بازگشت به صفحه کامل
رئیس اداره بهزیستی میبد:

شناسایی ۵۴۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی در میبد/ طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 15 تیر اجرا می شود


رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم جهت کودکان 3 تا 6 سال همزمان با سراسر کشوراز 15تیرماه در میبد اجرا خواهد گردید.

به گزارش میبدخبر، سیدمحسن فلاح افزود: این طرح امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم تیرماه آغاز و تا ۱۵مهرماه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: سنجش سلامت کودکان سه تا ۶ساله از طریق دستگاه غربالگر بینایی انجام می‌شود و با توجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌های کاملا بهداشتی زیرنظر سازمان بهزیستی کشور و با استفاده از دستگاه غربالگری صورت می گیرد.

رئیس بهزیستی میبد در ادامه افزود: در سال گذشته در طرح غربالگری تنبلی چشم(آمبیلوبی) ۶۷۰۰ کودک سنجش شدند که از این تعداد ۵۴۳ کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شدند که به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع گردیدند.

وی بیان داشت: یک پایگاه دائم سنجش بینایی و ۷ پایگاه غیر دائم بینایی سنجی از جمله  موسسه‌های خیریه باب الحوائج، اندیشه مطهر، آستان امید ،سپیده مهر، آوای زندگی، تبسم مهر و رهپویان عشق به عنوان پایگاههای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم  می باشند.

سید محسن فلاح در پایان از کلیه همکاران مراکز بهداشت، اپتومتریست و چشم پزشک دراجرای برنامه کشوری  پیشگیری از تنبلی چشم  تقدیر و تشکر نمود و گفت: سنجش بینایی کودکان، یکی از نکات حائز اهمیت است که والدین می بایست به آن توجه داشته باشند و سلامت چشم های فرزند خود را قبل از ورود به مدرسه، مورد سنجش قرار دهند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.