بازگشت به صفحه کامل
کنسرت ها همچنان برقرار و مراسمات مذهبی لغو می شوند

لغو جشن میلادامام عسگری(ع) با سنگ اندازی مسئولین/ کنسرت آری مراسم مذهبی نه!


قرار بود به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) جشن باشکوهی در دارالعباده یزد برگزار شود، که با سنگ اندازی مسئولین لغو شد.

میبدخبر به نقل از عصر فرهنگ، یکی از سازمان های فرهنگی یزد در نظر داشت به مناسبت ولادت باسعادت امام حسن عسگری (ع) جشن باشکوهی در دارالعباده یزد برگزار کند. قرار بود این مراسم با برنامه‌های متنوع و حضور خواننده‌های کشوری انجام شود.

 

اما نهایتاً برگزارکنندگان مراسم به علت بی توجهی و کارشکنی مسئولین عطای برگزاری مراسم را به لقایش بخشیدند. مسئولین به برگزارکنندگان این مراسم روی خوش نشان نداده و با سنگ‌اندازی و کارشکنی باعث لغو مراسم شدند.

 

جالب اینکه در همین ایام مراسمی نظیر جشن سده زرتشتیان برگزار می‌شود و مسئولان پیشاپیش به استقبال آن رفته و حتی احتمال دارد همچون سال گذشته مسئولان ارشد استان هم در این مراسم حضور یابند.

 

مسلماً ذکر این خبر به معنای مخالفت با برگزاری آداب و رسوم سایر ادیان و مذاهب نیست، بلکه گلایه‌ای است از مسئولان اداره ارشاد «اسلامی» در جمهوری «اسلامی»! کاش نیم‌نگاهی هم به اسلام و مسلمین افکنده می‌شد.

 

چندی پیش خبر برگزاری کنسرتی در تالار فرهنگ، واقع در سالن اداره ارشاد یزد، روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت. با مراجعه به سایت تهیه بلیط، فروش تعداد محدودی بلیط خودنمایی می‌کرد. این وضع تا آنجا ادامه یافت که برای مدتی بخش فروش بلیط کنسرت از سایت مورد نظر حذف شد.

 

البته از آنجایی که موسسه برگزارکننده این کنسرت طبق ادعای گردانندگان با مجوز «درجه یک» از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، قسمت تهیه بلیط دوباره احیا شد.

 

پیش از این شاهد بوده‌ایم که به علت حمایت از تولیدکنندگان فرهنگی و یا ناراحت نشدن نور چشمی‌ها، تمام شمارگان یک کتاب خریداری شده و به زور به کتابخانه‌های مدارس و ادارات اهدا می‌شد. حتی بعضاً برگزاری مسابقات کتاب خوانی باعث رونق خرید و فروش این دسته از کتاب می‌شد، البته پر واضح است که کتب با مجوزهای درجه دوم به بعد به حاشیه رانده می‌شد.

 

علی ای حال حتی اگر فروش بلیط‌های کنسرت در تالار اداره ارشاد سفارشی نبوده و این مجوزهای درجه یک صرفاً یک لفاظی باشد؛ برگزاری چنین کنسرتی نشان دهنده یک نکته مهم است و آن اینکه لغو جشن میلاد امام یازدهم شیعیان به دلیل احتمال حضور خواننده‌های کشوری در این مراسم نبوده است، چه این که در این صورت بهتر بود اداره ارشاد کنسرتی که در سالن این اداره برگزار می‌شود را لغو می‌کرد!

 

از طرفی مدت مدیدی است که برخی جریانات، از روی جهل و بعضاً غرض‌ورزی، بدون هیچ‌گونه آمار رسمی سعی در افسرده و غمگین نشان دادن مردم یزد دارند.برخی رسانه‌ها هم از قبل این اخبار هم رسالت سیاه نمایی خود را انجام می‌دهند و هم اجازه نمی‌دهند کیسه‌هایی که برای پول مردم نگون‌بخت دوخته‌شده بلااستفاده بماند.

 

نکته حائز اهمیت دیگر برخورد همین رسانه‌ها با خبر لغو این جشن است. تعظیم شعائر جای خود دارد ولی افسردگی مردم هم نادیده انگاشته شد. انگار دیگر مردم افسرده و غمگین نیستند.

 

کاش عاشقان اهل‌بیت هم «مجوز درجه یک» داشتند تا بتوانند برای امام غریب خود جشنی درخور برگزار کنند.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.