بازگشت به صفحه کامل
علی مطهری جواب بی انصافی خود را گرفت

فرزند آیت الله ایمانی پاسخ گستاخی «علی مطهری» را داد


محمد ایمانی فرزند آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز جواب علی مطهری را داد.

به گزارش یزد رسا، پاسخ ارسالی محمد مهدی ایمانی فرزند آیت‌الله ایمانی، امام جمعه شیراز به علی مطهری:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر مطهری
سلام علیکم

بنده بعد از خواندن پاسخ سرگشاده شما به ابوی گرامی با بهت و اندوه بارها و بارها متن نامه شما را خواندم و بدنبال دلیل این همه سخنان درشت بودم که از کجا ریشه گرفته است.

من یکبار شما را زمانی که دانش آموز راهنمایی بودم در منزلمان ملاقات کردم و اتفاقا شما را در کنار کتابخانه کوچک اتاق کار پدرم یافتم که کتابهای موجود را ملاحظه می کردید. تنها دیدار مستقیم و تنها یک سلام و علیک و گذشت و گذشت و مطالعه مقالات مختلف شما در روزنامه های کیهان و بعدها شرق و کم کم سخنرانی های مجلس، از نقدهایتان به جناب خاتمی, احمدی نژاد و به خصوص دو دوره اخیر مجلس با دقت خاصی دنبال می‌کردم. تقریبا اغلب نقدهایتان را میپسندیدم و حرف دل همسن‌های خود هم میدیدم, بخصوص برپایی دادگاه همه آقایان متصل به فتنه ...

عجب شوکی بود متن امروزتان و باور نمیکنم که متن کامل سخنرانی پدرم را خوانده باشید و اینگونه بنوازید! واقعا با دقت مطالعه کردید؟

یا شما هم به عادت بد بعضی از بزرگان که جو دادن اطرافیان تاثیر بر روی تصمیم گیریشان دارد, گرفتار شده اید؟

حالا یکبار هم الان اینجا مطالعه بفرمایید:

«و اما چند نکته هم در ارتباط با مسائل اخیر استان اشاره می کنم:

اولین نکته اینکه من بخاطر جلسات خبرگان رهبری و جلسات دیگر در استان نبودم و مسافرت بودم و طبیعتا درباره جزئیات مسئله از اظهار نظر معذورم. علی الظاهر دستور تحقیق از مبادی ذیربط صادر شده است که برای تحقیق گروه هایی بیایند.

من این نکته را اظهار می دارم که مسائل را به عنوان مجموعه باید دید و نه به صورت برش‌هایی از یک حادثه خاص! ممکن است حادثه تلخی اتفاق بیفتد اما باید دید چه کسانی و چه عواملی به شکل گیری حادثه منتهی شده است. مسئله باید مجموعه ای مورد ارزیابی قرار گیرد و از همه کسانی که دست اندرکار این مسائل هستند مصرّانه می خواهم که مسائل را ریشه یابی کنند و همه سناریوهای اخیر را که طراحی و اجرا شده است مورد نظر و توجه قرار دهند و الا ممکن است اگر برش خاصی از یک حادثه توجه شود به قلب حقیقت و دگرگون نشان دادن حقیقت منتهی شود.



نکته دیگری که لازم میدان اشاره کنم اینکه در فضای بعضی از رسانه‌ها انسان مطالبی را می بیند که انسان استنباط می کند نوعی عقده گشایی و تسویه حساب سیاسی دارد انجام می گیرد. گویا مقدماتی تهییه شده است که کارهایی شود که به اینجا برسد و به اینجا که رسید عده ای قلم به دست عقده گشایی کنند و یا مسائل خاص سیاسی خودشان را دنبال کنند. من توجه آنها را به این آیه جلب می کنم گرچه می دانم برخی گوشها بدهکار آیات قرآن نیستند اما وظیفه من این است که گوشزد کنم «و لاتقف ما لیس لک به علم إن السمع و البصر و الفؤاد کلّ أُولئک کان عنه مسئولاً» این چنین نیست که قضاوت امروز ما بدون پاسخ باشد و سخن امروز ما بدون سر انجام باشد.



نکته دیگری که در همین رابطه اشاره می کنم و بارها هم تذکر داده ام؛ این است که از مدتها قبل در زمینه بازگشایی پنجره‌های فتنه در استان نشانه هایی دیده می شود. یعنی ما می بینیم که عده ای برای اینکه استان فارس را از آرامش و مسائل اصلی دور نگهدارند، دارند دریچه‌های فتنه را آرام آرام می گشایند و این خطری است برای استان و من چندین بار این نکته را متذکر شدم که آرامش و سلامت استان را هدف قرار داده اند و هر روز به بهانه ای آرامش استان را مورد تهدید قرار می دهند.



من با تمام وجود نگرانم که مگر ما مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را نداریم؟ مگر ما مشکل خشکسالی و حاشیه نشینی را نداریم؟ متاسفانه حاشیه نشینی به مرکز شهر ما رسیده است. متاسفانه کنار حرم که مرکز و کانون شهر شیراز است حاشیه نشینان زندگی می کنند. چرا به این مشکلات نمی رسیم؟ آیا واقعا مشکل ما این است که هر روز یک سخنران دعوت شود و علی رغم تذکر شورای تامین استان توجه نکنند. مگر این پستها تا کی برای ما می ماند؟ شورای تامین بر اساس مصالحی که مد نظرش است نظر داده است و باید با شورای تامین استان همراهی کنیم.



می بینیم دانشجویان ما مسموم شدند و کسی عکس العمل نشان نمی دهد. هیچ نماینده ای هم بیانیه صادر نمی کند اما حادثه ای سیاسی اتفاق می افتد و همه دچار التهاب و اضطراب می شوند. من سوالم این است اگرکسی حریم ولایت و خبرگان و فتنه را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید طوفان را درو می کنید.
 


چرا مسائل را مقطعی ارزیابی می کنید؟ همه چیز باید با هم مورد ارزیابی قرار گیرد. چرا می خواهید دولت را مصادره کنید؟ دولت، دولت تدبیر و امید و دولت همه مردم است و دولت گروه خاصی نیست.



رئیس جمهور محترم ما دقیقا با توجه به تقسیم آرا در کشور، دولت را دولت اعتدال نام گذاشت. 49.7 درصد یک طرف و 50.3 درصی یک طرف یعنی آمارها خیلی به هم نزدیک است و در این شرایط اعتدال نیاز است. در شرایطی که جامعه دارد دو شقه می شود و رئیس جمهور با آن درک و بینش و با دانش حوزوی و دانشگاهی که داشته اعتدال را مطرح کرده است. در این جامعه باید با اعتدال رفتار کرد. نه دولت را مصادره کنیم نه بخواهیم همه چیز در انحصار گروه خاصی باشد. اینها صحیح نیست.
 


بدانند شیراز هم شیراز دوران طاغوت نیست. شیراز حرم سوم اهل بیت(ع) است یک روز دشمنان جشن هنر را در شیراز برپا کردند. آن خواب سپری شد. الان نزدیک 15000 شهید در استان داریم و در این شهر حدود 5000 شهید داریم. مگر خون شهیدان اجازه می دهد که شیراز برگردد به دوران طاغوت!؟ شیراز حرم سوم اهل بیت(ع) است و باید همه به الزامات حرم سوم اهل بیت(ع) توجه داشته باشیم.
 


خدایا سایه رهبر معظم انقلاب بر سر ما مستدام بفرما. پروردگارا خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی و مومنین در هر لباسی که هستند یاری بفرما. پروردگارا برکاتت بویژه باران رحمتت شامل حال ما بفرما. پروردگارا آنچه خواستیم و آنچه ندانستیم و مصلحت ما در آن است به ما عنایت بفرما.»



بزرگوار کجای این مطالب میتواند دلیل این بی انصافی شما باشد؟ بغض این بی احترامی, کلمات را در ذهنم بالا پایین میکند و نمیگذارد مطلب را بدرستی بیان کنم.
 


برادر جان آنچه در این مدت از ایشان دیدم مخالفت با روش‌های خیابانی و بی قانونی بوده و من در دورانی که در خدمت ایشان بودم و با سن کم خودم در آن زمان شاهد این رفتارهای چماقی و هتاکی بسیار به ایشان بودم و حالا که چهل ساله شده ام هنوز از این هتاکی ها دلخونم. واقعا الان دلتان خنک شده که با قلمتان, کوچه بازاری جواب دادید؟ اینرا نوشتم چون دیده ام زحماتش را در استان فارس و بوشهر و میدانم چه خون دلها خورده اند و چه آزارها که ....
 


اگر کسی بی پروا به پدرتان اینگونه توهین کند واقعا چه میکنید؟ وقتی که بدانید مظلومانه مورد هتاکی قرار گرفته؟
                                   
 محمد مهدی ایمانی

گفتنی است علی مطهری در چند روز گذشته  آیت الله ایمانی را مورد اتهامات بی اساس خود قرار داده است و ایشان را در حادثه حمله به او در شیراز را مقصر دانسته است.

 

منبع: جنوب نیوز




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 1.0 stars out of 5.


hassan
shoma chera tond ro shodid... agar ba bezan bezan kara dorost mesha, begid az farad mardom ba chomagh beyan biron.. een che jdefa nahaghi hast ke shoma az yek AMAL ZESHT MEKONID... BABA HAM AGAR BACHASH TU KHEYABON BACHAYE MARDOM RO BEZANA BAYAD GOSHESH RO BEPICHONA..VAGARNA BACHE CHAGHO KASH MESHA...
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ ۰۴:۲۴