را زیاد کنند، خاطر نشان ساخت: برای حل و فصل کردن اعتراضات قانونی مردم، مدیران باید از فرصت ها استفاده و تلاششان را بیشتر کنند. نظارت و برنامه ریزی، بازرسی و جلوگیری از فرصت طلبی عده ای فرصت طلب در عرصه اقتصادی کارهایی است که دستگاههای دولتی به آن توجه داشته و اقدامات لازم را انجام دهند.

دهقانی فیروز آبادی در پایان اکثر مشکلات کشور را ناشی از سوء مدیریت انباشته عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و مسائل مردم ربطی به خارج از کشور ندارد و ریشه بسیاری از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت انباشته شده است. در این چند سال گذشته اگر این سوء مدیریت ها رفع شود و از نیروهای جوان و پر انرژی استفاده شود بسیاری از مشکلات حل می شود. ما باید اقتصاد و مدیریت مان را درست کنیم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.