بازگشت به صفحه کامل
برخورد با عاملان فاجعه؛

شکافتن بخیه چانه دختر 4 ساله بخاطر 150 هزار تومان!


هنوز هفته‌ای از قصور کادر پزشکی یکی از بیمارستان‌های اصفهان در اصرار به زایمان طبیعی مادری با مدت زمان بارداری کامل (9 ماه) نگذشته است که بار دیگر خبر از قصور عمدی تیم پزشکی بیمارستانی در خمینی‌شهر می‌رسد آن هم تنها به بهانه عدم بضاعت مالی خانواده کودکی 4 ساله.

به گزارش میبد خبر به نقل از خبرآنلاین ؛ بارها و بارها قصورهای پزشکی توسط افراد شاغل در بیمارستان که البته هیچ‌کدام حاضر به افشای نام خود نیستند، به خبرنگاران رسانه‌ها انعکاس پیدا می‌کند که تمام این موارد نشانه بی‌خیالی کادر پزشکی از قصورات عمدی و احساس امنیت بی اندازه آنها در این گونه موارد است که نیازمند توجه جدی مسئولان امر است.

اما در تازه ترین خبرها کادر درمان بیمارستانی در خمینی شهر اصفهان، به دلیل عدم بضاعت مالی بخیه چانه دخترک چهار ساله را شکافتند و او را با چانه شکافته شده و خونین روانه خانه کردند.

بر اساس گزارشی شب که ازاصفهان پخش شد، پرونده پزشک، پرستار، سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس بیمارستان به مراجع قضایی ارسال شده است.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابت این رخداد تلخ از مردم عذرخواهی و مداوای چانه دخترک چهار ساله را تحت نظارت جراحان پلاستیک آغازنموده است.

طلوعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این ارتباط اظهار داشت: دختری چهارساله هفته گذشته به دلیل پارگی ناحیه چانه به اورژانس بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر مراجعه و کادر حاضر به صورت سرپایی چانه مصدوم را بخیه می کنند.

وی افزود: مادر بیمار توانایی پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان را برای ترخیص نداشت که با دستور مسوول کادر پزشکی، پرستار بخیه ها ی دختر چهار ساله را کشیده و بیمار با خونریزی و پار گی چانه از بیمارستان خارج می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در این حادثه تاسف بار ، منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه پس از این اتفاق تدابیر لازم برای ترمیم مجدد چانه بیمار در نظر گرفته شد، افزود : پزشک و پرستار مربوطه تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی ممنوع شدند.

وی افزود : دیگر اعضای کادر درمانی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند.

اما نکته مهم این است که قصورات پزشکی توسط عده‌ای هرچند معدود از جامعه پزشکی تا چه زمانی قرار است نام این قشر شریف جامعه را تحت تاثیر قرار دهد؟! شاید بخشی از این احساس امنیتی که باعث می‌شود بسیاری از قصورات به شکل مخفیانه انجام و دلیل دیگری برای مرگ و یا نقص عضو یمار به خانواده وی ارائه شود، ناشی از ناآگاهی بیماران و خانواده آنها از حقوق بیمار در قانون و عدم باور آنها از امکان شکایت از کادر درمانی حتی در صورت امضای رضایت‌نامه برگردد اما به یقین بخشی از این امر مربوط به عدم اطلاع رسانی صحیح مسئولان است.

در بخشی از منشور حقوق بیماران آمده است که دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است و در مراقبت‌های ضروری و فوری (اورژانس)، بدون توجه به تأمین هزینه‌ی آن باید صورت گیرد و در موارد غیرفوری(الكتیو) بر اساس ضوابط تعریف شده باشد .

- ارائه خدمات سلامت باید شایسته شان و منزلت انسان و با احترام به ارزش‌ها، اعتقادات فرهنگی و مذهبی باشد.

- بر پایه‌ صداقت، انصاف،ادب و همراه با مهربانی باشد.

- فارغ از هرگونه تبعیض از جمله قومی، فرهنگی، مذهبی، نوع بیماری و جنسیتی باشد.

- مبتنی بر برتری منافع بیمار باشد.

- به همراه تامین كلیه امكانات رفاهی پایه و ضروری و به دور از تحمیل درد و رنج و محدودیت‌های غیرضروری باشد.

- در سریع‌ترین زمان ممكن و با احترام به وقت بیمار باشد.

بنابراین  اهمال دررعایت  حقوق بیماران در منشور مزبور که توسط کادر پزشکی و بیمارستانی قابل پیگیری است.




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


حسین
سوالی که مطرح است ه غیر از این اقدام ضد اخلاق و فرهنگ درمورد هزینه بسیار بالای 150 هزار تومانی این عمل کوچک سرپایی است انهم در یک بیمارستان دولتی در یک شهر کوچک . واقعاً بی انصافی است که برای چند بخیه کوچک این هزینه گزاف گرفته شود . باید دولت به غیر از مجازان عاملین این کردار زشت پاسخگوی این هزینهزیاد هم باشد
0 (0 آرا)
پست شده در ۱۳۹۴/۰۹/۱۷ ۰۷:۵۶