بازگشت به صفحه کامل

فضای مجازی به بستری برای تزلزل بنیان خانواده تبدیل شده است


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: فضای مجازی علیرغم محاسن و ظرفیت های زیاد، به بستری برای تزلزل بنیان خانواده تبدیل شده است که می طلبد برای ارتقاء سواد رسانه ای جامعه تلاش ویژه ای صورت پذیرد.

به گزارش میبد خبر، محمدرضا حدادزاده گفت: بخشی از سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها در خصوص فضای مجازی، با در سطح مسئولین ملی و کشوری است، اما آنچه که در حوزه نظارت و اختیار دستگاه قضایی استان است، گام برداشتن در مسیر پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی با آگاه سازی مردم و تبیین و تشریح جرائم این حوزه برای آحاد جامعه است.


وی با اشاره به رشد کلاهبرداری های اینترنتی و جرائم فضای سایبر در زمان کنونی، اظهار داشت: جلوگیری از رشد جرائم فضای مجازی، مستلزم اقدام عملی در حوزه آموزش، آگاه سازی و همچنین نظارت بیشتر در این زمینه است.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعامل، همراهی و همکاری با هدف خدمت به مردم و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت و ارتقاء امنیت پایدار، اظهار داشت: قانون ملاک و مبنای عمل و تعامل همکاری در چارچوب قوانین و مقررات است.

دادستان مرکز استان یزد، افزود: هرگز نمی توان به بهانه تعامل و همکاری، خطاها را نادیده گرفت و با خسارت ها و خیانت ها به مردم و بیت المال با مماشات برخورد کرد.

وی جمع بین برقراری نظم و امنیت همراه با صیانت از آزادی های مشروع، حقوق شهروندی و حقوق خصوصی افراد را رسالت سخت دادستانی دانست و بیان داشت: دادستان باید هنرمندانه و با تدبیر میان دغدغه نظم و امنیت از یک سو و دغدغه آزادی های مشروع و حقوق شهروندی ارتباط برقرار کند.

حدادزاده حمایت از تولید و صنعت، مقابله با آلودگی های زیست محیطی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه از جمله موارد مورد تأکید در دادستانی ذکر کرد و بیان داشت: علاوه بر این، هر حوزه قضایی مسائل مهم و خاصی را نیز دارد که در حوزه قضایی مهریز بحث اتباع بیگانه و جرائم مرتبط با مواد مخدر پر رنگ تر است و باید برای آن برنامه ویژه داشت.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.