بازگشت به صفحه کامل

صدور مجوز سئوال برانگیز برپایی نمایشگاه مبلمان در میبد!


هرچند به طور کلی اصناف و بازاریان، برپایی نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا را به نفع خود نمی‌دانند، اما نکته قابل اهمیت درباره صدور مجوز برپایی نمایشگاه مبلمان در میبد این است که...

به گزارش "میبدخبر"،به نقل از یزد رسا:صدور مجوز جهت برپایی نمایشگاه مبلمان در شهر میبد سئوالات جدی را برای اصناف و بازاریان این شهرستان به وجود آورده است. هرچند به طور کلی اصناف و بازاریان، برپایی نمایشگاه عرضه‌ی مستقیم کالا را به نفع خود نمی‌دانند، اما نکته قابل اهمیت درباره صدور مجوز برپایی نمایشگاه مبلمان در میبد این است که این مجوز در شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر جامعه و با توجه به رکود بی‌‍سابقه‌ای که کشور در آن قرار گرفته، قرار است برگزار شود که در این حالت، برپایی چنین نمایشگاهی توجیه منطقی ندارد. این در حالی است که برپایی نمایشگاه و عرضه‌ی مستقیم کالایی چون مبلمان که نیاز روزمره و دائمی مردم نیست، با بسیار از اجناس و کالاهای دیگری که مردم به طور روزمره به آن‌ها نیاز دارند، متفاوت است. در واقع عرضه‌ی مستقیم کالایی چون مبلمان آن هم در یک شهر کوچک و در شرایطی که رکود بر کشور حاکم است، زیان‌دهی بازارهای دائمی شهرستان را به همراه خواهد داشت.

اما علاوه بر پیامدهایی که برپایی این نمایشگاه به دنبال خواهد داشت، فرایند صدور مجوز برای آن نیز قابل تامل است. به طوری که هم رئیس اتاق اصناف استان یزد و هم رئیس اتاق اصناف شهرستان میبد می‌گویند هیچ گونه مجوزی برای برپایی چنین نمایشگاهی صادر نکرده‌اند و صدور مجوز برای این نمایشگاه از مسیر دیگری صورت گرفته است. رئیس اتاق اصناف استان یزد با بیان اینکه در شرایط اقتصادی موجود و وضعیت فعلی بازار، ضرورت برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا هیچ توجیهی ندارد، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه مبلمان در شهرستان میبد هیچ ارتباطی با اتاق اصناف ندارد و این سازمان هیچ مجوزی برای این نمایشگاه صادر نکرده است. باغستانی با بیان اینکه مجوز این نمایشگاه توسط سازمان صنعت و معدن استان یزد صادر شده است، افزود: به طور کلی اتاق اصناف یزد با برگزاری هرگونه نمایشگاهی مخالف با توجه به رکود مخالف می‌باشد.

همچنین رئیس اتاق اصناف شهرستان میبد در رابطه با برگزاری و صدور مجوز برای نمایشگاه‌های عرضه‌ی مستقیم کالا، اظهار کرد: طبق روال گذشته کارهای برگزاری نمایشگاه‌ها توسط این سازمان انجام می‌گرفت ولی در خصوص نمایشگاه مبلمان در این شهرستان اتاق اصناف هیچ دخالتی نداشته است و با برگزاری این چنین نمایشگاه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و رکود جدید مخالف است. خادم‌زاده با بیان این مطلب که مسئولین قول دادند که هیچ نمایشگاه کالایی برگزار نشود، افزود: مجوز برپایی این نمایشگاه در میبد توسط سازمان صنعت ومعدن صادر شده است.

حال سئوال مهمی که وجود دارد این است که چگونه با وجود مخالفت اتاق اصناف استان و همچنین اتاق اصناف شهرستان میبد جهت برپایی این نمایشگاه، برای آن مجوز صادر شده و چه چیزی موجب شده صدور این مجوز شده است؟ آیا مجوز صادر شده به واسطه رابطه و رانتی که بین صاحب نمایشگاه مذکور و نهادهای دخیل در صدور مجوز وجود داشته صورت گرفته یا اینکه مسائل دیگری در این امر دخیل است؟ آیا سازمان صنعت ومعدن که به گفته رئیس اتاق اصناف، صادر کننده مجوز برپایی این نمایشگاه است، نسبت به پیامدهای برپایی این نمایشگاه در شرایط اقتصادی فعلی بی‌اطلاع است یا اینکه مسئله چیز دیگری است؟ آیا مسئولینی که برای این نمایشگاه مجوز صادر کرده‌اند، حاضرند در صورت درخواست به دیگر شهروندان هم مجوز برپایی چنین نمایشگاهی را بدهند؟!

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.