بازگشت به صفحه کامل
رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد عنوان کرد؛

صادرات 281 میلیون دلاری کالا از استان یزد/ کاشی و سرامیک در صدر کالاهای صادراتی


رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد گفت: صادرات 1379 هزار تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار در 6 ماهه سالجاری از استان یزد صورت گرفته است.

به گزارش میبد خبر، محمد رضا علمدار یزدی در خصوص صادرات استان یزد بیان داشت: در مدت 6 ماهه سال جاری 1379 هزار تن کالا به ارزش 281 میلیون دلار از گمرک استان یزد صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 8 درصد و از نظر وزنی 31 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه کاشی و سرامیک با سهم ارزشی 46 درصد وسهم وزنی 88 درصد بالاترین ردیف کالای صارداتی استان را دارا می باشد، افزود: در این مدت کاشی و سرامیک ،انواع محصولات و مقاطع فولادی ، انواع نایلون و کیسه فریز ،ظروف شیشه ای ،اکسید مولیبدن ،هیدرو کربن ،انواع نخ ،انواع لوله و پروفیل ، موکت ، پسته و مغز پسته جزو ده کالای عمده صادراتی از گمرک استان یزد می باشد.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد 10 کشور عمده مقصد صادراتی را به ترتیب عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، گرجستان،کره جنوبی، بلژیک، اتریش، آلمان ذکر کرد و گفت: کشور عراق با 46 درصد بیشترین سهم ارزشی وهمچنین 67 درصد وزن بیشترین سهم وزنی صاردات را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همین مدت مقدار 23 هزار تن کالا شامل انواع ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه تولیدی به ارزش 65 میلیون دلار به استان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 10در صد و از نظر وزنی 33 درصد افزایش یافته است و براین اساس تراز تجاری استان از نظر ارزشی 6+ و از نظر وزنی 31+ بوده است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.