بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

صنعت و اصناف دو وزنه اصلی اقتصاد شهر هستند/اصناف باید پاسدار ارزشها در جامعه باشند


آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: روئسای اتحادیه ها باید خودشان را عنصر علمی آموزشی ، فرهنگی ، اخلاقی و معنوی بدانند و جایگاهشان را با کمک مسئولین بالا ببرند .

به گزارش "میبدخبر"، بیش از یکصد نفر از اعضای اتحادیه ها و اصناف شهرستان میبد با امام جمعه میبد دیدار کردند.

امام جمعه میبد در این دیدار ، اتحادیه های صنفی را برآمده از دل اصناف عنوان کرد و گفت : اتحادیه ها برگزیدهای دورن اصناف هستند که بر پیچ و خم ها ، اسرار و فوت و فن ها واقف اند .

آیت الله اعرافی با اشاره به فعالیت ۳ هزار واحد صنفی در بخش های مختلف در شهرستان میبد گفت : صنعت و اصناف دو وزنه اصلی اقتصاد شهرند و همه مردم و مسئولین باید قدر این قشر مهم اقتصادی را در جامعه بدانند.

وی آشنا به فقه و احکام ، اخلاق ، رعایت قوانین و مقررات و داشتن مهارت لازم برای کسب و کار را چهار محور و رکن اصلی در حوزه فعالیت صنفی برشمرد و افزود : اصناف باید این ۴ رکن را به ویژه به جوانان فعال در این بخش آموزش و آنها را با این قوانین آشنا کنند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : وظیفه هدایت و مراقبت اصناف مهم است و باید در کنار این مراقبت ها کاسب کاران ما ، فقه و احکام ، اخلاق و آداب کارشان را بلد و با رعایت قوانین و مقررات ، مهارت های لازم را فرا بگیرند .

امام جمعه میبد تصریح کرد : اصناف ارکان اقتصاد و زندگی سالم یک شهر است و باید مسئولین با توجه به این جایگاه مهم ، اصناف را هدایت و همایت کنند .

آیت الله اعرافی به مسئولیت فرهنگی اصناف در هدایت جامعه هم اشاره کرد و گفت : اصناف باید با امر به معروف و نهی از منکر و پاسداشت فرهنگ جامعه اسلامی و بومی شهر ، پاسدار ارزشها در جامعه باشند.

وی خطاب به رئیس مرکز شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد : یکی از مسائل مهم در جامعه کنترل استانداردهای سلامت و بهداشت است و نباید در این مقوله کوتاه بیایند.

امام جمعه میبد با بیان اینکه گاهی با اندک بی توجهی در این زمینه ، کنترل جوش شیرین و یا بی توجهی در آرایشگاه یا رستوران ، موجب انتقال بیماری در جامعه می شود ، افزود : بنابراین سلامت جامعه را نباید کم شمرد .

امام جمعه میبد حضور چشمگیر اصناف در راهپیمایی ها و مسائل انقلابی را ارزشمند دانست و گفت : در راهپیمایی قدس هم که در پیش داریم باید بسیج اصناف حضور چشمگیر و قوی داشته باشند چرا که انقلاب برآمده از مردم است و امروز امنیت و آینده ما در گرو این است که انقلابی باقی بمانیم.

وی بر پی گیری فعالیت واحدهای غیر مجاز ، تعیین تکلیف شهرک صنفی تلاشگران و انتقال کارگاههای مزاحم شهری ، ساماندهی غیربومی ها و جذب گردشگران تاکید کرد و گفت : جذب گردشگران و میهمانان با اخلاق خوب موجب رونق بازار و اعتبار شهر می شود و باید فرهنگ اخلاق و منصف بودن و ارزشهای انسانی در شهر ما موج بزند.

امام جمعه میبد همچنین بر توجه به نماز ، زکات و خمس در اصناف تاکید کرد و افزود : مسائل مستحبی و وجوهات شرعی زندگی را سالم می کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد : روئسای اتحادیه ها باید خودشان را عنصر علمی آموزشی ، فرهنگی ، اخلاقی و معنوی بدانند و جایگاهشان را با کمک مسئولین بالا ببرند .

منبع: میبدآدینه




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.