بازگشت به صفحه کامل
بررسی دلایل سنگ اندازی فرانسه در مذاکرات هسته ایی

فرانسه اتاق فکر رژیم صهیونیستی/« پلیس بد » ازبه هم خوردن معادلات چه سودی می برد؟


در ماه های گذشته و در روزهایی که شاید همه مردم منتظر شنیدن خبرهایی مبنی بر رسیدن به توافق هسته ای بودند، ناگهان با اظهار نظرهایی از سوی لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه تمامی معادلات در هم پیچیده شد.

به گزارش میبدخبر، حسین عربیان کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار کردتودی از قروه، با اشاره به سهم فرانسه از زیادی خواهی های غرب در طی تاریخ گفت: تاریخ به ما نشان داده است که فرانسوی ها همیشه به دنبال کسب برتری نسبت به سایر ملل اروپایی در جهان بوده اند و به دنبال رسیدن به این آرزو به استعمار کشورهای آفریقایی و آسیایی پرداخته اند.

 

وی با بیان اینکه فرانسه به دنبال ثابت نمودن خود به کشورهای متحد غربی است افزود: فرانسوی ها نمی خواهند در مذاکرات هسته ای در حاشیه باقی بمانند و در واقع آنها با سنگ اندازی به دنبال اعمال قدرت خود هستند.

 

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: فرانسه از سویی می خواهد خود را در عرصه بین المللی فعال تر از سایر کشورهای اروپایی نشان دهد و از سویی نیز از آنجایی که فرانسه با عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی مبادلات و دوستی نزدیکی دارد به دنبال کسب جایگاهی بهتر در کنار مخالفان رسیدن به توافق در منطقه است.

 

عربیان با بیان اینکه نقش فرانسه در مذاکرات هستهای را مستقیما رژیم صهیونیستی مشخص می کند افزود: فرانسه به مانند اتاق فکری برای رژیم صهیونیستی در مذاکرات هسته ای است.

 

وی ادامه داد: فرانسوی ها با ایجاد سختگیری و اعمال فشار بر ایران در تلاش هستند تا با پررنگ ساختن نقش خود در مذاکرات هسته ای قدرتی پوشالی را برای خود به ارمغان بیاورند.

 

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای باید در روند مذاکرات حیله گری های فرانسوی ها را در نظر داشته باشد چرا که آنان برای رسیدن به خواسته های خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

 

عربیان در پایان تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که فرانسه از تسلط بر خاورمیانه و کشورهای آسیایی ناامید نمی باشد و در واقع به دنبال رسیدن به قدرت سابق خود در این منطقه می باشد که البته خیالی خام و بیهوده خواهد بود.

 

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.