بازگشت به صفحه کامل

طرح نسخه الکترونیک بیمه سلامت در میبد اجرا می‌شود


مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرایی شدن طرح نسخه الکترونیک بیمه سلامت در شهرستان‌ میبد از اول مردادماه خبر داد.

به گزارش میبد خبر، محمد دریجانی صبح امروز در مراسم رونمایی از نسخه الکترونیک بیمه سلامت در اردکان گفت: طرح تحول سلامت که در سال 93 شروع شد همراه با اقدامات مثبت و یکسری از چالش‌ها همراه بود. مهم‌ترین مزیت این طرح، کاهش پرداختی مردم و جلوگیری از سرگردانی بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی بود.

وی افزود: طرح تحول سلامت چالش‌هایی نیز برای دولت و نظام سلامت کشور ایجاد کرد که می‌توان به هزینه‌های آن اشاره کرد. بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی ما با چالش اصلی پرداخت مواجه هستند و سازمان‌های بیمه‌گر نتوانستند در تأمین منابع مالی این طرح کاری انجام دهند و ارائه‌کنندگان خدمات سلامت با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: در دنیا وقتی تحولی در نظام سلامت صورت می‌گیرد در ابتدا نظام سطح‌بندی و ارجاع به پزشک خانواده وجود دارد ولی متأسفانه ما این فرآیند را از آخر شروع کردیم. بیماران باید توسط پزشک خانواده برای تخصص‌های مختلف انتخاب شوند تا هزینه‌های درمانی کاهش داشته باشد و نظام سلامت نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: اجرای نسخه الکترونیک سلامت در راستای اجرای نظام سطح‌بندی خدمات سلامت و مراقبت‌های اولیه انجام می‌شود. در کنار درمان مردم می‌توانیم نظامی را طراحی کنیم که پزشک خانواده نیز مستقر شود و لازمه این کار ایجاد نسخه الکترونیک است.

دریجانی گفت: طرح نسخه الکترونیک بیمه تأمین اجتماعی در استان یزد از چند سال گذشته آغازشده است و تعدادی از پزشکان نیز در این طرح مشارکت دارند و با نسخه الکترونیک آشنایی کامل و جامع دارند. با اجرایی شدن نسخه الکترونیک سلامت بسیاری از مشکلات درزمینهٔ ارائه خدمات مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با سراسر کشور، طرح نسخه الکترونیک بیمه سلامت در شهرستان تفت به‌عنوان پایلوت انجام شد و آموزش‌های لازم به پزشکان داده شد و از ابتدای تیرماه اجرای این طرح در شهرستان تفت الزامی است. در مرحله بعد نسخه الکترونیک بیمه سلامت در شهرستان‌های اردکان و میبد اجرا می‌شود که پس از دوره‌های آموزشی لازم، این طرح از ابتدای مردادماه در این شهرستان‌ها عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در سال گذشته 4 میلیون مراجعه به مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان یزد انجام‌شده است و حدود 12 میلیون مراجعه نیز به مراکز درمانی تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: برای اجرای هرچه بهتر این طرح همراهی و همدلی مسئولین شهرستان‌ها و پزشکان مورد انتظار است تا بتوانیم در فضایی آرام و بدون استرس مشکلات و ایرادهای این طرح را نیز برطرف کنیم و تا پایان سال در همه شهرستان‌های استان یزد طرح نسخه الکترونیک سلامت را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

فارس




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.