بازگشت به صفحه کامل

شورای مبلغات میبد با هدف ساماندهی کارهای تبلیغی تشکیل شد


نشست شورای مبلغات شهرستان میبد به منظور توسعه تعامل بانوان مبلغ با دستگاه های فرهنگی و عدم موازی کاری با حضور اعضای شورا و مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تشکیل شد.

به گزارش "میبدخبر"، شورای مبلغات شهرستان میبد که از سال ۹۱ به پیشنهاد امام جمعه میبد و به ریاست وی تشکیل شد، نشست اخیر خود را با حضور اعضا و مدیر حوزه علمیه خواهران یزد تشکیل داد.

خانم مرضیه نقیب القراء، مسئول اجرایی شورای مبلغات شهرستان میبد در این جلسه اظهارداشت: این شورا از سال ۹۱ به پیشنهاد امام جمعه شهرستان میبد، حجت الاسلام و المسلمین اعرافی تشکیل شده است و هم اکنون ریاست این شورا بر عهده ایشان است.

وی تعداد اعضای شورای مبلغات میبد را متشکل از ۱۲۶ بانوی فارغ التحصیل حوزوی اعلام کرد و گفت: این شورا با هدف سیاستگذاری برنامه های تبلیغی شهرستان در دوبخش برادران و خواهران زیر نظر امام جمعه فعالیت دارد و هم اکنون توسعه تعامل و همکاری با سایر دستگاه های فرهنگی و همیاری و مشارکت دستگاه ها و عدم موازی کاری را در برنامه کاری خود دارد.

نقیب القراء تصریح کرد: پیش از تشکیل این شورا، بانوان مبلغ  سابقه خوبی از نظر تبلیغ دین در جامعه بانوان میبد در کارنامه خود دارند و با تشکیل این شورا، بیش از گذشته به دنبال ارتقاء سطح علمی تبلیغ و دانش افزایی مبلغات هستیم.

تشکیل نشست های ماهانه

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران یزد هم در ادامه این نشست  با ابراز خرسندی از تشکیل چنین شورایی ویژه هماهنگی برنامه های تبلیغی بانوان حوزوی شهرستان  اظهار کرد : این جلسات هر ماه برگزار شود و در مورد مباحث و کلاس هایی که در شورای مبلغان برگزار می شود با حوزه خواهران نیز هم هماهنگی شود .

وی تأکید کرد:  اساس نامه ی شورای مبلغات با توجه به شرایط ویژه خواهران و با هدف ساماندهی کارهای تبلیغی ومنسجم کردن مبلغات از اولویت خاصی برخوردار است .

در ادامه این نشست، مشیری عضو شورای برادران مبلغ نیز همگرایی با مسئولان و گروه های فرهنگی شهرستان را مورد تأکید قرار داد.

خانم دهقانی عضو شورای مبلغات میبد و مدیر مرکز آموزش عالی سطح سه شهرستان میبد نیز در سخنانی به لزوم داشتن آیین نامه اساسی برای مبلغات ،تاکید کرد و گفت :«باید سطح عملکرد مبلغان ومبلغات را به صورت جداگانه در نظر گرفت  و کار تخصصی، مخصوص خواهران با توجه به شرایط ویژه مبلغات از جمله خانواده های آنان انجام شود .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.