بازگشت به صفحه کامل

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد:

فاز سوم طرح سراسری و رایگان واکسیناسیون تب برفکی در میبد اجرا می شود


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد از اجرای طرح سراسری و رایگان واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان میبد خبر داد.

دکتر محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به منظور كنترل و پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی و جلوگیری از وقوع تبعات سوء اين بيماري در صنعت دامپروری و حفظ منابع دامی، از 16 بهمن 96 ماه فاز سوم طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی آغاز و تا 15 اسفند ادامه دارد.

وی افزود: پیشگیری از طریق واکسیناسیون همواره به عنوان یک راهکار کم هزینه و موثر در صدر سیاست های مبارزه با بیماری های دامی و مشترک قرار داشته است. بیماری تب برفکی نیز در شمار بیماری های واگیر دار دامی است که همه ساله در 3 الی 4 نوبت تحت پوشش برنامه های واکسیناسیون دامپزشکی قرار می گیرد.

دکتر کریمی تب شدید، ایجاد تاول بر روی دهان و سم دام و کاهش شدید تولیدات دام را جزو بارزترین علائم بیماری تب برفکی دانست و گفت: در صورت بروز این بیماری در دام، درمان بیماری به سختی و با صرف هزینه بسیار خواهد بود و در عین حال قطعیت ندارد و ممکن است در نهایت منجر به تلف شدن دام شود. لذا پیشگیری از این بیماری از طریق واکسیناسیون بهترین راه به منظور مقابله با ضررهای اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی به شمار می رود.

وی در پایان به دامداران توصیه کرد: با واکسیناسیون به موقع و جلوگیری از جابه جایی دام (حداقل به مدت 2 هفته) پس از واکسیناسیون میزان شیوع این بیماری مسری را در شهرستان به حداقل ممکن برسانند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.