بازگشت به صفحه کامل
نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی:

لغو قرارداد بوئینگ نقض برجام است/ دنیا باید از رفتار دوگانه آمریکا درس بگیرد


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: قرار داد بوئینگ آمریکا با ایران، قرار داد بین المللی است و واشنگتن مسئول تعهدی است که با ایران بسته و نباید بر اساس رقابت دموکرات ها و جمهوری خواهان زیر تعهدات خود بزند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تصویب طرحی در کنگره آمریکا برای لغو فروش هواپیمای بوئینگ به ایران با بیان اینکه هر دولتی مسئول اقداماتی است که در کشورش انجام می شود،اظهار داشت: بر اساس حقوق بین المللی دولت ها مسئول اجرایی کردن توافقات و قراردادهای بین المللی است که با کشورها و سازمان های بین المللی منعقد می کنند، قرار داد فروش بوئینگ به ایران نیز از همین دست قرار دادهاست و دولت آمریکا موظف به انجام این قرار داد است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی با یاد آوری تعهدات آمریکا و کشورهای عضو شورای امنیت گفت: آمریکا و کشورهای عضو شورای امنیت بر اساس قطعنامه اخر باید دست از رفتارهای خصمانه و ظالمانه با ایران بردارند و خارج از رفتارهای سیاسی با ایران رفتار کنند چرا که ثابت شد قطعنامه های گذشته مبتی بر واقعیت نبوده است.

وی ادامه داد: اما برخی رفتارهای دوگانه که از سوی مسئولان آمریکایی به رقابت سیاسی داخلی این کشور و اختلاف نظر جمهوری خواهان با دموکرات ها  بر می گردد. با این حال دولت آمریکا مسئول تعهدات بین المللی است و باید به تعهدات پایبند باشد و نسبت به عملیاتی شدن آن گام بردارند.

این نماینده با بیان اینکه دنیا باید از رفتار دوگانه آمریکا درس بگیرد، گفت: ایران همواره تاکید داشته که نمی توان به آمریکا اعتماد داشت چرا که روش های متفاوتدارد و همواره  در رفتار با کشورهای دیگر سیاست دوگانه اتخاذ کرده است و بعضا قردادهای بین المللی را زیر پا گذاشته است، قرار داد بوئینگ نیز از همین دست رفتار آمریکایی هاست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مصوبه کنگره باعث لغو قرارداد بوئینگ با ایران شود، این بار آمریکا باید به افکار عمومی جهان به دلیل عملکرد ضعیف و غیرقابل اعتمادش جواب دهد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.