بازگشت به صفحه کامل
معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفتگو با یزدرسا؛

لجبازی دولت،پای «فتنه گران» را به دانشگاه باز کرد/ وزارت علوم «تشکل فعال در فتنه» را در حد چند اتحادیه قبول دارد


معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با گلایه از دولت روحانی مبنی بر بازگشت برخی از فتنه گران در دانشگاه های کشور گفت: اگر چه عده ای تلاش دارند چهره دولت روحانی را با حضور اینگونه افراد تخریب کنند اما نباید لجبازی دولت نسبت به طیف رقیب را نادیده گرفت.

به گزارش میبد خبر ، معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در گفتگو با یزدرسا با اشاره به  گماشتن افرادی با  شائبه فتنه در مناصب مختلف زیبنده دولت نیست اظهار داشت: همانطور که اینگونه افراد در جریان  فتنه  به راحتی از نظام عبور کردند چه بسا که  با حمایت داخلی و خارجی  دراین بادی با اتهام به  دولت  از آن عبور کنند.

 

دکتر غلامرضا خواجه سروی با بیان اینکه ریشه تاریخی فتنه  با سابقه طولانی  به  زمان صدر اسلام باز می گردد ابراز داشت: عناصر فتنه در زمان خلافت مولا علی«ع» با هدف نابودی حکومت علوی پیش رفتند به گونه ای که ایشان در خطبه ها یشان مسئله فتنه با چارچوب بندی برای مردم تبیین کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت بیان کرد: مجموعه عوامل خارجی با محوریت آمریکا و اسرائیل در هماهنگی با برخی از عوامل داخلی فتنه 88 را رقم زدند به گونه ای که حضور دیپلمات های دولت های غربی در صفوف فتنه گران مشهود بود.

 

فتنه گران هرگز قائل به مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی نبودند/شکست خوردگان انتخابات به طیف براندازکشورپیوستند

معاون سابق اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه  بانیان فتنه  هرگز قائل به مشارکت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی نبودند تصریح کرد: اینگونه افراد نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری 88 حق رای برای خود قائل نبودند  بلکه جزء طیف برانداز در کشور محسوب می شوند.

 

وی  دراین رابطه افزود:  متاسفانه دسته ای دیگر از گروه های داخلی  با شکست کاندیدای خود در انتخابات، به طیف فتنه گران شامل بهائیان، منافقین و معاندین نظام پیوستند و در حال حاظر هم توبه نکرده و بر مواضعشان اصرار دارند.

 

دکتر خواجه سروی با اشاره به اینکه خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری در خرداد 88 دال بر حکم حکومتی ایشان مبنی بر فتنه بود گفت:  طرفداران موسوی و کروبی که پس از خطبه نماز جمعه مقام معظم رهبری، همچنان  بر مواضع خود پافشاری کردند، جز فتنه گران محسوب می شوند.

 

استاد دانشگاه علامه طباطبایی  با عنوان اینکه شکست خوردگان انتخابات 88  درصدد بودند اتفاقات اخیر را نوعی اعتراض به انتخابات جلوه دهند افزود: اتفاقاتی که  پس از 22 خرداد 88 در ابعاد داخلی  منطقه ای و  بین الملل به مرور رخ داد  گویای این مهم است که  این آشوب ها ارتباطی با برنده و بازنده  انتخابات ندارد و یقیناً ماهیت  نظام جمهوری هدف قرار داده است.

 

حماسه نهم دی ماه  رفراندم ملی در دفاع از نظام و ولایت است

وی ادامه داد: شعار هایی که علیه اسلام، شیعیان و به ویژه اباعبدالله  همزمان در روز6 دی ماه مصادف باعاشورای حسینی سر داده شد،  به صراحت  مخالفت  جریان فتنه  با اسلام و جمهوری اسلامی را برای همگان آشکار کرد.

 

دکتر خواجه سروی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه در واکنش به فتنه و حوادث روزعاشورای حسینی  شکل گرفت گفت: مردم بلافاصله در نهم دیماه با ورود به صحنه  نشان دادند که همچنان  در حمایت ازماهیت و شاکله نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دریغ نخواهند کرد.

 

وی نهم دی ماه را نوعی رفراندم ملی در دفاع از نظام و ولایت خواند و گفت:  نهم دی ماه  به معنای واقعی کلمه نشان از  روحیه انقلابی ملتی بود که نه تنها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است  بلکه بار دیگر نظام جمهوری اسلامی را بیمه  کرد.

 

جمهوری اسلامی به سران فتنه لطف کرد/ قوه قضائیه  تمام افراد دخیل درفتنه را به پای میز محاکمه بکشاند

دکتر خواجه سروی با تاکید بر اینکه موضعی که در قبال فتنه گران پس از انتخابات 88  گرفته شد تا حد بسیار مبتی بر رافت و رحمت اسلامی است  افزود:  هرچند محکومین فتنه 88 با مماشات و تساهل  احکامی سنگینی نگرفتند حتی حصری هم که اتفاق افتاد کمترین چیزی است که نظام برای سران فتنه  به خرج داده است.

 

به گفته وی نظام جمهوری اسلامی  روش آگاهی بخشی جامعه در روشن کردن ماهیت فتنه گران و  طیف حامی آنان را پیش گرفت.

 

معاون سابق فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه امروزه قدرت های غربی از جمله  دولت های  اسرائیل و انگلیس  به دنبال رفع حصر از کروبی و موسوی هستند افزود: چگونه افرادی که نهاد های غربی حامی انان هستند، خود را نخست وزیر امام یا فردی انقلابی معرفی می کنند؟

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به سران فتنه لطف می کند افزود: حصر کمترین چیزی هست که نظام برای فتنه گران در نظر گرفته است.

 

دکتر غلامرضا خواجه سروی با اشاره به اینکه برخی بر بررفع  حصر و محاکمه  سران فتنه  اصرار دارند گفت: اگر بنا بر محاکمه باشد  قوه قضائیه  باید  تمام افراد دخیل در  فتنه را به پای میز بکشاند و محاکمه کند.

 

وی تاکید کرد: قوه قضائیه پروند را بار دیگر باز کند و به صحنه بیاد  هر مجازاتی که قانون  تعیین می کند برانان اعمال کند و نبایست تنها محاکمه منحصر به موسوی و کروبی شود.  

 

لجبازی دولت روحانی پای فتنه گران را به  دانشگاه باز کرد

خواجه سروی با گلایه از دولت روحانی  مبنی بر بازگشت برخی از فتنه گران در دانشگاه ها کشور اظهار داشت: اگر چه عده ای تلاش دارند چهره دولت روحانی را با حضور اینگونه افراد تخریب کنند اما نباید لجبازی دولت  نسبت به طیف رقیب را نادیده گرفت.

 

وی با بیان اینکه گماشتن افرادی با  شائبه فتنه در مناصب مختلف زیبنده دولت نیست افزود: همانطور که اینگونه افراد در جریان  فتنه  به راحتی از نظام جمهوری اسلامی عبور کردند چه بسا که  با حمایت داخلی و خارجی  دراین بادی با اتهام به  دولت  از آن عبور کنند.

 

از فعالیت تشکل سردمدار فتنه دردانشگاه مادر ایران تا مماشات به عاملین فتنه / متاسفانه وزارت علوم کنونی تشکل  فعال در فتنه را به اندازه چند اتحادیه قبول دارد .

 

خواجه سروی به فعالیت تشکل سردمدار فتنه در یکی از دانشگاه های مادر ایران اشاره کرد و گفت: با وجود فعالیت گسترده این تشکل در دانشگاه های کشور، هیچ برخوردی  با آن تشکل نشد و با عاملین فتنه بی نهایت مماشات شد.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد برگشت و فعالیت این تشکل در دانشگاه های سطح کشور هستیم افزود: متاسفانه وزارت علوم کنونی این تشکل را به اندازه چند اتحادیه قبول دارد و از آن بهر برداری می کند.

دانشگاه در فتنه 88 سر افراز بیرون آمد  

دکتر خواجه سروی  با اشاره به اینکه  فتنه گران با این تصور که 5 میلیون نفر ظرفیت جامعه دانشگاهی را همراه می کنند گفت: جز اقلیتی که در دانشگاه تخریب هایی را صورت دادند این اتفاق رخ نداد و اکثریت قریب به اتفاق دانشگاهیان به حمایت از نطام وارد صحنه شدند واین قائله را در دانشگاه  ختم کردند.

 

وی تاکید کرد: نیروهای وفادار به نظام  در شلوغی و اشوب هایی دانشگاه ها برخوردی با این مسائل را نداشتند و با تصمیم عقلانی این مسائل را تدریجاً مدیریت و به نفع ایران هدایت کردند.

 

دکتر خواجه سروی در پایان گفت: دانشگا در فتنه 88 سر افراز بیرون آمد  و قصدی که دشمنان از دانشگاه داشتند به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.