بازگشت به صفحه کامل
کمال دهقانی در نشست شورای اداری شهرستان میبد مطرح کرد؛

قول پیگیری مشکلات خط آب انتقالی به یزد در کمیسیون امنیت ملی/ آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد/ دولت توان این را ندارد که در اقتصاد کار کند+ تصاویر


نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد، بیان داشت: مشکلات خط آب انتقالی به یزد را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری می کنیم.

به گزارش میبد خبر، آخرین نشست شورای اداری شهرستان میبد با حضور آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه میبد، کمال دهقانی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

کمال دهقانی در این نشست با اشاره به اتفاقات اخیر در زمینه خط انقال آب به یزد بیان داشت: مطلب مهم موضوع آب است. چند روز پیش اتفاقی افتاد که تازگی نداشت و قبل از این هم روی داده بود. در این زمینه در جلسه ای که با حضور نمایندگان یزد و اصفهان در مجلس برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که زیاد روی این موضوع به دلیل اینکه شرایط بحرانی نشود بحث و مصاحبه نکنیم.

وی افزود: با توجه به مشکلات پیش آمده در این زمینه در مجمع نمایندگان استان پیگیری اتفاقات مربوط به خط انتقال آب به یزد به جهت مسئولیتی که بنده در کمیسیون امنیت ملی دارم به من گذاشته شد. از روزی که این اتفاق در اصفهان شروع شد ما مرتب با وزیر کشور، معاون امنیتی وزیر کشور و مدیر کل امنیتی در تماس بودیم که این مشکلات ادامه نیابد و مرتفع شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب انتقالی به یزد ارتباطی با آب اصفهان ندارد، اظهار داشت: خط آب انتقالی به یزد که آب شرب و آشامیدنی استان را تامین می کند از تونل سوم کوهرنگ بوده که آب از سرشاخه های کارون تامین می شود  و در این راستا همزمان خط یک و دو کوهرنگ برای اصفهان آب را تامین می کرد و از جهت آب انتقالی این دو بهم ربطی ندارند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه آب، معادن، نفت و گاز از انفال هستند، تصریح داشت: در این موضوعات هیچ منطقه یا استان خاصی نمی تواند بگوید که این منابع را در اختیار دیگر مناطق کشور قرار نمی دهیم و این منابع باید در خود استان مصرف شود. این منابع در مدیریت کلان کشوری در دست حکومت و دولت می باشد که آنها را در جهت مصالح و منافع عموم مردم کشور مورد بهره برداری قرار می دهد. استفاده از این منافع قانون، ضابطه و مصوبه خاص دارد و همه ما باید تابع مصوبات باشیم.

دکتر دهقانی با اشاره به اینکه مجوز ساخت مخزن 10 هزار متر مکعبی برای حل مشکل آب شرب میبد گرفته شده است، اذعان داشت: آب این مخزن در فصول گرم و ماههایی که مصرف آب زیاد بوده با آب چاهها به نحوی مخلوط می شود که همه مردم در تمام مناطق میبد بتوانند از آب با سختی زیر هزار استفاده کنند و در این زمینه  تجهیز کارگاه برای ساخت مخزن صورت گرفته است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات کلان اقتصادی در کشور داریم، افزود: شاید نمایندگان مجلس نیز به این موضوع اذعان دارند که در طول این چند سال سالهایی به سختی دوسال گذشته از نظر بودجه و تخصیص آن نداشته ایم و این موضوع مسئولیت مدیران را بیشتر و کار آنها را دشوارتر می کند. 

وی ادامه داد: در این شرایط چاره ای نداریم که بعد از این بیشتر به فکر حضور بخش خصوصی در فعالیتهای اقتصادی باشیم. دولت توان این را ندارد که در اقتصاد کار کند در حال حاضر هم انتقادهایی به دولت به خاطر این موضوع که 85 درصد اقتصاد ما دولتی است وارد می باشد یعنی اکثر بنگاههای اقتصادی یا دولتی، یا شبه دولتی و یا خصولتی هستند. دولت باید زیر ساختها را تامین کرده و ما تلاش کنم از فرصتها استفاده و مجموعه زیر دست خود را مدیریت کنیم مدیریت کردن یک اداره با اداره کردن آن زمین تا آسمان تفاوت دارد.

دکتر دهقانی در پایان با تاکید بر این نکته که در حوزه های مختلف باید حضور بخش خصوصی پر رنگ شود، تصریح داشت: اگر همه کارها با اتحاد و انسجام انجام شود هم افزایی می آورد. فضا برای کار کردن مهیاست و امیدوارم سال آینده با تلاش و کوشش بیشتر به اهداف تعیین شده برسیم.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.