بازگشت به صفحه کامل
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

طرح‌های بهزیستی میبد به بهره برداری رسید


طرح‌های شاخص بهزیستی شهرستان میبد در دومین روز از ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش میبدخبر، «ناصر صباغ زادگان » معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان یزد در حاشیه مراسم افتتاح سه طرح شاخص بهزیستی شهرستان میبد یکی از این طرح‌ها را به موسسه  خیریه امتداد صنعت خورشید در مجموعه شهرک صنعتی میبد خواند که به منظور ارتقاء سلامت روان در محیط‌های کارگری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی این مرکز را یکی از ۲۸۰ پایگاه سلامت بهزیستی در استان یزد ذکر کرد و افزود: موسسه خیریه امتداد خورشید صنعت با رویکرد آموزش، مشاوره، مددکاری و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مجموعه‌های صنعتی فعالیت می‌کند.

صباغ زادگان دومین طرح افتتاح شده به مناسبت ایام الله دهه فجر در بهزیستی میبد را یک مرکز درمانی و بازتوانی سرپایی اعتیاد بیان و در مورد آن گفت: در این مرکز آموزش‌های مشاوره‌ای، روانشناختی، خانواده، گروه درمانی و دارو درمانی زیر نظر مشاوران متخصص به افرادی که به نوعی به مواد مخدر وابسته هستند، ارائه می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۴۰ مرکز سرپایی درمان اعتیاد در استان یزد با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بهزیستی فعال هستند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان در ادامه مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان میبد به عنوان سومین طرح مورد بهره برداری امروز، یکی از ۱۶ مرکز ژنتیک استان معرفی کرد و عنوان کرد: این مرکز با ارائه خدمات مشاوره‌ای به گروه‌های هدف که به نوعی نیاز به مشاوره ژنتیک داشته باشند، آغاز به کار کرده است.

وی زنان بالای ۳۵ سال که تصمیم به بارداری دارند، خانواده‌های دارای فرزند معلول که تصمیم به بارداری مجدد دارند و زوجینی که تصمیم به ازدواج دارند را از گروه‌های توضیه شده برای دریافت خدمات این مشاوره ژنتیک اعلام کرد.

صباغ زادگان بیان کرد: هدف از ارائه مشاوره در مراکز ژنتیک، منصرف کردن افراد از ازدواج نیست بلکه هدف، کاهش ریسک معلولیت در بارداری است، ضمن این که می‌توان در زمان بارداری نیز از خدمات مشاوره این مراکز بهره‌مند شد و در صورت نیاز با سقط درمانی قانونی از تولد فرزند معلول جلوگیری کرد.

این مسئول در پایان ۵۰ درصد اختلالات بینایی و شنوایی و ۵۰ درصد از عقب‌ماندگی‌های ذهنی را از اختلالات ژنتیک عنوان و تاکید کرد: اگر خدمات ژنتیک به صورت تمام و کمال ارائه شود، خانواده ها مورد حمایت قرار گرفته و از معلولیت‌های ژنتیکی پیشگیری می‌شود.

ایسنا

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.