بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت میبد :

شورای نگهبان دژ مستحکم و ضامن ادامه حیات نظام اسلامی است


خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان قانون اساسی یک دژ مستحکم و یک نبض محکم برای نظام و ضامن ادامه حیات نظام اسلامی است.

به گزارش میبد خبر، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز حماسه همبستگى ملى در دفاع از ارکان مقدس نظام، رهبرى، در 23 تیرماه 78 گفت:23 تیرماه روز حماسه ملی در دفاع از ارکان نظام و رهبری و پایان دادن به فتنه استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است.

وی افزود: در آن سال دشمن با فریب دادن عده ای و با نیرنگ بلوایی به راه انداخت که گستره آن به خیابانها و دانشگاه تهران کشیده شد و هدف دشمن از این فتنه اختلال در نظام و سرنگونی نظام اسلامی و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بود. باید بدانیم که دشمن از دشمنی خود دشمنی بر نمی دارد.

حجت الاسلام محمد اعرافی تصریح کرد: حضور مردم در 23 تیرماه سال 78 باعث شد که فتنه در نطفه خفه شود و نظام اسلامی همچنان استوار بماند. همانطور که در 9 دی همین مردم استوار و محکم  با بصیرت و با آگاهی و آتش به اختیار در مقابل فتنه گران ایستادند. تا این ملت زنده هست و درصحنه می باشد دشمنان نمی توانند به نظام اسلامی صدمه بزنند و مردم تا آخرین قطره خون نظام را حفظ خواهند کرد.

امام جمعه موقت میبد با اشاره به سالروز تشکیل  تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان قانون اساسی یک دژ مستحکم و یک نبض محکم برای نظام و ضامن ادامه حیات نظام اسلامی است. شورای نگهبان قانون اساسی تشکیل شده تا جلوی آنچه که مغایر با احکام اسلام و قانون اساسی است گرفته شود.

وی بیان داشت: این نظارت فقط مختص ایران نیست و در کشورهای دیگر نیز شورای قانون اساسی، دیوان عالی کشورها، دادگاه قانون اساسی و شورای ایدئولوژی اسلامی نیز بگونه ای دیگر همین نظارت استصوابی را دارند تا بتوانند جلوی تخلفات را بگیرند و آنها هم برای خودشان خط قرمزهایی دارند.

حجت الاسلام اعرافی با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: باید بفرموده مقام معظم رهبری امربه معروف و نهی از منکر را مورد توجه قراردهیم و دقت کرد تا  کسی در شهر عفاف و حجاب را لکه دار و عواطف مردم را جریحه دار نکند. جامعه اسلامی جامعه ای است که تحمل دریده شدن حریم عفاف و حجاب را ندارد. نباید منتظر نهادها و سازمانهای دولتی بود بلکه با تشکیل کانون های فرهنگی و حلقه های بصیرتی در خانواده و منزل امور فرزندان را اصلاح کرد و به انها آگاهی سیاسی و اجتماعی داد و این معنی آتش به اختیار است که انسان امر به معروف و نهی از منکر داشته باشد و از هرج و مرج و بی قانونی پرهیز کند.

امام جمعه موقت میبد به مناسبت 25 تیر ماه روز بهزیستى و تأمین اجتماعى بیان داشت: این روز به منظور تقدیر از خدمات بنیان گذاران بهزیستی و تامین اجتماعی و تجلیل از خدمات شهید رجایی و شهید فیاض بخش بوده و این نهاد یک نهاد مردمی است که به خلق خدا خدمت می کند. این نهاد با 31 مورد از وظایفی که برعهده اوست کار ساماندهی به محرومان جامعه را دارد. دولت باید تمام همت خود را برای رسیدگی به مشکلات مردم و توانبخشی به کسانی که نیاز به توانبخشی دارند بکار گیرد.

حجت الاسلام اعرافی ضمن اشاره به پیروزی جبهه مقاومت درعراق، اظهارکرد: آزادی موصل باعث شکست نقشه های تجزیه طلبان آمریکا و دشمنان اسلام، طرح خاورمیانه نوین و توطئه اختلاف قومی، مذهبی و شیعه و سنی در عراق و خاورمیانه شد. نقش مرجعیت شیعه در وحدت همه نیروها و کمهای مستشاری نظامی ایران اسلامی و اصرار بر یکپارچگی عراق و جانفشانی رزمندگان عراقی و سرداران و شهدای مدافع حرم از عوامل اصلی این موفقیت بود. 

امام جمعه موقت میبد در خاتمه، از تمامی کسانی که مقدمات ثبت جهانی شهر تاریخی یزد را فراهم کرده اند تقدیر کرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.