بازگشت به صفحه کامل
فرماندار میبد مطرح کرد؛

ضرورت توجه به ظرفیت تکایا و حسینیه ها در جهت کاهش آسیب های اجتماعی


فرماندار میبد گفت: استفاده مناسب از فضای تکیه‌ها، حسینیه‌ها و هیئت‌ها به عنوان یک فضای فرهنگی و هنری و حتي ورزشي مناسب در زمان‌هاي بلااستفاده را راهگشای برخي مشکلات و آسيب‌ها در جامعه است.

به گزارش میبد خبر، فرماندار میبد در گردهمايی آینه‌داران آفتاب که با حضور روسای شوراهای هیئات مذهبی برگزار شد، بیان داشت: عزاداری محرم را یک الگوی شیعه اسلامی در جهان نام برد و بايد در کنار عزاداری‌هاي اين ماه، یک سری الگوهای رفتاری باید برای عزاداران تعریف شود تا تکمیل‌ کننده این سنت در جامعه شیعه باشد.

وی افزود: کمک به محرومان و نیازمندان یک عمل انسانی و نوع‌ دوستانه است که می‌تواند در این ایام موردتوجه قرار گیرد.

حسین فلاح با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور افزود: ارتباط چهره به چهره با خیرین یکی از مهم‌ترین راهکار برای کمک به محرومان و نیازمند از سوی افراد توانمند است.

وی با اشاره به این‌که مسئولان هیئت‌های مذهبی در هر محله همواره از معتمدین محله هستند، گفت: این افراد می‌توانند با شناسایی خیرین و نیازمندان هر منطقه، ارتباط بیشتر آن‌ها را برقرار کنند.

فرماندار با تأکید بر مدیریت ساعات عزاداری در شب‌های محرم، تأکید کرد: همچون گذشته ذبح دام در مسیر عزاداران و حسینیه‌ها ممنوع است و باید در محل کشتارگاه انجام شود.

فلاح در پایان استفاده مناسب از فضای تکیه‌ها، حسینیه‌ها و هیئت‌ها به‌عنوان یک فضای فرهنگی و هنری و حتی ورزشی مناسب در زمان‌های بلااستفاده را راهگشای برخی مشکلات و آسیب‌ها در جامعه دانست.

انتهای پیام/اد



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.