بازگشت به صفحه کامل
هشدار هواشناسی میبد به مردم و کشاورزان:

فردا و پسفردا احتمال سرمازدگی وجود دارد


زارع رییس هواشناسی میبد: با توجه به روند کاهش دما طی امروز تا یکشنبه و احتمال سرمازدگی درختان پسته و انار و ... در صبح روزهای شنبه و بویژه صبح یکشنبه توصیه می گردد کشاورزان محترم به طرق زیر و با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به کاهش خسارات احتمالی سرما زدگی اقدام نمایند...

به گزارش "میبدخبر"، زارع رییس هواشناسی میبد در گفتگو با خبرنگار این سایت اعلام کرد: با توجه به  روند کاهش دما طی امروز تا یکشنبه و احتمال سرمازدگی درختان  پسته و انار و ... در صبح روزهای شنبه و  بویژه صبح یکشنبه  توصیه می گردد کشاورزان محترم  به طرق زیر و با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی  نسبت به کاهش خسارات احتمالی  سرما زدگی  اقدام نمایند:

1.ايجاد دود با استفاده از آتش زدن گوني  هاي محتوي كاه و كود حيواني بعد از نیمه شب تا یک ساعت  قبل از طلوع آفتاب  

2. استفاده از بخاري هاي باغي در صورت وجود

3. استفاده از دستگاههاي مولد باد در باغات از قبيل چاهك معكوس

در ضمن  با توجه به تماس های تلفنی کشاورزان و  سوال های مکرر در خصوص انجام عملیات سمپاشی درختان پسته، به استحضار کشاورزان محترم می رساند که با توجه به احتمال وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پراکنده مقتضی است از امروز پنجشنبه 12/1/95 تا یکشنبه 15/1/95 از انجام هرگونه سمپاشی و محلول پاشی خود داری گردد و شرایط جوی برای انجام  عملیات سمپاشی و محلول پاشی طی روز های یکشنبه تا سه شنبه 17/1/95  مساعد بوده و  انجام این عملیات بلامانع می باشد.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.