بازگشت به صفحه کامل
با مانع تراشی های مسئولین:

شهر بازی سرپوشیده پارک بهاران میبد نیز به سرنوشت سینما پنج بعدی دچار شد/ شهردار: راه اندازی شهربازی توجیه اقتصادی ندارد!


شهربازی سرپوشیده پارک بهاران که به علل نامعلومی در طی پنج سال فعالیت خود، بارها توسط ارگانهای مختلف پلمپ شد، همانند «سینما پنج بعدی»، به فعالیت خود در میبد پایان داد و به زودی سر از پارک شهرستان همجوار در خواهد آورد.

به گزارش میبد خبر در حالیکه  کمبود شهربازی مجهز و در خور شهرستان میبد، به شدت احساس میشد، تنها شهر بازی سرپوشیده ای که با نام «قلعه عجایب» به صورت جسته و گریخته در پارک بهاران مشغول فعالیت بود،  _ به صورت یکطرفه_  توسط شهرداری فسخ قرارداد شد و این شهربازی نیز همانند سینما پنج بعدی_ که سالهای گذشته در اوج فعالیت خود که به یکباره سر از پارک آزادی اردکان در آورد_، بساط آن نیز از پارک بهاران برچیده شد و به احتمال زیاد در آینده ای نزدیک در کنار سینما پنج بعدی شروع به کار خواهد کرد.  

در «جلسه پرسش و پاسخ مردم و مسئولین» که چند هفته پیش در امامزاده میرشمس الحق برگزار شد، شهردار میبد در پاسخ به سوال یکی از حضار که علت نبود شهربازی درخور شهرستان در میبد را خواستار شده بود، چنین گفت: پس از بررسی های چند گروه از تهران و بررسی زمینه های ایجاد شهر بازی، به این نتیجه رسیدند که راه اندازی شهربازی در شهرستان میبد توجیه اقتصادی ندارد، هدایی بلافاصله بعد از بیان این موضوع از بخش خصوصی برای راه اندازی شهربازی دعوت بعمل آورد. « اگر راه اندازی شهر بازی توجیه اقتصادی ندارد، کدام بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در پروژه ای می شود که برای او منفعتی نداشته باشد، از طرفی دیگر مگر امکانات رفاهی مردم باید توجیه اقتصادی داشته باشد تا مسئولین آنها را برای مردم فراهم کنند؟»

در بخش دیگری از این جلسه وقتی از وضعیت شهربازی سرپوشیده پارک بهاران سوال شد، آقای هدایی انگشت اتهام را مستقیم به طرف مسئول بخش خصوصی این مجموعه نشانه رفت و گفت: «مسئولین این بخش خصوصی اینکاره نیستند» و در حالیکه مسئول شهربازی سرپوشیده پارک بهاران با جدیت تمام، دنبال رفع موانع برای راه اندازی این مجموعه بود، آقای شهردار در ملاعام قرارداد را فسخ شده خوانده و از گروه دیگری برای برپایی شهربازی در این مجموعه دعوت بعمل آورد.

در گفتگویی که میبد خبر با مسئول این مجموعه تفریحی بعمل آورد، از انگیزه شروع این پروژه تا علل برچیده شدن این شهربازی را از زبان آقای مهدی کارگر(مدیر مجموعه) جویا شدیم.

کارگر انگیزه خود برای ایجاد شهر بازی در میبد اینچنین عنوان کرد که: سالها پیش که خودم و خیلی از همشهریانم برای تفریح روزانه فرزندان، مجبور بودیم تا خود شهر یزد برویم و مشکلات مسیر و خستگی های آن بر همه خانواده ها تحمیل فشار میکرد، به این فکر افتادم چرا مجموعه شهربازی ای در خود میبد با اینهمه جمعیت نیست، و از آنجا بود که اقدام به راه اندازی پروژه شهربازی سرپوشیده پارک بهاران کردم.

وی گفت از ابتدا مسئولین قول های مساعدی برای همکاری و اعطای تسهیلات دادند ولی وقتی پروژه راه اندازی شد هیچکدام از این قول ها اجرایی نشد و حتی سوله ی این مجموعه با هزینه شخصی خودم ساخته شد و درحالیکه این سوله  در اواخر سال 89 تا نیمه های سال 90 با هزینه 110ملیونی برای من تمام شد، کارشناس شهرداری هزینه این سوله را 75 میلیون برآورد کرد و این پول نیز طی سه مرحله بمن بازگردانده شد.

کارگر در ادامه از نبود سیستم برق قوی برای شهربازی، نبود گازرسانی، اختصاص قسمت کم رفت و آمدی از پارک بهاران برای ساخت این مجموعه، نبود فضای کافی، نبود نورپردازی کافی و مهمتر از همه کاسه های داغتر از آش شدن مسئولین در بحث استاندارد سازی وسایل را سرخط مشکلات این مجموعه در طول فعالیت خود برشمرد و عنوان کرد: مسئول استاندارد سازی که بارها برای بازدید از این مجموعه به میبد آمده بود، بصورت شخصی به بنده گفت: تعجب میکنم مسئولین شما چرا اینقدر تمایل به پلمپ کردن این شهربازی دارند در حالیکه در شهرهای دیگر مسئولین به شدت بر بازبودن شهربازی هایشان پافشاری میکنند. کارگر گفت مسئول استاندارد سازی بارها عنوان کرده دستگاه های شهربازی شما از نوع A  و B  هستند و نیاز به استاندارد آنچنانی ندارد ولی از بس از طرف مسئولین شما با ما تماس گرفته می شود که این مجموعه مدرک استاندارد سازی را ندارد و فعالیتش غیرقانونی است، ما مجبور میشویم این مجموعه را پلمپ کنیم.

مدیر مجموعه شهربازی قلعه عجایب گفت: عدم حمایت مسئولین تا جایی بود که از طرف شهرستان اردکان، بارها مسئولین و شهردار آن شهرستان به صورت رسمی از این مجموعه بازدید کردند و از نزدیک در جریان کار قرار گرفتند و حتی پیشنهاد احداث مجموعه ای همانند این شهربازی در اردکان را دادند، اما شهردار و مسئولین میبدی جز برای افتتاح این شهربازی، حتی یکبار هم به ما سر نزدند و فقط دستور قطع برق سالن و قطع آب و پلمپ مجموعه را به بهانه های مختلف میدادند.

کارگر قضیه ی قطع برق سالن توسط مسئول پارک بهاران را چنین عنوان کرد که در یک دوره که بعضی از دستگاه های این مجموعه بدلیل پافشاری های شهرداری در استاندارد نبودن، توسط واحد استانداردسازی شهربازی ها، پلمپ شده بود، ما از دستگاه هایی همچون گیم نت و سرسره بادی که نیاز به استاندارد نداشت در حال استفاده بودیم که در یکی از این شب ها به یکباره با خاموشی سالن مواجه شدیم و وقتی علت را جویا شدیم، مسئول پارک بهاران گفت که از شهرداری دستور داده شده که بدلیل استاندارد نبودن وسایل نباید شهربازی باز شود و برق را قطع کنید، که این قطعی برق علاوه بر دل آزردگی مردم، خسارت ده میلیونی برای وسایل گیم نت در بر داشت.

وی همچنین ادامه داد، هیچ تسهیلاتی نیز به این مجموعه اختصاص داده نشد و درحالیکه مراحل استاندارد سازی این مجموعه را پشت سر گذاشته بودم و این روزها مسئول استاندارد سازی برای بازدید و بازگشایی این مجموعه قرار بود به میبد بیاید، بار دیگر شهربازی توسط شهرداری پلمپ شد و قرارداد بنده با شهرداری به صورت یکطرفه، توسط شهرداری فسخ شد.

«مهدی کارگر» از مشکلات غیرقابل بیانی صحبت کرد که پرداختن به جزییات آنها در حوصله این خبر نیست ولی نکته بارزی که در تمام این ماجرای پنج ساله قابل تامل است، کارشکنی ها و مانع تراشی های مسئولین میبدی در پیشبرد پروژه ای بود که هدف آن صرفا خدمت به مردم و ایجاد محیط شاد برای همشهریان میبدی بود.

وی بدترین ضربه را ادعای شهردار در جمع مردم دانست که در حالیکه من برای مقابله با مشکلاتی که خود مجموعه شهرداری برای  ما ایجاد کرده بودند، دست و پا میزدم، آقای هدایی بنده را در جمع مردم نالایق خواندند و جایی برای ادامه کار باقی نگذاشت.

مدیر مجموعه قلعه عجایب میبد، ادعای مطرح شده کارگروه های تهرانی از زبان شهردار محترم را مبنی بر عدم صرفه اقتصادی در ایجاد شهربازی در میبد را کاملا رد کرد و اظهار داشت: طبق تجربه ای که در روزهای اوج فعالیت مجموعه قلعه عجایب دارم، شهربازی یکی از پردرآمدترین مشاغل خدماتی است که در حال حاضر قطعا در شهرستانی همچون میبد بازده اقتصادی دارد.

کارگر مدعی شد، با دعوت های مسئولین شهرستان مجاور، در آینده نزدیک این وسایل بازی و تفریح در در کنار سینما پنج بعدی فعالیت خواهد کرد.

« میبد خبر آمادگی خود را برای بازتاب پاسخ های مسئولین و شهرداری به این گزارش و صحبت های رد و بدل شده، اعلام میدارد»

انتهای خبر/ع




رای شما
میانگین (6 آرا)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.