بازگشت به صفحه کامل
رئیس اتحادیه آهن فروشان یزد:

قیمت آهن متأثر از تصمیمات دولت است


رئیس اتحادیه آهن‌فروشان یزد گفت: فعالان اقتصادی ثبات قیمت را منوط به تصمیمات و بخشنامه‌های دولت می‌دانند که در حال حاضر انگیزه‌ای برای کاهش قیمت آهن دیده نمی‌شود.

به گزارش میبد خبر، رئیس اتحادیه آهن فروشان یزد با بیان اینکه بازار آهن آلات یک بازار هیجانی و پرتلاطم است، اظهار داشت: از اول سال تاکنون بازار آهن رشد 10 درصدی را تجربه کرد و در یک هفته اخیر دوباره 7 درصد کاهش قیمت داشت.

مدرسی، در رابطه با علت تلاطم بازار ارز، گفت: بازار آهن متاثر از نرخ ارز، مناسبات سیاسی و اقتصادی بین‌المللی و بخشنامه‌های دولتی قیمت خود را تعیین می کند.

وی افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون به طور متوسط روزانه دو بخشنامه از سوی دولت در رابطه با سازوکار فروش و صادرات فولاد و بازگشت ارز آن به تولیدکنندگان ابلاغ شده و این موضوع باعث شده است تا بازار ثبات نداشته و قدرت خریدی برای آن تعریف نشود.

مدرسی با بیان اینکه درسال گذشته بازار آهن رشد 300 درصدی را تجربه کرد، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی ثبات قیمت را منوط به تصمیمات و بخشنامه‌های دولت می‌دانند که در حال حاضر انگیزه‌ای برای کاهش قیمت آهن دیده نمی‌شود.

رئیس اتحادیه آهن فروشان یزد تصریح کرد: مدیران تولید فولاد کشور نیز نقش بسیار کلیدی در ارتباط با مسئولان کشوری و تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری‌ها آن‌ها دارند که امیدواریم با برنامه‌ریزی درست شاهد ثبات قیمت در بازار آهن باشیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.