بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

قدرت اسلامی و معارف اهل بیت در اربعین تجلی می کند/مردم ایران پاسخ ترامپ را در سیزده آبان خواهند داد


آیت الله اعرافی ملت ایران در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ ترامپ را که گفته است این روزها ایران در آشوب است و مردم ناراضی اند علیرغم تحمل همه سختی ها و مشکلات خواهند داد.

به گزارش میبد خبر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سیاست‌های امریکا در قبال مسائل و مشکلات موجود اقتصادی کشورمان گفت: نقطه‌ای که آمریکایی‌ها و دشمنان ملت ایران در این قضیه دنبال می‌کنند این است که ایران و مردم را در یک حالت انتظار و بلاتکلیفی نگه‌دارند.

وی بابیان اینکه این سیاست چند سال است به‌طور خاص دنبال می‌شود، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند؛ مردم و مسئولین ما را دائم در یک فضای ابهام‌آلود و انتظار نگه‌دارند که این بدترین چیز ازلحاظ روانی است که به روی اقتصاد ما اثر می‌گذارد.

خطیب جمعه میبد با تصریح بر اینکه هم مردم و هم مسئولین باید چشم را از اینکه دشمن چه می‌گوید ببندند، عنوان کرد: نباید مردم و مسئولان خود را درگرو آن نگه ندارند چراکه ما ملتی هستیم که به‌رغم همه مشکلات می‌توانیم از این پل‌ها و سدها بگذریم و در برابر این موانع مقاومت کنیم و با بیرون آمدن از حالت انتظار اقتصادمان را فعال کنیم و تلاش کنیم نیازهای ضروری مردم تأمین شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه قدم‌های کوچکی در مهار گرانی و اقتصاد برداشته‌شده است و شرایط برای قشر متوسط به پایین بسیار سخت شده است، افزود: باید نظام اقتصادی طراحی کنیم که حداقل نیازها را تأمین کند و با مدیریت و برنامه‌ریزی صادرات، سرمایه خوبی را وارد کشور کنیم تا از افسارگسیختگی ارز هم جلوگیری شود.

اعرافی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به طرح الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت، بر توجه به اقتصاد درون‌زا، فعال تأکید کرد و گفت: باید اقتصاد درون‌زای فعال، بر دوش خودمان داشته باشیم که این موج‌ها نتواند کمر اقتصاد ما را بشکند که البته این امر نیاز به برنامه‌ریزی و روح جهادی و مقاومت و دور شدن از نگاه‌های معطوف به غرب را می‌طلبد و بدانیم راه نجات ما در این اسناد نگاه‌های تند و کند و شیرین و تلخ بیرونی نیست بلکه اصل مسئولین و خود ملت ایران است.

امام‌جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به قتل خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی در ترکیه اشاره کرد و این قتل را عجیب خواند و گفت: این رویداد جهان را در برابر یک آزمون قرار داده است اینکه از بیرون یک جریان تندرو، مغرور و سرمست وابسته به غرب بیاید و این جنایت فجیع را در یک کشور دیگری برای خبرنگاری که در باند خودشان بود و دو سالی است که یک انتقادی داشته است اجرا کند بسیار پدیده عجیبی است.

اعرافی همچنین با اشاره به کشتارهای مردم یمن و کشورهای دیگر منطقه گفت: چطور برای این‌همه کشته، کسی حساس نیست و آمریکایی‌ها به خاطر دلار و اقتصادشان از خون مظلومان چشم می‌پوشند حالا باید دید حاضر خواهند شد مطامع استعماری را کنار بگذارند و همان حقوق بشر ادعایی که دروغ می‌گویند و از این ماجرا که نمی‌شود آن را پوشاند حقوق بشر را رعایت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به‌روز سیزده آبان و راهپیمایی عظیم مردم ایران در این روز تأکید کرد: ملت ایران در راهپیمایی سیزده آبان پاسخ ترامپ را که گفته است این روزها ایران در آشوب است و مردم ناراضی‌اند علیرغم تحمل همه سختی‌ها و مشکلات خواهند داد و ملت ایران به فضل خدا در سیزده آبان با فریاد رسای مرگ بر امریکا، عظمت و بزرگی خود و آرمان‌های اسلام و شهدا را نگه خواهند داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات پیش‌آمده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور گفت: این ناهماهنگی بین دانشگاه آزاد مرکز کشور و وزارت بهداشت و درمان، صدها دانشجوی عزیز و جوان ما را در تنگنا و مشکل قرار داده است. که امیدواریم با هماهنگی این دو دستگاه مشکلات حل و به نیازهای جوانان توجه و مشکلات آن‌ها رفع شود.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی و گرامی داشت مناسبت‌های ماه صفر بر اهمیت زیارت باشکوه معنوی، عبادی، اجتماعی و سیاسی اربعین و حماسه بزرگ پیاده‌روی اشاره و افزود: خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا شکوه اربعین را به شکلی بشکنند این تلاش امروز یک تلاش روشن در عالم سیاست است

خطیب جمعه میبد همچنین راهپیمایی اربعین را یک قدرت بین‌الملل اسلامی، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: دشمنان می‌خواهند رابطه صمیمی ملت ایران و عراق که دو ملت به هم نزدیک در همه وجوه دینی معنوی و فرهنگی هستند تضعیف شود و با پخش کلیپ و شایعات در فضای مجازی و آشکار این روابط را خدشه‌دار کنند و ذهن ملت ایران و عراق را نسبت به هم تخریب سازند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ایران و عراق دو کشوری هستند که انرژی جهان را در اختیاردارند اظهار داشت: دشمنان با ایجاد جنگ روانی می‌خواهند این دو قدرت بزرگ منطقه را که به لحاظ دینی و مذهبی به هم نزدیک‌اند از همدیگر متفرق سازند.

وی با اشاره به تلاش امریکا درروی کار آوردن افراد وابسته خود در عراق گفت: آن‌ها سعی داشتند کسانی را روی کار بیاورند که به روابط ایران و عراق معتقد نیستند تا در سطوح بالا هم سیاستمداران راه اتحاد را نپیمایند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه به تلاش‌های عربستان سعودی و بن سلمان در همین دو سال هم اشاره کردند و گفت: سعودی‌ها از پولی که در عراق در اغتشاشات هزینه کردند و قائله کردستان و آشوب بصره را به وجود آوردند و اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها هم از سوی دیگر و عده‌ای نادان و منافق در عراق و ایران تا روابط بین دو کشور را تخریب کنند تا اربعین این قدرت بزرگ ایمانی و شکوه حماسه حسینی در جهان درخشش پیدا نکند اما با هوشیاری دو ملت، رهبری و مرجعیت در نجف موفق نشدند.

وی یکی از پایه‌های اساسی پایداری اربعین حسینی را ارتباط ایران و عراق دانست و گفت: باید هوشیار باشیم و اربعین را صیانت کنیم چراکه اربعین یک پدیده بزرگ اجتماعی، سیاسی و معنوی است و قدرت اسلامی و معارف اهل‌بیت در اربعین تجلی می‌کند.

امام‌جمعه میبد در پایان سخنان خود ضمن تبریک هفته ورزش و تربیت‌بدنی گفت: در کنار ورزش حرفه‌ای که موجب نشاط اجتماعی در نسل جوان است باید ورزش همگانی و فرهنگ‌سازی برای سلامت جوان و نوجوان و میان‌سال و کهن‌سال یک وظیفه است که باید مهم شمرده شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با قدردانی از حضور خیرین در امر ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان و فضاهای آموزشی عنوان کرد: در امر ورزش هم در یک سال گذشته ده‌ها پروژه ورزشی با کمک خیرین در شهرستان ساخته‌شده است که کار درست و صالحات است.

اعرافی همچنین بابیان اینکه در بخش بانوان با رعایت مسائل شرعی باید زمینه ورزش و سلامت بانوان هم بیشتر توجه شود، اظهار داشت: صنایع باید گروه‌ها و ورزشکارانی که فعال‌اند و ورزش حرفه‌ای انجام می‌دهند را بیشتر حمایت کنند چراکه استعدادهای ورزشی زیادی را در شهرداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه به ورزش‌های بومی سالم و سنتی و پهلوانی و زورخانه‌ای هم تأکید کرد و گفت: به حمدالله میبد در ورزش پهلوانی با قریب 20 زورخانه می‌درخشد که البته همه این‌ها باید باروح دینی و اسلامی و فرهنگی باشد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.